شجاع خلیل زاده: به سروش گفتم قید تیم‌های عربی را بزن

خرید جدید پرسپولیس گفت: به سروش گفته‌ام قید تیم‌های عربی را بزن، چون پرسپولیس از همه آنها بزرگتر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شجاع خلیل زاده نخستین شکار پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بود.او به تیمی پیوست که دو مدافع مستحکم به نام‌های محمد انصاری و جلال حسینی دارد، شجاع اما رقابت را دوست دارد. از نظر او هر مدافعی که بهتر تمرین کند در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.

 

چه شد این فصل تصمیم گرفتی پیراهن پرسپولیس را بپوشی؟ اصلا از چه زمانی این تصمیم را گرفتی؟

من تصمیمم را گرفته بودم اما باید برای سپاهان با تمرکز کامل بازی می‌کردم و بعد از پایان فصل با پرسپولیس قرارداد رسمی می‌بستم. انتخاب اول و آخرم پرسپولیس بود. به همین دلیل بدون لحظه‌ای درنگ و بلافاصله پس از پایان فصل با مدیران این باشگاه پای میز مذاکره نشستم و قراردادم را امضا کردم. همین سرعت در امضای قرارداد نشان می‌دهد پرسپولیس انتخاب اول و آخر من بوده است. ضمن اینکه با پرسپولیس بحث مالی نکردم، پول کمتری نسبت به تیم‌های دیگر گرفتم و در کمتر از ۵ دقیقه قراردادم را امضا کردم.

پرسپولیس را در حالی انتخاب کردی که این تیم بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. محمد انصاری و جلال حسینی در مرکز خط دفاع قرار دارند. در این بین جایی هم برای تو می‌ماند؟

رقابت را دوست دارم و برای بازی در ترکیب اصلی تمام انرژی‌ام را می‌گذارم. اتفاقا رقابت باعث پیشرفت می‌شود. هر بازیکنی در تمرین بهتر کار کرد در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. البته به نظر سرمربی هم بستگی دارد. من که خیلی امیدوارم در ترکیب اصلی پرسپولیس بازی کنم.

با برانکو صحبت کرده ای؟

هنوز برانکو را ندیده‌ام اما این را می‌دانم که او تاکید کرد پرسپولیس مرا جذب کند. دلم برای او تنگ شده و امیدوارم زودتر برانکو را ببینم.

مهم‌ترین هدفت از حضور در پرسپولیس چیست؟ تیم ملی، اروپا یا هر دو؟

هدف اصلی‌ام بازگشت به تیم ملی است. من چند سال یکی از بازیکنان ثابت فهرست کی‌روش بودم. حتی آن زمان امیدوار بودم در تیم ملی بازی کنم. الان مدتی است که در دعوت من به تیم ملی وقفه افتاده. می‌خواهم باز هم اعتماد کی روش را جلب کنم و بتوانم جایی برای خودم در فهرست او داشته باشم. هدف بعدی هم حضور در لیگ‌های اروپایی است. اگر در پرسپولیس دیده شوم می‌توانم به اروپا هم بروم.

تو با سروش رفیعی رابطه نزدیکی داری و رابطه شما از تیم جوانان آغاز شده است. آیا او در پرسپولیس می‌ماند؟

من از خدایم است سروش در پرسپولیس بماند. او صمیمی ترین دوست فوتبالی‌ام است. من و سروش از تیم جوانان هم اتاق بودیم و در تراکتورسازی هم کنار هم بازی کردیم. آن زمان من هوای سروش را داشتم اما حالا او باید هوای مرا داشته باشد (خنده ) او برادر کوچکتر من است اما مغزش بزرگتر است و همیشه بهترین تصمیم را می‌گیرد.

به او اصرار می‌کنی که قراردادش را تمدید کند و در پرسپولیس بماند؟

چرا که نه. بارها با او صحبت کرده‌ام که بماند اما مهم پیشرفت او است. اگر سروش به اروپا برود من هم خوشحال می‌شوم چون می‌تواند بیشتر پیشرفت کند اما تیم‌های عربی نه. به سروش گفته‌ام قید تیم‌های عربی را بزن، چون پرسپولیس از همه آنها بزرگتر است. خود سروش هم چنین نظری دارد.

پس با این صحبت‌ها احتمال تمدید قرارداد رفیعی با پرسپولیس وجود دارد.

او اگر به اروپا نرود در پرسپولیس می‌ماند. من هم تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا بتوانم سروش را نگه دارم و نگذارم از پرسپولیس برود.

 

دیدگاه تان را بنویسید