اختصاصی جی پلاس/ از بازیکن۱۸ ساله ۷۰۰ میلیونی تا زرنگی باشگاه خارجی

سرخابی ها چند بازیکن جوان گرفتند؟/ صیدهای بیشتر علی دایی از برانکو و منصوریان!

در بازار شلوغ نقل و انتقالات لیگ هفدهم، برخی لیگ برتری ها ستاره های تیم ملی جوانان را هدف قرار داده و در تصاحب آنها، رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ با اتمام لیگ برتر یک بار دیگر باشگاه ها به طور رسمی فصل نقل و انتقالات تابستانی را آغاز کرده و تیم ها بسته به بودجه و برنامه خود برای فصل جدید، به سراغ بازیکنان بزرگ و کوچک، گران قیمت و ارزان قیمت بازار رفته اند.

همزمان با صید ستاره های فصل نقل و انتقالات، تیم های ایرانی که چند فصلی است توجه بهتری نسبت به بازیکنان جوان دارند، به سراغ بازیکنان رده جوانان و نوجوانان هم رفته و این بازیکنان را هم در برنامه خود قرار داده اند تا در سال های آینده با کمترین هزینه بیشترین بهره برداری را از این بازیکنان کنند.

** ملی پوشان تیم جوانان، جذابترین صیدهای نقل و انتقالات

برجسته ترین بازیکنان جوان فوتبال ایران، بازیکنانی هستند که اوایل خرداد ماه سال جاری در جام جهانی حاضر شدند و عضو تیم ملی جوانان بودند. برخی از بازیکنان این تیم البته در فصول گذشته هم در لیگ برتر بازی کرده بودند اما تیم های بزرگ تر به دنبال جذب آن ها از دیگر باشگاه های لیگ برتری و لیگ دسته یک و حتی لیگ دسته دو هستند.

درباره بازیکنان جوان تیم ملی باید به چند ماه قبل تر اشاره کرد که با صعود این تیم به جام جهانی جوانان، باشگاه ها دل و جرات بیشتری در استفاده از آن ها به خرج دادند و بیشترین استفاده را باشگاه هایی مانند استقلال، سپاهان و .. بردند.

** حاضری خورهای به اصطلاح حرفه ای!

همان زمان تیم هایی مانند پرسپولیس هم به سراغ برخی بازیکنان این تیم مانند رضا کرم لاچعب رفتند که مورد آخر با پیوستن به پرسپولیس به بازیکن نیمکت نشین تبدیل شد و جام جهانی را هم از دست داد.

باشگاه هایی که صرفا لقب حرفه ای دارند، علاقه وافری به جذب لقمه های آماده شده تیم های نه چندان مطرح، داشته و حاضر نیستند مانند باشگاه های نسبتا سازنده ای چون فولاد خوزستان، سایپا و ذوب آهن در پرورش بازیکنان پایه و استفاده از دسترنج خود در سالیان متمادی، انرژی خرج کنند!

** وقتی یک بازیکن 18 ساله، 700 میلیون برای استقلال آب می خورد!

به گزارش جی پلاس؛ اما با پایان جام جهانی 2017 جوانان، نخستین انتقال میان بازیکنان تیم ملی، توسط استقلال صورت گرفت. آبی های پایتخت توانستند در رقابت با پرسپولیس و سایپا، مهدی قائدی بازیکن 18 ساله ایرانجوان بوشهر که در فصل اخیر لیگ دسته یک با زدن 10 گل به عنوان پدیده مطرح شده بود را جذب کنند. البته گفته شده که این انتقال برای استقلال حدود 700 میلیون تومان آب خورده که مبلغ بسیار بالایی برای بازیکن 18 ساله است.

تیم ملی جوانان

امید نورافکن

تیم ملی جوانان

مهدی قائدی

علیرضا منصوریان به جز قائدی دو بازیکن جوان دیگر را هم جذب کرد که این دو بازیکن ملی پوش نیستند. فردین نجفی، کاپیتان تیم نوجوانان استقلال و حسین حیدری کاپیتان تیم مس ویژن بازیکنان مدنظر منصوریان بودند. آبی ها همچنین امید نورافکن را هم در ترکیب تیم خود دارند که قابلیت های خود را بارها نشان داده و قرارداد او را هم تمدید کردند.

