جی پلاس؛

گزارش کامل جشن صعود ملی پوشان به جام جهانی روسیه + تصاویر و حواشی

دیدار تیم‌های ایران و ازبکستان با برتری ۲ بر صفر شاگردان کی‌روش به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در پایان دیدار تیم ملی ایران برابر ازبکستان که با پیروزی ۲ بر صفر ملی‌پوشان و صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه همراه بود، بازیکنان و کادر فنی به شدت خوشحالی کردند.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی نماد جام جهانی را در دست گرفت و به تماشاگران نشان داد.

تیم ملی فوتبال

بازیکنان و سایر اعضای تیم ملی در میانه میدان به خوشحالی پرداختند و همدیگر را در آغوش گرفتند. بازیکنان به سمت تماشاگران حاضر در ورزشگاه که اغلب آن‌ها سفیدپوشان بودند رفتند و شادی‌شان را با هم‌وطنان تقسیم کردند.

تیم ملی فوتبال

اعضای تیم ملی به همراه تماشاگران به تشویق ایسلند پرداختند. بازیکنان تیم ملی هم با در دست داشتن پرچم‌های ایران به شادمانی پرداختند.

تیم ملی فوتبال

کارلوس کی‌روش در حالی که پیراهن شماره 4 تیم ملی را در دستانش گرفته بود، در میانه میدان به خوشحالی پرداخت.

بازیکنان تیم ملی هم با در دست داشتن کاپ قهرمانی نمادین جام جهانی، به انداختن عکس سلفی پرداختند.

همچنین در حالی که دوربین هلی‌شات حاضر در استادیوم ارتفاعش را پایین آورده بود، نزدیک بود این دوربین به دروازه‌بان تیم ملی برخورد داشته باشد.  

کارلوس کی روش با پیروزی برابر ازبکستان به دو رکورد رسید، اول اینکه او از معدود مربی هایی است که موفق شده 4 بار تیم های تحت هدایتش را به جام جهانی برساند و دوم هم این که او تنها مربی است که موفق شده تیم ملی ایران را 2 بار به جام جهانی برساند و البته این اولین بار است که تیم ملی دو بار پشت سرهم به جام جهانی صعود می کند.

تیم ملی فوتبال

 

 

 

اسحاق جهانگیری که برای تماشای دیدار تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود، در پایان بازی در جمع خبرنگاران گفت: امیدوار هستیم که برای اولین بار بتوانیم به مرحله حذفی جام جهانی برویم.

به گزارش جی پلاس، در ادامه سیل پیام های تبریک هنرمندان و چهرهای سیاسی به مناسبت برد تیم ملی در شبکه های اجتماعی سرازیر شد.

حسن روحانی:

 

 

محمد جواد ظریف:

 

 

رامبد جوان:

 

 

اشکان دژاگه:

 

 

نوید محمدزاده:

 

 

رضا گلزار:

 

 

شیلا خداداد:

 

 

امیر قلعه نویی:

 

 

حبیب رضایی:

 

کارلوس کی‌روش که پیش از دیدار ایران و ازبکستان با هوشیاری بالا، کاملا جدی جشن صعود را نفی می‌کرد و تمام وقت سعی داشت اهمیت دیدار را برای بازیکنان غالبا احساسی ایرانی روشن‌تر کند، در پایان دیدار با ازبکستان و قطعی شدن صعود، سر از پا نمی‌شناخت و با رونمایی از کاپ کوچک جام جهانی نشان داد که خودش از همه برای جشن صعود آماده‌تر بوده. کی‌روش بعد از سوت پایان بازی پیراهنی از تیم ملی را هم به سمت دوربین‌ها برد و با نشان دادن عدد چهار خوشحالی کرد. عدد چهار به معنای چهارمین صعود او به جام جهانی است. این دومین صعود کی‌روش با ایران بود. صعودی شیرین، سخت در بیرون از زمین و اختلاف‌های غیرطبیعی، و راحت‌تر از همیشه در مستطیل سبز.

تیم ملی فوتبال

 

گل دقیقه 88 مهدی طارمی سبب شد تا کارلوس کی روش کنار زمین دور شادی بزند. او به عکس گل صعود 4 سال قبل عصبی نبود و مشت گره کرده نداشت. طول فاصله نیمکت را با مشت هایی که رو به آسمان بودند دوید و خوشحالی کرد و حسابی هیجان داشت.

تیم ملی فوتبال

برد تیم ملی ایران مقابل ازبکستان جواز صعود تیم ملی به جام جهانی روسیه را صادر کرد و این موضوعی است که یک جشن ملی را به دنبال خواهد داشت. جشنی که البته از همان استادیوم شروع شد. کی روش در مرکز دایره وسط زمین ایستاده بود و بازیکنان در محیط دایره و همگی همراه با تماشاگران تشویق ایسلندی را برای جشنشان اجرا می کردند. اما از این تصاویر زیبا تماشاگران تلویزیون چند فریم بیشتر ندیدند برای اینکه کارگردان تلویزیونی تشخیص داد مصاحبه سردار آزمون را باید نشان بدهد و این تصاویر جذابیتی ندارد.

23

تیم ملی فوتبال

سایت فیفا در گزارشی درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان نوشت: ایران اولین تیمی در قاره آسیاست که توانسته جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست بیاورد. این مهم بعد از پیروزی ۲ بر صفر برابر ازبکستان حاصل شد. گل اول سردار آزمون، ایران را در مسیر پیروزی در ورزشگاه آزادی تهران قرار داد و مهدی طارمی با گل دوم و دیرهنگام خود، این صعود را قطعی کرد.

این نتیجه، صعود ایران به عنوان یکی از دو تیم گروه A انتخابی جام جهانی را قطعی کرد. شاگردان کارلوس کی‌روش اکنون ۲۰ امتیاز در صدر جدول گروه دارند و بعد از ۸ بازی، با تیم سوم جدول رده‌بندی ۸۸ امتیاز اختلاف دارند.

این پنجمین صعود ایران به جام جهانی فوتبال است. آن‌ها قبلا در جام‌های جهانی ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ حاضر بودند و اکنون در کنار روسیه و برزیل، قهرمان ۵ دوره جام جهانی حضورشان در جام جهانی روسیه تابستان آینده، قطعی شده است.

تیم ملی فوتبال

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید