فکر می کردیم "مسی" گل های بیشتری به ایران بزند!

سرمربی تیم ملی چوگان: منتظر درخشش در جام جهانی باشید/ در آرژانتین مدارکی هست که ایران را مهد چوگان دنیا می داند

تیم ملی چوگان برای حضور در جام جهانی چوگان زیر نظر مربیان آرژانتینی تمرین می کند تا برای نخستین بار به مرحله نهایی این مسابقات صعود کند. مربیانی که می گویند هموطنانش فکر می کردند تیم فوتبال آرژانتین گل های زیادی به ایران در جام جهانی 2014 می زند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی چوگان ایران خود را برای برگزاری مرحله مقدماتی جام جهانی در تهران آماده می کند. تیم چوگان ایران با تیم های قدرتمند پاکستان، هند و آفریقای جنوبی دیدار خواهد کرد و درصورت صعود از گروه مجوز حضور در مرحله نهایی این رقابت ها در استرالیا را به دست می آورد. فدراسیون چوگان ایران نیز برای تقویت و بهبود کیفیت فنی بازیکنان تیمش، دو مربی آرژانتینی را به همراه چند بازیکن از این کشور به ایران آورده اند تا تیم ملی آماده این رقابت ها کند.

شاید بعد از خولیو ولاسکو که هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده داشت و راه موفقیت را به این تیم نشان داد، این بار نوبت برادران آرژانتینی سیروِن باشد تا موجب موفقیت تیم ملی چوگان ایران شوند.

مارتین سیروِن، یکی از دو مربی تیم ملی چوگان برای دقایقی با خبرنگار ورزشی جی پلاس از هر دری صحبت کرد. او گفت که از حضور در ایران خوشحال بودن و زندگی در ایران بسیار فوق العاده است. او از حس و حالش در هنگام شکست تیم ملی ایران مقابل آرژانتین در برزیل گفت و گریزی هم به بازی تیم های ملی دو کشور در لیگ جهانی والیبال زد.

** از حضور در تهران سورپرایز شدم

یک و ماه و نیم است که با تیم ملی ایران کار می کنم و در این مدت از دیدن تهران و مردمش سورپرایز شدم. مردم ایران بسیار خون گرم هستند.

** به آینده چوگان ایران خوشبین هستم

تیم ملی چوگان ایران سابقه زیادی در رقابت های جهانی ندارد اما به آینده این تیم خوشبین هستم. ایران هیچ گاه در رده جهانی حاضر نشده اما این بار می تواند به جام جهانی صعود کند و از همین مقطع، راه پیشرفت را در پیش بگیرد. این رقابت ها بسیار مهم است و ایران می تواند در رقابت های جهانی خودی نشان دهد.

** سوارکاران ایرانی پیشرفت خوبی داشتند

سوارکاران ما در این مدت پیشرفت خوبی  داشتند و ما را خوشبین کردند. باید سوارکاران را بیش از این هماهنگ کنیم تا عملکرد بهتری را از خود نشان دهند.

** در هر 12 ماه سال می توان در ایران چوگان بازی کرد

کم و کاستی ها در ایران وجود دارد اما مهم ترین عامل برای بازی چوگان آب و هوا و زمین مناسب است که شرایط اقلیمی ایران این امکان را به ما می دهد که هر 12 ماه سال چوگان بازی کنیم. باید اسب های بیشتری داشته باشیم و سوارکاران خوبی را پرورش دهیم. پتانسیل چوگان ایران بسیار بالا است چرا که در منطقه جغرافیایی خوبی هم قرار دارد.

** نمی دانستم ایران مهد چوگان جهان است!

قبل از ورود به ایران خیلی کم درباره پیشینه چوگان می دانستم اما بعدا که به ایران آمدم متوجه شدم ایران مهد چوگان است. کتاب و اسناد مختلفی را در این باره دیدم که نشان می داد ایران مهد چوگان است. در فدراسیون چوگان آرژانتین هم مدارکی وجود دارد که نشان می دهد ایران مهد چوگان بوده است ولی با توجه به اینکه ایران در سطح جهانی چوگان مطرح نیست، این موضوع کمتر به چشم آمده است.

چوگان

** والیبال ایران بهتر از تیم آرژانتین عمل کرد

بازی والیبال ایران و آرژانتین را دیدم. تیم ملی والیبال ایران بسیار قدرتمند است و  در آن مسابقه بهتر از آرژانتین بازی کرد و باید به پیروزی می رسید.

** از گل مسی به ایران خوشحال شدیم اما انتظار گل های بیشتری داشتیم!

بازی تیم های فوتبال آرژانتین و ایران در جام جهانی 2014 برزیل را به یاد دارم. در آن بازی انتظار بازی بهتری از تیم ملی کشورمان داشتیم و فکر می کردیم تیم ما و مسی گل های بیشتری را به تیم ایران می زنند اما در مقابل ایران هم خوب بازی کرد و نشان داد تیم محکمی است. با این حال گل مسی همه ما را خوشحال کرد.

** دوست دارم از نقاط دیدنی ایران دیدن کنم

فعلا به دلیل برنامه های تیم ملی نتوانستیم از تهران خارج شویم اما برنامه ما این است که از میدان نقش جهان که زمانی در آن بسیار چوگان بازی می کردند، نیز دیدن کنیم. خیلی دوست داریم جاهای دیدنی ایران را ببینیم.

** به همه توصیه می کنم به ایران بیایند

مردم ایران بسیار مهمان دوست، هستند و برخورد بسیار خوبی با مهمان ها دارند. آنها تاکنون به ما نشان دادند که چقدر خون گرم هستند. اگر روزی هم در ایران مربی نباشم، به ایران می آیم. به دوستان و نزدیکانم هم می گویم از ایران بازدید کنند. کشور ایران واقعا جای زیبا و دوست داشتنی است.

سرمربی چوگان

سرمربی چوگان

دیدگاه تان را بنویسید