پس از پیروزی ایران مقابل کاستاریکا در جام جهانی فوتبال جوانان

پیروانی : پس از ۱۶ سال به جام جهانی رسیدیم و بعد از 40 سال گل زدیم و بردیم!/ ایران سرشار از استعداد است

سرمربی تیم ملی جوانان می‌گوید برای تیمش بسیار مهم بود که در این بازی به پیروزی برسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیرحسین پیروانی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل کاستاریکا در بازی نخست از جام جهانی جوانان گفت: از فیفا به خاطر انتخاب کره جنوبی به عنوان میزبان بازی‌ها تشکر می‌کنم. میزبانی بسیار خوبی صورت گرفت. از سرمربی تیم ملی کاستاریکا هم تشکر می‌کنم. او مربی با شخصیتی است.

او ادامه داد: همیشه بازی اول بسیار سخت است. برای هر دو تیم بازی سختی بود. در نیمه اول و دوم، دو تیم بسیار نزدیک به هم بازی کردند. در رختکن درباره انتقال توپ به زمین حریف برای بازیکنان صحبت کردم. گفتم که باید دفاع بهتری را انجام دهیم. برای تیم ما بسیار مهم بود که این اتفاق بیافتد و در بازی نخست به پیروزی برسیم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره پیروزی و گلزنی ایران در جام جهانی بعد از حدود ۴۰ سال گفت: می خواهم احساسی صحبت کنم و به همین دلیل به فارسی صحبت می کنم. ایران سرشار از استعداد است. توانستیم بعد از ۱۶ سال به جام جهانی صعود کنیم. بازیکنان بسیار خوب و ارزنده‌ای داریم که در این مسابقات دیده می‌شوند. تیم ملی نوجوانان ایران هم به جام جهانی صعود کرده است. تیم ملی بزرگسالان هم بعد از یک پیروزی به جام جهانی صعود می‌کند. این نشان می دهد که فوتبال در ایران بسیار پیشرفت کرده است. درست است که این اولین پیروزی تیم ملی جوانان در جام جهانی است و برای اولین بار سه امتیاز را گرفتیم. ما بازیکنان بزرگی داریم که می‌توانند در فوتبال اروپا بدرخشند و سرشار از استعداد هستند.

او ادامه داد: می‌خواهم از همه مربیان ایرانی تشکر کنم که بیشتر از همه در این موفقیت سهم داشتند. مربیانی که در اقصی نقاط ایران زحمت کشیدند تا این تیم تشکیل شود و این دور از لطف است که این پیروزی فقط به اسم من نوشته شود. ما فقط سی دقیقه برای خوشحالی وقت داریم. سوت آغاز بازی بعد از الان زده شده و باید آماده شویم برای برگزاری این بازی. از همه همکارانم تشکر می‌کنم و امیدوارم همه مردم ایران از این پیروزی خوشحال باشند.

پیروانی همچنین گفت: امیدوارم آقای مارسلو سرمربی با شخصیت تیم ملی کاستاریکا هم به همراه تیمش موفق باشد.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد بازیکنانش راضی است؟ چرا که برخی از بازیکنان مطرح تیمش در حد و اندازه‌های خودشان نبودند گفت: جام جهانی یک هیجان، استرس و شرایط ویژه‌ای دارد که بازیکنان باید تجربه لازم را داشته باشند و طبیعی است که بازیکنان این شرایط را تجربه نکردند و در نیمه دوم با صحبت هایی که انجام دادیم این فشار برداشته شد. به آنها گفتم که نتیجه اهمیتی ندارد و بازی خودشان را انجام دهند.

او درباره بازی با تیم ملی زامبیا و پیروزی این تیم مقابل پرتغال گفت: از تیم آنالیزمان تشکر می‌کنم که بازی خودمان و زامبیا و پرتغال را فیلم برداری کردند. بازی زامبیا را هم آنالیز کردم. ۱۰ دقیقه از بازی این دو تیم را دیدم ولی تمرکز لازم را نداشتم و به تیم خودم فکر می‌کردم. زامبیا سه امتیاز بازی با پرتغال را به دست آورده و آنها هم برای صعود به مرحله بعد مقابل ایران بازی می کنند.

پیروانی درباره اینکه زامبیا قهرمان آفریقاست و روز چهارشنبه با این تیم بازی خواهند کرد گفت: زامبیا یکی از بهترین تیم‌های آفریقا است. آنها تیم قدرتمندی هستند. زامبیا و پرتغال تیم‌های خوبی هستند و پرتغال هم بازی خوبی را انجام داد اما شانس با پرتغال نبود. پرتغال ۵ موقعیت گلزنی داشته که نتوانسته گلزنی کند. زامبیا تیم خوب و با کیفیتی بود. نحوه‌های مختلف تکنیکی و سرعتی و تاکتیکی را به نمایش گذاشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید