ابراهیم زاده در گفتگو با جی پلاس: صعود نکردن تیم ملی به جام جهانی معجزه است! / دفاع ازبکستان مشکل دارد

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: شانس ایران برای صعود به جام جهانی بیشتر از هر دوره ای است و در شرایطی قرار داریم که اگر به جام جهانی نرویم، یک معجزه رخ می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر به ایستگاه سرنوشت ساز مراحل انتخابی جام های جهانی رسیده و این بار قرعه حریف به نام ازبکستان در آمده است.

شاید تک تک بازی های تیم ملی حساس و سخت بوده باشد اما این بار و همانند 12 سال پیش که تیم ملی در تهران با شکست بحرین راهی جام جهانی شد، تیم ملی این شانس را دارد که با شکست ازبکستان به جام جهانی صعود کرده و چندین رکورد را هم جا به جا کند.

شاگردان کارلوس کی روش دوشنبه (پس فردا) ساعت 21:15 مقابل ازبکستان تیم سوم گروه A قرار می گیرند که کماکان شانس صعود به جام جهانی را دارد و سخت به دنبال صعود برای نخستین بار است.

موفقیت تیم ملی در این بازی، موجب نخستین صعود متوالی ایران به جام جهانی خواهد شد و همچنین تیم ملی راحت ترین و بی دغدغه ترین صعود خود در تاریخ را تجربه خواهد کرد چرا که بعد از بازی با ازبکستان کماکان دو دیدار دیگر مقابل کره جنوبی در سئول و سوریه در ایران باقی مانده است.

این اتفاق به زعم کارلوس کی روش غیرممکن، اکنون در آستانه تحقق است و دوشنبه آزادی یک بار دیگر یکی از شلوغ ترین و خاطره انگیز ترین روزهای خود را سپری خواهد کرد.

منصور ابراهیم زاده - سرمربی موقت تیم ملی در سال 2007 و دستیار امیر قلعه نویی هنگام سرمربیگری اش در تیم ملی، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، به سوالاتی درباره مسابقه حساس ایران و ازبکستان پاسخ داد که در زیر می آید:

 

** صعود نکردن تیم ملی به جام جهانی معجزه است

او شانس صعود ایران به جام جهانی را بیشتر از هر دوره ای ارزیابی کرد و صعود نکردن ایران را یک اتفاق عجیب دانست و اظهار کرد: اگر به روند تیم ملی در چند سال گذشته نگاه کنیم می‌بینیم این تیم یک روند منطقی را در پیش گرفته است. خط حمله ما از بازیکنان جوان تشکیل شده که همین جوانی، ریسک‌پذیری بخش هجومی تیم ملی را بالاتر می برد. روند تیم ما در سال های اخیر مثبت بوده و انگیزه‌ها برای موفقیت بسیار زیاد است. اکنون شانس تیم ملی برای صعود به جام جهانی، بیشتر از هر دوره ای است و در شرایطی قرار داریم که اگر به جام جهانی نرویم، یک معجزه رخ می دهد. با این حال به جزء این، سه بازی دیگر هم باقی مانده است.

** ضعف ازبکستان مُسِن، در خط دفاع است

او ادامه داد: در حال حاضر ترکیب تیم ما از بازیکنان جوان و باتجربه تشکیل شده و اگر بتوانیم در بازی با ازبکستان به بازیکنان پا به سن گذاشته این تیم فشار بیاوریم، با خیال راحت می‌توانیم پیروز شویم. ازبکستان چند بازیکن جوان بیشتر ندارد و اکثر بازیکنانش را پا به سن گذاشته ها و تیمش عمدتا از بازیکنانی که 4 سال قبل برای این تیم بازی می کردند، تسکیل می دهند.

سرمربی سابق تیم ملی با بیان اینکه نقطه ضعف ازبکستان خط دفاع این تیم است، افزود: آنها در خط دفاعی پراشتباه هستند و ما با فشار آوردن به حریف می‌توانیم به گل برسیم. در خط هافبک و حمله تا حدودی بهتر از دفاع هستند اما باید دقیقا روی نقطه ضعف این تیم دست بگذاریم.

منصور ابراهیم زاده

** فرم تیم ملی برای جام جهانی هنوز ایده آل نیست

ابراهیم‌زاده همچنین درباره اینکه در مراحل مقدماتی آسیا تیمی موفق نشد به ایران گل بزند اما مونته نگرو در بازی دوستانه ضمن زدن گل به ایران چندین موقعیت را هم خلق کرد و آیا این یعنی ضعف هایی در بخش دفاعی تیم ایجاد شده یا خیر نیز به جی پلاس گفت: برای جام جهانی باید بیشتر کار کنیم و بازی‌های تدارکاتی بهتری داشته باشیم. هنوز با فرم ایده‌آل جام جهانی فاصله داریم که در مدت زمان باقیمانده می‌توانیم برطرف کنیم. در جام جهانی گذشته تیم ما به جزء بازی با بوسنی که نیاز به پیروزی داشت، در دو بازی نخست یک گل دریافت کرد. می‌توانیم با بازی‌های تدارکاتی خوب شکل خوبی را به تیم ملی بدهیم.

** به تاکتیک های هجومی هم نیاز داریم

وی درباره عملکرد بازیکنانی مانند رامین رضاییان که با وجود نداشتن تیم، در تیم ملی می درخشند نیز تصریح کرد: بازیکنان ما با کیفیت هستند. بخشی از بازیکنان در تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند و در آنجا فرم ایده‌آلی دارند. آنها آمادگی مناسبی دارند و بازیکنان لیگ برتری هم به آنها اضافه می شوند و یک تیم خوب را تشکیل می‌دهند. هدف ما در این دوره از جام جهانی صعود به مرحله دوم است و کادرفنی به خوبی برنامه‌ریزی کرده‌اند. اگر بتوانیم در کنار بازی بسته تیم، تاکتیک های هجومی را هم در دستور کار قرار دهیم، تیم ملی بسیار بهتر خواهد شد و دیگر مشکل آنچنانی وجود نخواهد داشت. لازمه این نوع بازی، تحت فشار قرار دادن حریف در زمین خودش است تا از همان جا حمله را آغاز کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید