کی‌روش: صعود تیم ملی یک پرستیژ جهانی برای ایران ایجاد کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در درجه اول انعکاس جهانی این اتفاق یک پرستیژ جهانی برای ایران ایجاد کرد و در داخل هم موجب شور و نشاط شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کارلوس کی روش با حضور در برنامه نبض ورزش در شبکه خبر درباره حادثه آتش سوزی در پرتغال گفت: یک تراژدی بزرگ برای کشور پرتغال بود. امروز مادر طبیعت دوران سختی را سپری میکند و امیدوارم این دوران هم در پرتغال سپری شود.

وی ادامه داد: زیاد منطقی نیست به اتفاقات گذشته بپردازیم. البته نمی‌شود گذشته را نادیده گرفت و همیشه باید از اشتباهات گذشته درس گرفت. همیشه باید آمادگی درس گرفتن از اتفاقات گذشته را داشته باشیم. البته به هیچ عنوان نمی‌توان موانع را فراموش کرد. چون اکثر این مشکلات برای فوتبال ایران همچنان پابرجاست. اما اگر بخواهیم درباره مسایل حال صحبت کنیم دستاورد فعلی یک دستاورد منحصربه‌فرد است. 

کی‌روش افزود: در درجه اول انعکاس جهانی این اتفاق یک پرستیژ جهانی برای ایران ایجاد کرد و در داخل هم موجب شور و نشاط شد. وظیفه ما نیز خوشحال کردن مردم است و وقتی آنها خوشحال هستند می توانیم با آرامش بخوابیم. کلام اول من تحسین بازیکنان فوق العاده ای هستند که در اختیار داریم. تمامی تحسین من به عنوان یک مربی به بازیکنان برمی‌گردد که فوق العاده و سراسر انگیز بودند و فداکاری های آنها اندازه نداشت و هیچگاه این اندازه علاقه را در هیچ تیم ملی دیگری ندیده بودم. هیج وقت ندیدم این همه تلاش اما در ازای آن توقعات بازیکنان نیز تا این اندازه پایین باشد. در درجه دوم از کادر تیم ملی تشکر می‌کنم. برایم سفید و سیاه پوست و مسلمان و غیرمسلمان و ایرانی و خارجی ندارد و همه کسانی که زحمت کشیدند.  

سرمربی تیم ملی ادامه داد: من مربی آسانی نیستم و کادر من در روز ۱۴ تا ۱۵ ساعت عاشقانه کار می‌کنند. به هواداران نیز می‌گویم بدون آنها که با عشق تیم را همراهی کردند امروز اینجا نبودیم و همچنین تقدیر می‌کنم از مسئولان فدراسیون که تلاش خود را می‌کنند البته به منابع محدودی که در اختیار آنهاست هرچند که خیلی ها در ایران متوجه دستاورد بزرگی که به وجود آمده نیستند. همچنین باشگاه‌ها که آنها نیز جزیی از این موفقیت هستند. البته گاها آنها در صفحه اول روزنامه ها نیستند اما زحمات آنها زیاد بوده و از انها تشکر می کنم.

کی‌روش گفت: گاهی اوقات مسایلی بوده که بر سر آنها توافق نشده اما به نظرات مختلف احتیاج داریم. از همین سوتفاهم ها نور واقعی و مسیر درست مشخص می‌شود. گاها شاهد عدم احترام بودیم که برخی خطوط را رد کردند. امیدوارم فوتبال ایران این درس را گرفته باشد و بتوانند پشت کسانی که موفقیت فوتبال ایران را می‌خواهند بایستند. الان زمان آن است که خواهان کسانی که هنوز در فدراسیون هستند و خواهان موفقیت تیم ملی نیستند نباشیم و مسئولان کاری کنند که دیگر انها نباشند. بیایید درباره آینده صحبت کنیم.  همه می دانند چه کسانی را می گویم. به فدراسیون آمدند که مربی را اخراج کنند و دیگر دبیرکل وجود نداشت. الان باید درباره افرادی صحبت کنیم که استحقاق توجه را دارند یعنی کسانی که همیشه به تیم ملی لبخند زدند.

وی ادامه داد: در لحظه تاریخی در فوتبال ایران هستیم. در حال حاضر باید توقعات هواداران را پاسخ داد. وقتی درباره این مطلب صحبت می‌کنیم پتانسیل و علاقه از طرف هواداران وجود دارد. توقع هواداران این است که تیم ملی لبخند را روی آنها بنشاند. اجازه دهید با برخی اصحاب رسانه منفی‌گرا صحبت کنم. فدراسیون ما احتیاج به اعتبار بیشتر دارد چون با منابع مالی محدود و تجهیزات محدود تتایج خوبی در فوتسال و فوتبال ساحلی و ... گرفت. فدراسیون ایران یک فدراسیون عالی است که با توجه به منابع محدود کارهای بزرگی کرده. پرسپولیس نیز به جمع ۸ تیم برتر آسیا رفته است.

کی روش گفت: بازیکنان و تیم ملی هر آنچه توانستند برای تیم ملی فراتر از توقعات انجام دادند اما الان تیم ملی از شما می پرسد شما برای این تیم چه می‌کنید؟ الان صحبت شخص خاصی نیست بلکه صحبت از مردم است. هواداران توقعات بزرگی در جام جهانی از ما دارند و به عنوان مربی عرض می‌کنم هرچیزی کمتر از صعود به مرحله حذفی یک ناامیدی برای ماست. البته چه شخصی مسئول آن است. این کاملا تقصیر تیم ملی فوتبال ایران است که توقعات را بالا برده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید