از صحبت های برانکو تا گلایه های علی دایی از مدیران نفت

برانکو و علی دایی در نشست خبری بعد از بازی حاضر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برانکو ایوانکوویچ و علی دایی بعد از برگزاری آخرین بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر که به برتری 2 بر صفر پرسپولیس انجامید در کنفرانس خبری بعد از بازی حاضر شدند.

**برانکو: برتری مقابل نفت به ۳ دلیل اهمیت داشت

برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی 2 بر صفر پرسپولیس مقابل نفت تهران در نشست خبری گفت:قبل از هر چیزی به همه بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. پیروزی مقابل نفت برد خیلی خیلی مهمی برای ما بود. به سه دلیل می‌گویم که بازی امروز ما چقدر اهمیت داشت. اول اینکه حریف ما به فینال جام حذفی رسیده‌ و نشان داده است چقدر قدرتمند است. دلیل دوم اینکه آنها با خرید شهباززاده و تیموریان هم قدرتمندتر شده بودند. دلیل سوم هم این است که همیشه بعد از لیگ قهرمانان بازی‌های لیگ سنگین است.

به شاگردانم گفته بودم بازی آسانی نداریم
 وی در ادامه افزود: شما دیدید سه تیم دیگر حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به جز استقلال خوزستان نتوانستند نتیجه خوبی بگیرند که دلیل آن هم خستگی بود. من دیروز به شما و امروز هم به بازیکنانم گفتم هرگز نباید فکر کنند بازی آسانی پیش‌رو داریم و باید با تمام توان‌شان مقابل نفت حاضر شوند تا برد خوب را به دست بیاورند. خوشبختانه این اتفاق رخ داد و من بار دیگر به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم و از هواداران که به تیم ما شور و نشاط دادند، تشکر می‌کنم.

برای برتری مقابل نفت خیلی صبور بودیم
برانکو با اشاره به 10 نفره شدن تیم نفت در شروع بازی، یادآور شد: وقتی تیم حریف وقتی 100 نفره شد، تیم ما را هم به هم ریخت و کارمان سخت‌تر شد، اما توانستیم با یک نفر بیشتر برتری خودمان را دیکته کنیم. خیلی صبور بودیم و دقت پاس‌های خود را بالا بردیم. با اینکه زمین کیفیت بدی داشت، اما توانستیم پیروز شویم. از همه بازیکنانم و هواداران که با حضور پرشورشان ما را تشویق کردند، تشکر می‌کنم.

تا زمانی که از قهرمانی مطمئن نشویم کوتاه نمی‌آییم
 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا استقلال رقیب پرسپولیس برای قهرمانی است یا نه، اظهار داشت: ما کاری به اختلاف امتیاز نداریم و راه‌مان را ادامه می‌دهیم. کاری نداریم رقبا چند امتیاز با ما اختلاف دارند و راه‌مان را ادامه خواهیم داد. تا زمانی که مطمئن نشویم قهرمان می‌شویم، به این روند ادامه خواهیم داد و کوتاه نمی‌آییم.

نشستن روی نیمکت پرسپولیس باید برای علون‌زاده و کرملاچعب افتخار باشد
 برانکو در خصوص اینکه فرصتی پیش آمد تا به بازیکنان جوانی چون علون‌زاده و کرملاچعب هم بازی برسد و آیا از عملکرد آنها رضایت دارد یا نه، گفت: طبیعی است که از عملکرد آنها راضی باشم، اما اینکه در آینده هم از آنها استفاده شود، معلوم نیست. بازیکنان پرسپولیس همه خوب هستند و این بازیکنان جوان هم بازیکنان توانایی خوبی دارند، اما نشستن روی نیمکت پرسپولیس هم باید برای آنها افتخار باشد.

مسئله رضاییان به باشگاه مربوط می‌شود
 وی در واکنش به این مسئله که علی علیپور پس از درگیری در اردوی پرسپولیس در دبی به راحتی بخشیده شد و آیا رامین رضاییان هم به همین راحتی بخشیده خواهد شد یا نه، اظهار داشت: دیروز هم گفتم مسئله رضاییان به باشگاه مربوط می‌شود.

**علی دایی: نفت من را به یاد تیم‌های محلی اردبیل می‌اندازد

سرمربی نفت تهران پس از شکست تیمش برابر پرسپولیس اظهار کرد: اخراج گلر ما برنامه‌های ما را بر هم ریخت و در ادامه نتوانستیم به بازی برگردیم. من به پرسپولیس به خاطر این پیروزی تبریک می‌گویم.

وی افزود: تیم ما ۹۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کرد. اما متاسفانه با یک اخراج همه کارهای تاکتیکی ما بر هم خورد و هر کاری کردیم به بازی برگردیم این اتفاق رخ نداد. ما تمام محاسبات‌مان به خاطر این اخراج به هم ریخت. اگر دروازه‌بان ما آن اشتباه را نمی‌کرد و حتی دروازه‌بان باز می‌شد فرصت داشتیم جبران کنیم. دروازه‌بان‌های ما امروز جوان بودند و اولین بازی‌شان را در لیگ انجام می‌دادند.

