قطع نخاع شدن اسماعیل، دسته عزاداری امام حسین (ع) و شفا گرفتن او

بی تحرکی سه ساله اش با سرازیر شدن اشکی برای سالار شهیدان، نویدی بود بر دل های خسته ای که چشم باز نکردنش آزارشان می داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: تیر ماه 61، عملیات کربلای یک،[1] گردان عمار از لشکر حضرت رسول (ص) و فرمانده ای که مانند شیری غران نیروهایش را برای یورش به دشمن هدایت می کرد، فرمانده ای که همیشه او را با صلابت و استوار می دیدند که گام هایی محکم بر می داشت و سرش را از آتش دشمن خم نمی کرد. اما این بار این تیرها مأموریت یافته بودند تا او را نه راهی دیار شهادت که راهی دیاری کنند که بماند و سال ها در فراق همرزمانش بسوزد.

دشمن را خسته کرده بود از بس که جان های فاسدشان را راهی اسفل السافلین کرده بود و خود استوار و شجاع هدایت نیروهایش را بر عهده می گرفت. اسماعیل اما خسته بود و دل گرفته از اینکه دوستانش راهی عرش اعلا می شوند و او از قافله عشاق جا مانده است شهادت آرزویش بود اما انگار تیرها ماموریت دیگری داشتند آمده بودند تا سر و صورت اسماعیل[2] را مورد اصابت خود قرار دهند آن طور که همه گمان کردند دیگر شهید شده است اما او نرفته بود و شده بود جسمی که دیگر هیچ حرکتی نداشت، قطع نخاع و بی تکلم.

... سه سال گذشت، دسته عزاداری سید الشهدا (س)، جسمی بی تحرک بر روی تخت و شور و نوایی که نه دل اسماعیل که دل های مرده را نیز جان می بخشید و حالا مقابل منزل او صدای عزاداران بالا و بالاتر می رفت و اشکی که از گوشه چشمانش سرازیر می شد نویدی بود بر شفایی که انگار قرار است بگیرد.

او دوباره از جا برخاست و وعده گاه هر هفته اش شد مزار دوستان و همرزمان شهیدش اما حیف که تکلمش به سختی صورت می گیرد و توانی برای گفتن از رشادت هایشان ندارد.

 

 

 

1.      این عملیات با هدف باز پس گیری شهر مهران و سلسله ارتفاعات قلاویزان و دستیابی به مرز و تأمین کل منطقه در سه مرحله در ساعت 22:30 روز نهم تیرماه سال 65 با رمز یا اباالفضل العباس، ادرکنی آغاز شد که رزمندگان اسلام در بیشتر محورها خطوط دشمن را شکسته و تا قبل از روشنایی صبح، ضمن انهدام بیش از 10 گردان پیاده عراق، اهداف مرحله اول و قسمتی از مرحله دوم عملیات را به تصرف درآوردند. طی این عملیات، منطقه ای به وسعت 175 کیلومتر مربع از خاک ایران و نیز عراق شامل شهر مهران و روستاهای اطراف آن، جاده دهلران ـ مهران ـ ایران، ارتفاعات حساس و سرکوب قلاویزان و حمرین و نیز دو پاسگاه مرزی آزاد شد؛ همچنین عقبه های دشمن از جمله شهرهای بدره و زرباطیه در دید و تیر قوای خودی قرار گرفت، در این عملیات، 1210 نفر از نیروهای دشمن اسیر شدند.

  1. اسماعیل معروفی از جانبازان دفاع مقدس که پس از سه سال در کما بودن به وسیله امام حسین (ع) شفا پیدا می کند. او در طول دوران جنگ، فرماندهی گردان عمار  و قاسم (س) لشکر 27 حضرت رسول اکرم (ص) (این لشکر از رزمندگان استان تهران تشکیل شده بود) را بر عهده داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید