گزارش جی پلاس از صعود تیمی بی صاحب اما پرطرفدار به لیگ برتر

سپیدرود، دژ مستحکمی که پادشاه ندارد!

سپیدرود قدیمی ترین تیم فوتبال رشت است که برای اولین بار آن هم در بی ثبات ترین وضع مدیریتی ممکن، به لیگ برتر صعود کرد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ همه فوتبالی ها از کری و کل کل رشتی ها و انزلی چی ها خبر دارند. مردم شهر رشت در دهه اخیر همیشه زیر سلطه ملوان بودند تا اینکه فصل 96-95 فرا رسید. آنها امسال فصلی رویایی را گذراندند و نه با پگاه یا داماش تازه تاسیس بلکه با سپیدرود 50 ساله، بالاتر از شهر رقیب قرار گرفتند و به لیگ برتر صعود کردند.

** نظرمحمدی همه کاره باشگاه!

سپیدرود در فصلی که هفته گذشته به اتمام رسید شرایط عجیب و غریبی را تجربه کرد. این تیم با هدایت علی نظرمحمدی دروازه بان سابق پگاه گیلان، با استفاده از بازیکنانی که حتی فوتبال را کنار گذاشته بودند، در اغلب فصل صدرنشین لیگ آزادگان بود. در این تیم بازیکنی نظیر حسین کعبی حضور داشت که دو فصل از آخرین حضورش در مستطیل سبز می گذشت.

همچنین آنها این فصل را بدون مالک و مدیرعامل گذراندند. یک فصل همراه با وعده وعید مسئولان که فردا، فردا و فردا مالک جدید باشگاه را مشخص می کنیم اما در آخر هیچ اتفاقی نیفتاد!

** وقتی انگیزه در فوتبال فقط پول نیست

بازیکنان و کادر فنی این تیم می گویند امسال فقط به عشق هوادارانی که حتی پس از شکست، به تمرینات تیم می آمدند و آنها را تشویق می کردند، به میدان رفته اند. ظاهرا به نظر می رسد هنوز مسائلی غیر از پول هم هست که می تواند در فوتبال حرف اول را بزند.

** 44 بازی خانگی بدون شکست

رشتی ها از فصل گذشته که در لیگ دو توانستند قهرمان شوند نشان داده بودند در خانه به احدی باج نمی دهند. آنها بیش از دو سال و به عبارتی 44 بازی خانگی را بدون شکست پشت سر گذاشتند که مهمترین بازی آنها، دیدار هفته پایانی مقابل نساجی بود که با یک برد دراماتیک خودشان را به لیگ برتر رساندند.

سپیدرودی ها در بازی های خانگی این فصل توانستند 12 برد و 5 تساوی کسب کنند. در این دیدارها 21 بار دروازه حریفان را باز کردند و تنها 7 گل دریافت کردند تا بهترین تیم در بازی های خانگی باشند.

** 17 هفته صدرنشین لیگ دسته یک

شاگردان علی نظرمحمدی با اینکه در نهایت به عنوان تیم دوم به لیگ برتر صعود کردند اما بیشترین حضور را به عنوان صدرنشین داشتند. 17 هفته صدرنشینی اتفاقی است که قدرت سپیدرود را نشان می دهد.

بدترین رتبه آنها در این فصل، رده هشتم در هفته سوم بود. البته این تیم پس از هفته نهم دیگر از جمع سه تیم برتر لیگ آزادگان پایین تر نیامد.

سپیدرود رشت

** بیشترین باخت در جمع 5 تیم مدعی قهرمانی!

نکته جالب درمورد سپیدرود اما این است که در جمع پنج تیم برتر لیگ آزادگان بیشترین تعداد باخت را در اختیار دارد! آنها در 7 دیدار خارج از خانه خود متحمل شکست شده اند که سنگین ترین آن در خانه ایرانجوان بوشهر رقم خورد. آنها در این دیدار با نتیجه سه بر یک مغلوب شدند. جالب اینجاست که سپیدرود در بازی خانگی مقابل این تیم رده دوازدهمی هم با تساوی متوقف شد که همین تساوی نزدیک بود آنها را از لیگ برتری شدن دور کند.

** پنالتی زن قهار به نام "حق شناس"

بهترین گل زن قرمزپوشان شهر رشت، سهیل حق شناس با 14 گل زده است. نکته جالب درمورد این بازیکن این است که هشت گلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده و تنها یک ضربه پنالتی را از دست داده است. او تنها پشت یک ضربه پنالتی حضور نداشت که از قضا مهمترین ضربه پنالتی فصل سپیدرود بود که توسط حسین کعبی در مقابل نساجی مازندران به گل تبدیل شد تا جواز صعود سپیدرود به لیگ برتر صادر شود.

** قدیمی ترین تیم رشت بی مالک است!

به گزارش جی پلاس؛ همه این آمار و ارقام نشان از کیفیت بالای این تیم دارد ولی باید به این نکته توجه کرد که هنوز که هنوز است، وضعیت مالکیت این تیم روشن نیست. یک فصل گذشت ولی این تیم با کمک های مقطعی فصل را به پایان رساند. مطمئنا اگر وضعیت این تیم مشخص نشود ممکن است فصل بعد دوباره به لیگ یک بازگردد و پس از آن مشخص نیست که مردم رشت باید چند دهه منتظر حضور قدیمی ترین تیم شهرشان در سطح اول فوتبال کشور باشند.

سپیدرود رشت

 

سپیدرود رشت

دیدگاه تان را بنویسید