گزارش جی پلاس از تصویر ناسا؛

تصویر بسیار زیبایی از مریخ که شبیه سواحل بریتانیاست!

ناسا تصویر بسیار زیبایی از سطح مریخ که از دور بسیار شبیه بعضی سواحل زمین است را به تازگی منتشر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار بخش علم و فناوری جی پلاس؛ دوربین HiRise بر روی ماهواره اکتشافی مریخ MRO ناسا در تاریخ 18 آوریل 2017 و ساعت 14:04 به وقت محلی مریخ، تصویر زیبایی را عکاسی کرده است.

این تصویر تا حدی برای  تیم HiRISE یادآور زمین های ناهموار و باز سواحل جزایر بریتانیا است. قوت بخشیدن به رنگ های موجود در عکس، یک لبه صخره ای پوشیده از ابر با امواج تقریبا کف آلود در برابرش را آشکارتر می کند.

اما واقعیت این است که سطح مریخ بسیار خشک تر از آن است که در ذهن بگنجد. این تنها بخش کوچکی از یک ساختار بسیار بزرگتر است. در واقع  یک دهانه آتشفشان مانند، به صورت معکوس است. این دهانه از موادی تشکیل شده که در مقابل فرسایش، بسیار مقاوم تر از صخره های اطراف است.

این دهانه از توده های سنگ بازالتی آبی پر شده است. لبه این رسوبات پرقدرت تخریب شده و شکل بی نظیر و صخره ای را تشکیل داده است.

توده های از سنگ های بازالتی در درون دهانه و در زیر صخره ها، این تصور را برای بیننده به وجود می آورد که سطح اقیانوس به نظر می رسد. کف ها بر روی امواج، نشان دهنده شباهت انتزاعی بین ماهیت یک اقیانوس مواج  و یک میدان از توده های سنگی  مریخ است.

دیدگاه تان را بنویسید