گزارش جی پلاس؛

کدام تیم ملی ایران در 24 سال اخیر موفق ترین بود؟ +جدول آمار

در طول 24 سال گذشته، مربیان مختلفی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده داشته اند اما کدامیک بهترین نتیجه را بر جای گذاشتند؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جى پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران در سال 2016 با نباختن در تمام بازی های رسمی و دوستانه، تنها تیم بدون شکست جهان لقب گرفت و به لطف همین روند هم امتیاز های خوبی برای صعود به جام جهانی کسب کرد. در طول 6 سالی که از حضور کی روش در ایران می گذرد، این بهترین روند او به همراه تیم ملی فوتبال ایران بوده است. در واقع ملی پوشان فوتبال در 10 دیدار رسمی و دوستانه خود، هشت پیروزی و دو تساوی را کسب کردند و روی باخت را به خود ندیدند.

آن ها در سال 2016 با کسب متوسط 2.6 امتیاز از هر بازی، توانستند بهترین عملکرد را در طول 24 سال گذشته به جای بگذارند. در دوران کی روش بدترین نتایج مربوط به سال 2014 است که در آن سال تیم ملی در جام جهانی شرکت کرده بود و دو شکست را مقابل تیم های ملی آرژانتین و بوسنی متحمل شد. همچنین تیم ملی در سال 2015 نیز تنها یک بار شکست خورد که آن یک شکست هم مقابل یاران زلاتان ابراهیموویچ در تیم ملی سوئد به دست آمد.

علاوه بر دوران کی روش، تیم ملی در سال 1999 هم سال بی شکست را پشت سر گذاشته است. در آن دوره هدایت ایران بر عهده جلال طالبی بود و تیم ملی در 6 بازی، دو پیروزی و چهار تساوی را تجربه کرد و هیچ گاه شکست نخورد.

تیم ملی در در سال 2004 و در دوران مربیگری برانکو ایوانکوویچ نیز با 13 پیروزی، 2 شکست و 3 تساوی عملکرد فوق العاده ای داشت و میانگین امتیازی 2.33 را ثبت کرده است.

همچنین بیشترین شکست در یک سال در طول 24 سال گذشته مربوط به سال 1998 است که تیم ملی هفت شکست را تجربه کرده است. ایران از این هفت شکست، دو شکست را برابر تیم های یوگسلاوی و آلمان در چارچوب دور گروهی جام جهانی متحمل شد.

تیم ملی اما سال 2017 را با شکست شروع کرد و در نخستین بازی در تهران و در شرایطی که بازی به دور از نگاه رسانه ها و هواداران برگزار می شد، با یک گل از عراق شکست خورد اما در دو بازی رسمی خود در نوروز 96 دو پیروزی مقابل چین و عراق به دست آورد.

** آمار تیم ملی ایران از سال 1995 تا 2017 را ادامه مشاهده می کنید:

دیدگاه تان را بنویسید