گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس: پرچمداران سامسونگ معرفی شدند

سامسونگ امروز در کنفرانس خود، همان‌طور که وعده داده بود، از نسل جدید پرچمدارانش رونمایی کرد؛ پرچمدارانی که مدت‌ها بود شایعات بسیاری در مورد آنها می‌شنیدیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این شرکت برخلاف همیشه، که در کنگره موبایل بارسلون نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی اس را رونمایی می‌کرد، تصمیم گرفت در رویدادی جداگانه از سری جدید این گوشی پرده بردارد. حالا ما می‌توانیم ببینیم آنچه شایعات از گلکسی اس8 و اس8 پلاس حکایت می‌کرد به حقیقت پیوسته است یا خیر.

نمی‌توان انکار کرد که طراحی گوشی‌های جدید سامسونگ چشم‌نواز است و با وجود بزرگ بودن نمایشگر گوشی، ابعاد گوشی چندان هم بزرگ نیست. پیش‌تر شنیده بودیم که گلکسی اس8 نمایشگر 5.8 اینچی و برادر بزرگ‌ترش نمایشگر 6.2 اینچی دارد و حالا اندازه نمایشگر این گوشی‌ها تایید شده است؛ نمایشگرهای QHD از نوع سوپر آمولد که لبه‌هایی خمیده در هر دو طرف دارد و از HDR نیز پشتیبانی می‌کند.

تراشه این گوشی نیز مطابق انتظار ماست: اسنپدراگون 835 که اکنون جدیدترین تراشه کوالکام است و اگزینوس 8895 که ساخت سامسونگ است. هر دو پرچمدار سامسونگ 4 گیگابایت رم دارند و حافظه داخلی آنها 64 گیگابایت است.

همچون بیشتر بخش‌های گوشی‌ها، دوربین اصلی آنها هم کاملا مشابه است: دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f1.7 و لرزشگیر اپتیکی تصویر. دوربین جلو این گوشی‌ها 8 مگاپیکسلی است و دیافراگم این دوربین نیز f1.7 است.

با توجه به اندازه گوشی‌ها عجیب نیست که باتری آنها ظرفیتی متفاوت داشته باشد. باتری اس8 ظرفیتی برابر با 3000 میلی‌آمپرساعت و باتری اس8 پلاس ظرفیت 3500 میلی‌آمپرساعتی دارد. هر دو گوشی با داشتن گواهی‌نامه IP68 ضدآب و ضد نفوذ گردوغبار هستند و به ویژگی شارژ وایرلس مجهزند. جک 3.5 میلی‌متری هدفون در خانواده اس8 کماکان وجود دارد و این گوشی‌ها با هدفون‌های AKG عرضه می‌شوند.

نسل جدید پرچمداران سامسونگ اندروید 7 گوگل را روی خود دارند و رابط کارری سامسونگ با دستیار صوتی Bixby روی آن خودنمایی می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید