جی پلاس؛

10 سطح و کفپوش منحصر به فرد در دنیا + تصاویر

10 سطح و کفپوش زیبا و منحصر به فرد در اماکن تاریخی و گردشگری دنیا را بشناسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سبک زندگی جی پلاس؛ در برخی سایت ها و منابع خبری خارجی گزارشی از 10 سطح، کف یا کفپوش زیبا و منحصر به فرد که در اماکن تاریخی و گردشگری مختلفی از کشورهای دنیا واقع شده، به شرح زیر منتشر شده است:

 

** سکوی دید شیشه ای ، برج ویلیس در شیکاگو

کفپوش

این سکوی شیشه ای برج ویلیس دومین برج بلند در غرب، از یک جفت جعبه شیشه ای جمع شدنی در طبقه ی 103 در سال 1973 توسط معمارانی مانند "بروس گریام" طراحی و ساخته شد.

در ساخت این سکوی مستطیل شکل، سه لایه شیشه ای نیم اینچی به کار رفته که با یکدیگر به هم پیوند خورده است. این مکان ممکن است برای توریست ها ایمن باشد اما شجاعت زیادی می طلبد که به درون این جعبه پا بگذارند و به پایین نگاه بیاندازند.

 

** ایستگاه مترو مایاکووسکایا، مسکو

کفپوش

یکی از کف های بی نظیر دنیا را می توان در ایستگاه مترو مسکو مشاهد کرد و بر روی آن قدم زد. الکسی دوشکین این کف را طراحی و در سال 1983 آن را افتتاح نمود. این ایستگاه در طول جنگ جهانی دوم و در حملات هوایی به عنوان پناهگاه استفاده می شد.

 

** راک فلر سنتر، نیویورک

کفپوش

کف لابی بسیار درخشان و مجلل در ساختمان راک فلر یکی از هنرمندانه ترین و شاهکارهای معماری در نوع خود است.

"ریموند هود" این ساختمان 260 متری را طراحی کرد. این ساختمان در سال 1983 با هدف استفاده  استودیوهای مرکزی شبکه ان بی سی ساخته شد اما توریست ها می توانند از این کف بسیار هنری و سینمایی دیدن کنند. این کف با رنگ های سیاه و بژ زیر نور طلایی بسیار چشم نواز است.

 

** کلیسای جامع سیه نا

کفپوش

طراحی سیاه و سفید این بنا در قرن سیزدهم برای "جان روسکین" که یکی از منتقدان تاثیرگذار دوره "ویکتوریا" و بسیار علاقمند به معماری گوتیک، بسیار مسخره و پوچ به نظر می رسید اما باید گفت که طراحی این ساختمان موضوعی سلیقه ای است، هر چند که بیشتر سال کف  زیبای این بنا پوشیده می ماند.

این فرش بزرگ از سنگ مرمر که توسط نسلی از هنرمندان و صنعتگران در قرون 14 تا 16 خلق شد، یک گالری از هنر است که طرح های هندسی پیچیده و ساختارهای هنرمندانه از ایثار و فداکاری را به نمایش می گذارد.

 

** موزه کاخ ورناریا، تورین

کفپوش

کفِ این کاخ قرن هجده ای، شطرنجی است. البته کف این بنا در زمان فتح ناپلون بناپارت جدا و به شهر گلاریا منتقل شده است؛ هرچند ممکن است بیننده را از این حیث به اشتباه بیندازد. آنچه شما در کاخ می بینید، کف باسازی شده توسط "مایکل گارو" است.

 

** کلیسای جان مقدس، لیسبون

کفپوش

 این بنا محصول شکوه هنری سبکی به نام راکوکو در قرن هجدهم است که از طلاهای وارداتی از برزیل به پرتغال ساخته شده است. البته باید خاطر نشان کرد که این بنا در واقع در قرن شانزدهم به عنوان مرکز "یسوعیون" بنا نهاده شد. عناصر مجلل به کار رفته در کف موزاییکی این نیایشگاه، توسط تیمی به سرپرستی "اندیگو انیو" طراحی شد. طراحی نقاش آلمانی در طرح کره حلقه دار که بعدها به نماد ملی پرتغالی ها در کشور گشایی تبدیل شد.

 

** مرکز حیدر علی اف، باکو

کفپوش

یک مرکز بسیار خلاقانه توسط "زها حدید" طراحی شده که بسیار توصیف آن سخت است. این ساختمان به شکل حرکت مایعات مثل موج دریا یا چیزی شبیه به آن ترسیم و ساخته شده است.

این بنا از مرکز چنان برافراشته شده که گویی اثر یک معمار نیست و در واقع حدید یک خطاط است! او می گوید: الگوهای خوشنویسی و زینتی به شکل مدوام از کف به دیوار، دیوار به سقف و سقف به گنبد، یک رابطه سیال و بی نقص را ایجاد می کند و تمایز کمرنگی، میان عناصر معماری و کف ایجاد می کند.

 

** مسجد جامع حلب

کفپوش

مسجد جامع حلب که در قرن یازدهم بنا نهاده شد، در آوریل سال 2013 خراب شد اما هنوز حیاط مرکزی آن باقی مانده است. کفِ باشکوه این حیاط یکی از باشکوهترین حیاط ها را در دنیا به وجود آورده است. فرشی از سنگ با طرح های هندسی که با یک ساعت آفتابی، از هم جدا می شوند.

 

** لایبرنیتِ کلیسای جامع شارتر

کفپوش

در روزهای جمعه، هنگام انقلاب تابستانی این لایبرنیت جادویی در کف کلیسای گوتیکی، توریست ها را شگفت زده و کنجکاو می کند.  قطر این لایبرنیت 12.9 متر و مسیر مارپیچ حدود 262 متر تخمین زده شده است. بشقابی که در مرکز آن قرار داشت ( در طی انقلاب فرانسه حذف شد) که تئوس و جانوری که نیمی از بدنش گاو و نیمی دیگر انسان بود را به نمایش می گذاشت.

 

** خانه فائون

کفپوش

خانه فئون مانند بسیاری از خانه های روم باستان بسیار ساده اما باشکوه به نظر می رسد. این موزاییک چشمگیر از کفِ آشپزخانه خانه ای در سال 1830 در کاوشات باستان شناسی، کشف شد. طرح این موزاییک پر از انواع جانوران دریایی، یادآور فرهنگ مصرف غذاهای دریایی در ناپل قدیم است. این موازاییک هم اکنون در موزه ملی باستان شناسی ناپل قابل مشاهده است.

دیدگاه تان را بنویسید