افزایش ۱۰ برابری مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده

براساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، تعداد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در دولت یازدهم ۱۰ برابر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گزارش عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان به شرح زیر اعلام شد؛

افزایش میزان پرداخت ، تعداد و سقف تسهیلات وام ازدواج و افزایش مراکز تخصصی مشاور ازدواج در چهارسال دولت یازدهم در جهت تحقق یکی از دغدغه های مهم دولت برای جوانان صورت گرفت. در این بین پرداخت وام ازدواج در سال ۹۵ به بیش از یک میلیون نفر رسید که این آمار بیانگر رشد چهار برابری نسبت به سال ۱۳۹۲ محسوب می شود.

حل بسیاری از چالشهای فرا روی جوانان به منظور برخورداری از یک زندگی سالم و ازدواج پایدار در گرو رونق اقتصادی است تا شرایطی فراهم آید که جوانان پس از تحصیل بتوانند با دغدغه کمتری ازدواج پایدار داشته باشند.

در این بین میزان وام ها و حتی تعداد و سقف تسهیلات وام ازدواج به جوانان نیز با رشد بسیار خوبی بر اساس آمار همراه بود.

آنچه مسلم است نمی توان افزایش میزان پرداخت، تعداد و سقف تسهیلات وام ازدواج را ایده آل دانست اما با استناد به آمار و با عنایت به این مهم که دولت یازدهم فعالیت خود را از سال ۹۲ آغاز کرد و مشکلات فراوان اقتصادی را هم فرا روی خود داشت و تحریم ها نیز شرایط بد اقتصادی را در کشور ایجاد کرده بود ، تدابیر بسیار اثربخشی در راستای تحقق اهداف رییس جمهور برای حل مشکلات جوانان صورت گرفت.

آمار و ارقام در حوزه جوانان بیانگر توجه ویژه دولت به حوزه جوان است. پرداخت وام ازدواج در سال ۹۵ به بیش از یک میلیون نفر رسید که این آمار بیانگر رشد چهار برابری نسبت به سال ۱۳۹۲ محسوب می شود. راه اندازی ۲۰۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در این دولت نیز گام بزرگی برای شکل گیری ازدواج های پایدار و تحکیم نظام خانواده بود.

در این بین وزارت ورزش و جوانان نیز با تشکیل جلسات منظم ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در ستاد، استان ها و شهرستان ها شرایط را برای مشارکت دستگاه های دیگر به منظور حل مشکلات جوانان فراهم کرد.

برخی اقدامات هم راستای تحقق وعده های دولت یازدهم در حوزه جوانان تاثیر قابل توجهی در حل برخی مشکلات جوانان داشت که می توان به تعدادی از آنها اشاره کرد:

فعال سازی ستاد ملی ساماندهی جوانان در وزارت ورزش و جوانان و استان ها

پرداخت وام ازدواج جوانان به بیش از یک میلیون نفر در سال ۹۵ که نسبت به سال ۹۲ چهار برابر شده است

راه اندازی ۲۰۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در کشور طی سال های۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵

برگزاری ۴۱۳ جلسه هم اندیشی نخبگان جوان با مسئولین کشوری و استانی در حوزه های مختلف

برگزاری ۱۴۸ همایش استانی جوانان در ۲۲ استان کشور

 

دیدگاه تان را بنویسید