گزارش جی پلاس/ بازی پرسپولیس را در خانه ببین و پول بلیت را به حساب بریز

تمنای مالی از مردم برای حفظ سود اسپانسر مقتدر!

پرسپولیس با وجود داشتن اسپانسر متمول که در سود حمایت مالی هوادارانش شریک است و در زیانش نه! این بار با ترفندی عجیب از مردم تمنای مالی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) باشگاه پرسپولیس را به دلیل تخلف انضباطی هوادارانش به یک بازی بدون حضور تماشاگرانش محروم کرد. این خبر چهارشنبه، پرسپولیس را به شوک فرو برد! این که بازی پرسپولیس در تهران بدون تماشاگر برگزار شود و هوادارانش از همراهی با این تیم محروم شوند دو جنبه منفی دارد.

یکی محرومیت از امتیاز حمایت هواداران و تاثیری که می توانست در عملکرد بازیکنان داشته تا از امتیاز مسابقه خانگی بیشترین استفاده را ببرند و جنبه دیگر محروم شدن از درآمد اقتصادی ناشی از فروش بلیت و حواشی آن.

هواداران بخشی از زیبایی و طراوت فوتبال هستند و بازی بدون حضور تماشاگران زیبایی و جذابیت چندانی نخواهد داشت؛ در فوتبال ایران هم بارها شاهد چنین رای هایی از جانب کمیته انضباطی فدراسیون بوده ایم و خیلی از تیم ها از جمله همین پرسپولیس از همراهی هواداران خود محروم شده اند؛ آرایی که عمدتا در فوتبال آسیا به چشم می خورد تا باز هم ثابت کند هنوز چقدر با رفتار حرفه ای تماشاگران در فوتبال اروپا فاصله داریم!

اما بررسی موضوع از جنبه اقتصادی طبیعتا برای هر باشگاهی به ویژه پرسپولیس که این روزها با مسئله پرداخت بدهی های بین المللی اش درگیر است، اهمیت فوق العاده پیدا می کند. فروش بلیت قویترین منبع درآمدی باشگاه هاست. حتی پرسپولیس تلاش کرد تا با افزایش قیمت بلیت هایش در مسابقات آسیایی بخشی از کمبود مالی خود را جبران کند که تا حدودی هم موفق بود. آنها پیش بینی درآمدی خوبی از بلیت فروشی بازی رفت مقابل لخویا در تهران داشتند که شاید تقریبا درآمد یک میلیارد تومانی را در مجموع برای باشگاه به ارمغان می آورد اما با تصمیم کنفدراسیون آسیا تمام برنامه هایشان بهم ریخت!

بدهی 6 میلیاردی به ژوزه مهمترین پرونده پیش روی این روزهای مدیریت پرسپولیس است. بدهی ای که از مدیریت سردار رویانیان به این دوره منتقل شده است و کار را برایشان سخت کرد.

اما با همه این احوال، پرسپولیس اسپانسر (حامی مالی) متمولی دارد که طی سال های گذشته سود سرشاری را می توان برایش از محل تبلیغات و طرح و برنامه های تلویزیونی که عمدتا به گرفتن پول به صورت مستقیم از مردم و هواداران! منتهی می شد نیز متصور بود. اسپانسر اقتدارگرایی که با نفوذ در صداوسیما توانسته از حداکثر ظرفیت تبلیغاتی این رسانه برای ترغیب هواداران متعصب نسبت به کمک مالی، بهره ببرد و حاشیه امنیت سود خود را هم تامین کند. کما اینکه پیش از این هیچ کدام از حامیان مالی سرخابی ها چنین فرصتی نداشتند!

اما ظاهرا توافق و قرارداد باشگاه با این اسپانسر جدیدالظهور راهی برای بحران و مصائب این چنینی پیش بینی نکرده است. گویی آنها در سود حمایت های هواداری سهیم هستند و در ضررهایش نه!

تا جایی که اکنون کار به جایی رسیده تا باشگاه پرسپولیس در بیانیه ای از هوادارانش خواسته تا مبلغی را که قصد داشتند برای خرید بلیت بازی با لخویا بپردازند را به حساب باشگاه واریز کنند!

این اولین باری نیست که پرسپولیس دست به دامن هواداران خود شده و سعی کرده از آنها کمک مالی دریافت کند. چندی قبل بود که باشگاه از هواداران خود کمک خواست و آنها هم رقمی بالغ بر 600 میلیون به این باشگاه کمک کردند.

به گزارش جی پلاس، عجیب و کمی جالب است که آنها در این بیانه مدعی شده اند که با درخواست متعدد هواداران برای اعلام شماره حساب مواجه شده اند و به همین دلیل دوباره شماره حساب باشگاه را اعلام کردند!

پرسپولیس هیچ وقت تا حالا نگفته که چرا با افزایش درآمدی چندبرابری نسبت به سال های گذشته اما بارها در پی مشکلات مالی دست به دامان هواداران می شود؟! هوادارانی که در طول فصل چه با خرید بلیت و چه با عضویت در سامانه 3090 در طول سال دین خود را به این تیم ادا کرده اند. یا اینکه چه نوع قرارداد حمایتی و تبلیغاتی با اسپانسر قدرتمندش امضا کرده که آنها در چنین مواقعی به یکباره کمرنگ می شوند!!

دیدگاه تان را بنویسید