** توری که علی دایی برای ستاره جوان استقلال پهن کرد!

در طرفی دیگر اما طاها شریعتی مدافع نوجوان و ملی پوش خود را در این فصل از دست دادند و به جای منصوریان، علی دایی زودتر از این تیم دست جنباند و این مدافع را به خدمت گرفت تا بعد از این اتفاق، انتقادها نسبت به عملکرد مدیریت استقلال در از دست دادن بازیکنان تیم های پایه خود زیاد شود.

** روستوف زرنگ تر از مدعیان داخلی

همچنین روستوف روسیه، رضا شکاری را پیش از آغاز جام جهانی از باشگاه ذوب آهن جذب کرد تا بهترین بازیکن ایران در جام جهانی را از آن خود کنند و صاحب یکی از بهترین استعداد های فوتبال ایران شوند.

تیم ملی جوانان

رضا شکاری

** پرسپولیس و مذاکره با 3 بازیکن جوان

در طرف دیگر میدان اما باشگاه پرسپولیس که دستش از رسیدن به مهدی قائدی کوتاه ماند، کماکان به دنبال تزریق بازیکنان جوان است و مذاکراتی را با 3 بازیکن انجام داده اند. محمدمهدی مهدیخانی، هافبک نیروی زمینی ارتش که نخستین گل ایران در جام جهانی را به ثمر رسانده بود، در تیر رس مدیران این تیم قرار دارد.

علاوه بر این سرخپوشان به دنبال جذب سینا خادم پور از نفت تهران و محمد آقاجانپور از آلومینیوم اراک هستند تا با جذب سه بازیکن جوان، نیمکت جوان و قدرتمند تری داشته باشند.

تیم ملی جوانان

محمدمهدی مهدیخانی

تیم ملی جوانان

سینا خادم پور

** آینده نگری قوی تر دایی در میان رقبا

به گزارش جی پلاس؛ علی دایی هم که از گذشته علاقه خود را به بازیکنان جوان نشان داده بود، به دنبال جذب چند بازیکن تیم ملی است اما او گوشه گوشه چشمی هم به تیم ملی نوجوانان دارد. علی دایی در یک ماه اخیر طاها شریعتی را از استقلال، محمد شریفی را از استقلال خوزستان، الهیار صیادمنش و سبحان خاقانی را جذب کرده است که هر چهار بازیکن ملی پوش هستند و در جام جهانی نوجوانان به میدان خواهند رفت. درباره محمد شریفی باید گفت که او در فصل اخیر رکورد جوانترین بازیکن تاریخ لیگ برتر را شکست و همچنین به نخستین بازیکن متولد قرن 21 تبدیل شد که در لیگ برتر به میدان رفته است.

بخشی از بازیکنان تیم ملی جوانان مانند علی شجاعی، رضا جعفری و محمد سلطانی مهر هم با توجه به حضور  دایی در این تیم باقی خواهند ماند تا بهتر از گذشته به بازی گرفته شوند.

تیم ملی جوانان

محمد شریفی

** سایر بازیکنان جوانان در نفت، تراکتورسازی، سپاهان و ذوب آهن

دایی همچنین در نیم فصل لیگ شانزدهم، شهاب عادلی، دروازه بان تیم ملی در جام جهانی را به نفت تهران اضافه کرد و عادلی برای فصل بعد هم با این تیم قرارداد دارد. او در دیدار نفت و پرسپولیس برای تیمش هم بازی کرد.

همچنین عارف غلامی در سپاهان مورد علاقه کرانچار است و در ذوب آهن هم مهران درخشان مهر و نیما طاهری جزو بازیکنان تاثیرگذار این تیم اصفهانی محسوب می شوند.

تراکتورسازی تبریز هم با توجه به ممنوعیت جذب بازیکن در فصل نقل و انتقالات از بازیکنان جوان خود یعنی علی طاهران و عارف آغاسی که فصل گذشته هم به میدان رفته بودند استفاده خواهد کرد و محمد امین بهرامی هم دروازه بان نیمکت نشین سرخپوشان تبریزی محسوب می شود.

** باقی مانده ها؟!

البته چند بازیکن لیگ یکی که حضور تاثیرگذاری هم در ترکیب تیم ملی داشتند جزو گزینه های نقل و انتقالات باشگاه های لیگ برتری هستند. ابوالفضل رزاق پور از نساجی مازندران و علی شهسواری از گل و گهر سیرجان در جام جهانی به میان رفتند.

دیدگاه تان را بنویسید