تصادف شدید 2 قطار مترو تهران در ایستگاه طرشت/ انتقال 7 مصدوم به بیمارستان/ فیلم

یک مسئول اورژانس تهران به جزئیات حادثه در مترو تهران پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تصادف شدید 2 قطار مترو تهران در ایستگاه طرشت در حالی رخ داد که قطار مسیر طرشت به سمت فرهنگسرا در ایستگاه توقف کرده بود و هنوز درهای قطار باز نشده بود که قطار دیگری از پشت و با سرعت به این قطار کوبید.

حسن عباسی با تایید حادثه در مترو تهران که در ساعت 18:18 دقیقه به اورژانس تهران اطلاع دادند، اظهار داشت: در پی این حادثه دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 5 دستگاه آمبولانس اعزام شد.

**سخنگوی اورژانس تهران خاطرنشان کرد: گزارش اولیه حاکی از چندین تن مصدوم است.

**گزارش ها خبر از شلوغی ایستگاه های شادمان و صادقیه در مترو خط دو تهران می دهد.

**طبق آخرین اطلاعات در این حادثه 48 نفر مصدوم شده اند که اکثرا تحت مداوا هستند.

**۴۰ نفر از مصدومان به بیمارستان‌های حضرت رسول، شریعتی و امام خمینی منتقل شدند.

سرپرست اورژانس کشور: حال عمومی همه مصدومان مناسب است و در ساعات آینده از بیمارستان مرخص می شوند.

**جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی هم از اعزام آتش نشانان سه ایستگاه به محل حادثه خبر داد.  

مصدوم حادثه متروی طرشت

**گفتگو با دختر دانشجوی مسافر قطار مترو

دختر دانشجو که به همراه دوستش در قطار اول بود به خبرنگار ما گفت: داخل واگن اول همراه دوستم ایستاده بودیم که یک مرتبه قطار تکان شدید خورد و دوستم نتوانست خودش را کنترل کند و به جلو پرت شد. هر چه خواستم او را از کف واگن بلند کنم نتوانست از جایش بلند شود. تا اینکه تکنسین های اورژانس رسیدن و او را به بیمارستان انتقال دادند.

از طرفی یک ساعت پس از حادثه چند اتوبوس شرکت واحد در ایستگاه مترو طرشت انتقال یافتند  تا مسافران مترو را انتقال دهند.هنوز از تعداد مجروحان قطعی آماری در دست نیست.

به گزارش جی پلاس، اقبال شاکری  با بیان اینکه بررسی اولیه این حادثه نشان داد که یک قطار در ایستگاه طرشت توقف داشته و متاسفانه قطار دیگر از پشت به این قطار برخورد می‌کند گفت: متاسفانه سیستم کنترل و هشداردهنده عمل نکرده و دو راهبر از تردد همزمان بی‌خبر بوده‌اند و نقص سیستم کنترلی باعث بروز این حادثه شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان مشغول بررسی مکالمات دو راهبر قطارها هستند تا علل این حادثه مشخص شود گفت: این حادثه زنگ خطری است نسبت به استفاده سنگین و مستمر از قطارها چرا که به علت کمبود واگن و عدم تزریق واگن‌های جدید که دولت وعده آن‌ها را داده بود با کمبود شدید مواجه هستیم.

شاکری با بیان اینکه سیستم هشداردهنده و کنترل کننده در این حادثه عمل نکرده گفت: متاسفانه به دلیل کمبود واگن مجبور هستیم فشار بیشتری به ناوگان موجود، آورده و از قطارهایی که به مرحله اور حال رسیده و نیاز به تعمیرات دارند استفاده کنیم.

 

 

حادثه مترو طرشت

حادثه مترو طرشت

حادثه مترو طرشت

حادثه در مترو طرشت

حادثه در مترو تهران

حادثه در مترو تهران

 

** فیلم تصادف 2 قطار

دیدگاه تان را بنویسید