نشست سرمربی تیم ملی با حاشیه همراه شد

کی روش: باید گلهای بیشتری به چین می زدیم/ اجازه بدهند برنامه های آماده سازی را اجرا می کنیم!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است باید با گلهای بیشتری چین را در ورزشگاه آزادی شکست می دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کار لوس کی روش سرمربی تیم فوتبال ایران بعد از پیروزی یک بر صفر تیم ملی مقابل چین با حضور در نشست خبری پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود. مشروح صحبت های کی روش در زیر می آید:

باید گل های بیشتری به چین می زدیم

به بازیکنان ایران تبریک می گویم. نه تنها نتیجه بلکه عملکرد بسیار خوبی داشتیم. یک گل زدیم و موقعیت های زیادی خلق کردیم و می توانستیم گل های بیشتری به چین بزنیم اما بازی بسیار دشواری را پشت سر گذاشتیم.

هنوز به جام جهانی صعود نکرده ایم

در درجه اول برد را به همه هواداران تیم ملی تقدیم می کنیم که به دعوت ما بله گفتند و از تیم خودشان حمایت کردند و این برد یک هدیه نا قابل به آنها بود. هنوز منتظر نتیجه بازی قطر و ازبکستان هستیم و با در نظر گرفتن نتیجه آن بازی، هنوز سه یا چهار تیم شانس صعود دارند.

اگر اجازه بدهند برنامه های آماده سازی تیم ملی را اجرا می کنیم!

ما باید به مسیر خودمان ادامه بدهیم و بهترین عملکرد را خواهیم داشت. اگر اجازه بدهند برنامه آماده سازی خواهیم داشت و اگر اجازه ندهند، مانند این بازی تنها 4 جلسه تمرین خواهیم داشت. من گفتم اگر اجازه بدهند و شما می دانید که منظور من چه اشخاصی هستند که برای فوتبال ایران تصمیم می گیرند.

دشواری های زیادی را تحمل کردیم

در درجه اول همه باید این اعتبار و تحسین را به سوی بازیکنان ایران ببرند که در 6 سال گذشته عملکرد خوبی داشتند. زمان آن نیست که یک سری مسائل را بگویم اما دشواری های زیادی داشتیم و بازیکنان هر بار پیراهن تیم ملی را بر تن می کنند، مشکلات گذشته را پشت سر می گذرانند.

تشکر بعدی مخصوص هوادارانی است که هیچگاه تیم ملی را تنها نگذاشتند. البته در این سالها سعی کردند برخی مسائل دروغ را وارد هواداران بکنند اما هواداران واقعی و عاشق تیم ملی هیچگاه تیم ملی را تنها نگذاشتند.

شکست دادن چین، کره جنوبی و ازبکستان کار سختی است

مساله بعدی عملکردی است که از تیم ملی شاهد هستیم. امروز تیمی را شکست دادیم که توانست کره جنوبی را شکست دهد اما شاید بعضی از افراد که نابینا هستند، این موضوع را نمی بینند. شکست دادن چین، کره جنوبی و ازبکستان کار بسیار سختی است و در کل این دوره از مسابقات بسیار دشوار بود. ما تنها می توانیم چشم بر آنها ببندیم زیرا آنها فکر می کنند می توانند به هواداران تیم ملی دروغ بگویند اما تاثیری نخواهد داشت.

مشکل گلزنی حل می شود

خوشحالم که آقایان جهانگیری و سلطانی فر در ورزشگاه حاضر شدند تا از تیم ملی حمایت کنند. در های تیم ملی همیشه به سوی همه به ویژه مسئولان کشور باز است. نمی خواهم راجع به حمایت ها صحبت کنم اما همیشه امیدوارم این حمایت ها ادامه پیدا کند. مطمئنا شما درک می کنید که من نباید در این مسائل دخالت بکنم. این مسائل به تاج، ریاست محترم فدراسیون مربوط است تا کارها را انجام دهد و برای شخص من درست نیست که بخواهم در این موارد صحبت کنم.

ما تنها باید به مسیری که می رویم، ادامه دهیم. باید کل تیم عملکرد خوبی داشته باشند. در تمام بازی ها موقعیت های زیادی خلق کردیم و دیر یا زود این موقعیت ها تبدیل به گل خواهد شد و مهاجمان ما در گلزنی عملکرد بهتری خواهند داشت.

از برخی رسانه ها لطمه خوردیم!

کیفیت بازیکنان موضوعی است که من به آن توجه می کنم. اگر سن بازیکن کم یا زیاد باشد، موضوع نخست برای من نیست اما مطمئنا بازیکنانی را معرفی کردیم که برای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در خدمت فوتبال باشند. در 6 سال گذشته تلاش کردم این کار را انجام دهم. الان اما این مساله به اتمام رسیده و فضا و زمان برای پروژه ای که داشتم وجود ندارد. برنامه ای که من داشتم با حمایت برخی از رسانه ها لطمه دید و دیگر زمان برای انجام این کار نداریم.

 

حاشیه نشست:

سرمربی تیم ملی در ابتدای این نشست در پاسخ به این سوال که در بازی های آینده آیا وجود 11 بازیکن در خطر محرومیت برای تیم ملی دردسر ساز خواهد شد یا خیر، گفت که حاضر نیست پاسخگوی سوال خبرنگار یک روزنامه خاص باشد.

همچنین کی روش در پاسخ به خبرنگاری که سوال کرده بود تیم ملی با وجود برتری برابر چین، طراوت بازی گذشته را نداشت، گفت: من با نظر شما موافق نیستم. نمی دانم شما بازی چین را دیدید یا نه. شما خبرنگاری هستید که انتظار زیادی دارید.

 

دیدگاه تان را بنویسید