گزارش جی پلاس؛

ورزشکار سالاری در بی‌تدبیری فدراسیون وزنه برداری! / آنها یک "کی روش" می خواهند؟

فدراسیون وزنه‌برداری به جای رفع کردن مشکل میان مربی و ورزشکار، تن به خواسته‌های سلیقه ای و غیرحرفه ای کیانوش رستمی داد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در آخرین جلسه شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری تصمیم مهمی در مورد بازگشت قهرمان المپیکی کشور یعنی "کیانوش رستمی" به تمرینات وزنه برداری گرفته و قرار شد که او به صورت جداگانه و با یک مربی دیگر تمریناتش را آغاز کند! تصمیمی که اصلا حرفه ای و حتی شاید اخلاقی هم نبود و مصداق بارز تن دادن یک تشکیلات ملی به خواسته های غیرحرفه ای و سلیقه ای یک ورزشکار بخاطر پوشیدن پیراهن تیم وطنش به شمار می آید!

مشکل کیانوش رستمی و سجاد انوشیروانی (سرمربی کنونی تیم ملی وزنه برداری) به قبل از بازی‌های تابستانی المپیک 2016 برمی‌گردد. آن موقع به آن دلیل که کیانوش شانس مدال طلای ایران در رقابت‌های ریو بود، فدراسیون از حرکت کیانوش رستمی حمایت کرد و سجاد انوشیروانی کوتاه آمد و مطابق میل کیانوش رفتار کرد.

بعد از رقابت‌های المپیک 2016 این مشکل بین ورزشکار و مربی روز به روز حادتر شد و اینقدرادامه یافت تا حرمت‌ها شکسته شد. البته بعد از رقابت‌های ریو، فدراسیون وزنه‌برداری به عنوان مرجع اصلی، 9 ماه فرصت پادرمیانی و حل اختلاف به وجود آمده را داشت تا شأن هر دو طرف حفظ شود اما این موضوع آنقدر کش داده شد که رابطه بدتر و عملا حرمت‌ها شکسته شد.

اختلا‌ف‌ها کار را به جایی رساند که کیانوش رستمی با شروط خاص خود حاضر به حضور در اردوهای تیم ملی حاضر شود و مربی و شرایط تمرینی اختصاصی برای خود داشته باشد.

حال در توافق صورت گرفته میان فدراسیون و کیانوش، او می تواند به صورت جداگانه و با یک مربی دیگر تمریناتش را پی گیری کند و از طرفی هر زمان فدراسیون و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) تعیین نمایند، مهیای آزمایش دوپینگ شود. همچنین هرگونه ارتباط وی با اردوهای تیم ملی باید از طریق فدراسیون صورت گیرد و با حفظ تمامی مقررات جاری، قراردادی را با فدراسیون منعقد کند!

به گزارش جی پلاس؛ فدراسیون وزنه برداری حاضر شد بخاطر داشتن شانس مدال طلای کیانوش در رقابت‌های جهانی، به خواسته‌های او تن دهد اما از طرفی بدعت غلط "ورزشکار سالاری" که در عصر حاضر دیگر جایی در میان قدرترین تیم ها و عرصه های ورزشی جهانی ندارد را دوباره رسمیت بخشد! بدعتی که کم ضرر نکردند تیم ها ملی ما در فوتبال، والیبال، بسکتبال، کشتی و... از  همه آسیب هایش!

مشخص نیست تصمیم فوق مستقلا از سوی فدراسیون وزنه برداری اتخاذ شده یا پشت پرده ای در سطح مدیریت کلان ورزشی کشور داشته باشد، اما هر چه است بیش از پیش نیاز مبرم ورزش حرفه ای ایران به مدیریت قوی و سیستماتیک را روشن می سازد. مدیریتی که این روزها شاهد اثربخشی موردیِ آن تنها در تیم ملی فوتبال بزرگسالان هستیم! مدیریت حرفه ای و بین المللی کارلوس کی روش که به بزرگترین و پرطرفدارترین نام ها اجازه ندارد برای پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورشان ناز کنند! اقدام پندآموزی که یک خارجی در ردای سرپرستی تیم ملی ما برای ما انجام داد.

دیدگاه تان را بنویسید