جی پلاس؛

AFC در تمجید از تیم دهه 1970 ایران: آنها بر فوتبال آسیا سلطه کامل داشتند/ تنها آرژانتین، مکزیک و مصر چنین افتخاری در جهان دارند + عکس

عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دهه 70 میلادی از نگاه AFC به عنوان یکی از هفت اتفاق مهم تاریخ فوتبال آسیا شناخته شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از عملکرد و درخشش تیم ملی فوتبال ایران در دهه1970 میلادی به عنوان یکی از هفت رویدادی یاد کرد که فوتبال آسیا را شکل دادند.

85

ترجمه:

با آغاز دهه 70 میلادی فوتبال آسیا کاملا در نوسان بود. با این حال یک تیم قدرتمند قاره تازه درخشش خود را آغاز کرده بود. جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان، قهرمان جام ملت های 1968 شد اما آنچه در ادامه برای این تیم اتفاق افتاد سلطه کامل بر فوتبال قاره بود.

در جام ملت های 1972 که در تایلند برگزار شد 6 تیم شرکت کردند و ایران در هر 4 بازی اش پیروز شد تا از عنوان قهرمانی اش دفاع کند. آنها در فینال کره جنوبی را دو بر یک شکست دادند تا ثابت کنند فعلا در آسیا خیال باختن ندارند.

در بازگشت به خانه، ایرانی ها در جام 1976 باز هم قهرمان شدند. این بار با پیروزی یک بر صفر مقابل کویت در فینال و ثبت رکورد 13 گل زده و بدون گل خورده.

اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به رکورد ایران در آن سال ها داشته باشیم باید گفت تنها آرژانتین مصر و مکزیک توانسته اند سه دوره متوالی قهرمان جام ملت های قاره خود شوند.

دیدگاه تان را بنویسید