گزارش جی پلاس/ هفته پایانی لیگ جهانی

تیم ملی والیبال چگونه صعود می کند؟

تیم ملی والیبال ایران برای داشتن شانس صعود به دور نهایی لیگ جهانی باید هردو بازی باقی مانده خود را برابر لهستان و روسیه پیروز شود و منتظر بقیه نتایج باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی والیبال ایران با 3 برد و کسب 7 امتیاز در رده دهم جدول رنکینگ لیگ جهانی والیبال قرار دارد.

با توجه به دو بازی باقی مانده، تیم ملی باید هردو بازی خود را با پیروزی و البته کسب 3 امتیاز به پایان برساند تا شانسی برای صعود داشته باشد.

-- ایران باید چه نتایجی کسب کند؟

با این شرایط اگر ایران بتواند طبق پیش بینی مقابل لهستان و روسیه به پیروزی دست یابد، شانس بالایی برای صعود به مرحله نهایی خواهد داشت. در صورت کسب تنها یک برد، احتمال برابری تعداد برد با کانادا و بلغارستان وجود دارد که با توجه به امتیازات کسب شده ایران به دور بعد صعود نمی کند.

-- تیم های بالای جدولی چگونه به صعود ایران کمک می کنند؟

در نتایج احتمالی این هفته، برای تیم های بالای جدولی از جمله فرانسه، صربستان و برزیل ۲  برد پیش بینی شده است. این تیم ها اگر بتوانند طبق انتظارات، مقابل رقیبان صعود ایران مانند بلژیک، بلغارستان و کانادا به پیروزی دست یابند، تا حد زیادی به هموار شدن راه صعود تیم ملی کشورمان کمک خواهند کرد.

-- رقیبان صعود ایران چگونه می توانند از صعود ایران جلوگیری کنند؟

ایران علاوه بر اینکه باید طبق پیش بینی دو پیروزی کسب کند، باید تا حدی منتظر نتایج حریفان هم باشد. در طرف دیگر اگر تیم های بلغارستان و کانادا شگفتی بیافرینند و در گروه خود بیش از یک برد کسب کنند، کار صعود ایران با توجه به امتیازات پایین کسب کرده، دشوار و تقریبا غیر ممکن می شود.

-- تیم های پایین جدولی چگونه به صعود ایران کمک می کنند؟

اگر تیم های پایین جدولی مانند ایتالیا، روسیه، آرژانتین و حتی آمریکا کمی بالاتر از قدرت خود ظاهر شوند، می توانند شرایط صعود ایران را کمی راحت تر کنند.

کار ایتالیا و آرژانتین موثرتر خواهد بود. اگر ایتالیا بتواند در گروه خود از بلژیک و کانادا پیروزی به دست آورد، تعداد بردهای احتمالی این تیم ها را کاهش داده و ایران را به صعود نزدیک می کند. آرژانتین نیز می تواند در خانه و با حمایت تماشاگران خود، بلغارها را شکست دهد و این تیم را از صعود بازدارد.

با وجود تمامی این مسائل شرایط اصلی برای صعود ایران به دور نهایی بعد از پایان امروز مشخص می شود. جایی که 12 تیم رقابت ها فقط یک بازی برای انجام دادن دارند. پیش بینی 12 مسابقه کار دشواری است و باید منتظر شد دید آیا ایران می تواند با برتری برابر لهستان میزبان، کار را به روز آخر بکشاند یا همین امشب پرونده تیم ملی در لیگ جهانی 2017 بسته می شود.

از 12 تیم حاضر در لیگ جهانی 5 تیم اول به علاوه برزیل میزبان دور نهایی راهی مرحله پایانی مسابقه ها می شوند.

مشکل دیگر تیم ملی پایین بودن امتیازهای این تیم است و حتی اگر لهستان و روسیه برابر ایران شکست بخورند این احتمال وجود دارد که با تساوی تیم ها در تعداد بردها، کار به احتساب امتیاز کشید شود و ایران نتواند راهی دور بعد شود. در والیبال ابتدا تعداد بردهای یک تیم ملاک برای صعود است و بعد امتیازها.

به گزارش جی پلاس؛ دومین دیدار تیم ملی در هفته پایانی لیگ جهانی، امشب ساعت 22:55 مقابل تیم ملی لهستان میزبان بازی های این گروه خواهد بود.

-- جدول رده بندی لیگ جهانی والیبال بعد از انجام 7 بازی:

1-  فرانسه 6 برد و 19 امتیاز

2-  صربستان 6 برد و 17 امتیاز

3-  برزیل 5 برد و 16 امتیاز

4-  کانادا 4 برد و 9 امتیاز

5-  بلژیک 3 برد و 11 امتیاز

6-  آمریکا 3 برد و 10 امتیاز

7-  روسیه 3 برد و 9 امتیاز

8-  لهستان 3 برد و 9 امتیاز

9-  بلغارستان 3 برد و 8 امتیاز

10-  ایران 3 برد و 7 امتیاز

11-  ایتالیا 2 برد و 6 امتیاز

12-  آرژانتین یک برد و 5 امتیاز

دیدگاه تان را بنویسید