او درباره اعتراضش به داوری هم گفت: اعتراض کردن امری طبیعی است. مگر نباید  اعتراض می‌کردیم؟

او درباره تعویض ایمان مبعلی و حضور دروازه‌بان جدید تیمش هم گفت: تیمی که ۱۰ نفره شده است به بازیکنانی احتیاج دارد که دوندگی بیشتری داشته باشند تا بتوانند جای بازیکن اخراجی را پر کنند.

او درباره اینکه تیم‌های ۱۰ نفره با انگیزه بیشتری مقابل تیم‌های ۱۱ نفره بازی می‌کنند اما امروز این اتفاق در نفت رخ نداد، گفت: متاسفانه امروز چند بازیکن تیم ما عملکرد خوبی نداشتند و بین دقایق ۶۵ و ۷۰ به بعد عملکرد واقعی خودشان را در زمین نشان ندادند. بعد از این اتفاق هم سعی کردیم با تعویض‌هایی به بازی برگردیم اما گل دریافت کردیم. همین باعث شد که نتوانیم امروز عملکرد مناسبی داشته باشیم. ما به پرسپولیسی باختیم که الان با اختلاف زیاد صدرنشین لیگ است. پرسپولیس بازیکنان زیادی دارد که اگر چند بازیکنش هم مصدوم شوند، می‌تواند از بازیکنان دیگر استفاده کند. متاسفانه دروازه‌بان اصلی تیم ما امروز سه اخطاره بود این در حالی بود که از ابتدای فصل بارها و بارها از باشگاه خواسته و خواهش کرده بودم که یک دروازه‌بان تاپ برایمان جذب کنند. ما با دروازه‌بان تیم ملی سوریه توافقات نهایی انجام داده بودیم اما بر سر اختلاف ۲۰-۳۰ هزار دلاری با او قرارداد نبستند.

وی افزود: تیمی که الان سرمربی‌اش هستم من را یاد بچگی‌هایم و تیم محلات اردبیل می‌اندازد. گلر ما که شهاب عادلی بود به خاطرش ۴۰ میلیون تومان به باشگاه مقاومت چک داده‌اند که این چک هم امروز برگشت خورد به همین خاطر می‌خواستند دژبان بفرستند تا بازیکن را ببرد. حال ما چه کار می‌توانیم بکنیم؟ ما چیزی به اسم باشگاه نداریم. نمی‌دانیم مدیرعامل چکار می‌کند؟ مالک کیست؟ همه این‌ها به سایر تیم‌ها هم ضربه می‌زند. وقتی که مسئولیت تیم را به کسی می‌دهید که از او ضمانت هم  نمی‌گیرید این اتفاق هم رخ می‌دهد. تیم ما با این وضعیت مالی باید جزو سه تیم آخر باشد. یعنی اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم نباید جایگاه ما اینجای جدول باشد. از نظر امکاناتی باید بگویم روز گذشته ما را به زمین تمرین تیم راه ندادند. من نمی‌دانم فردا هم قرار است کجا تمرین کنیم؟ ۱۰ روز قبل نامه دادند که اگر هزینه زمین را ندهید شما را به زمین تمرین راه نخواهیم داد.

دایی تصریح کرد: تیمی که هیچ چیز ندارد و معلوم نیست مالکانش کی هستند و از کجا آمده‌اند وقتی هم که با آن‌ها تماس می‌گیریم خوشبختانه و یا متاسفانه جواب‌مان را نمی‌دهند. اصلا کسی نیست. شما خبرنگاران همه آدم‌ها را به راحتی پیدا می‌کنید اما چگونه نمی‌توانید مالک باشگاه نفت را پیدا کنید تا بپرسید هدف‌شان از وارد شدن به فوتبال چه بود؟ اصلا چه هدفی داشتند؟ تا به حال به طور مستقیم ۵۰ نفر را بیچاره کرده‌اند و به طور غیر مستقیم بالای ۱۵۰ نفر را بیچاره کرده‌اند. مگر می‌شود به عالم و آدم بدهکار بود؟ وضعیت مالی ما خیلی فجیع است. واقعا نمی‌دانم مدیرعامل ما چه کاری انجام می‌دهد؟ بارها و بازها از من خواهش کرده که صحبت نکنم اما تا کی می‌توانم ساکت بمانم. تا به حال که ساکت بودم چه اتفاقی رخ داده است؟ بیایید ببینم می‌خواهید چه کار کنید.

دایی به حضورش در باشگاه در صبا در فصل گذشته اشاره کرد و گفت:‌ صد رحمت به باشگاه صبا که حداقل مدیرعاملش به تمرین‌های تیم می‌آمد و به ما روحیه می‌داد. در چند سال اخیر با نداری‌ها ساخته‌ایم اما باز فردی به عنوان مدیرعامل در تمرین‌هایمان حاضر می‌شد اما امسال هیچ کس از ما سراغی نمی‌گیرد و فقط قول و وعده و وعید می‌دهند که من از پشت پرده می‌دانم که این قول‌ها پوچ است. مگر می‌شود که روز قبل از بازی به این مهمی زمین تمرین نداشته باشیم؟ شما همین الان با آقای شهریاری تماس بگیرید و بگویید فردا قرار است کجا تمرین کنید؟ این در حالی است که پنجشنبه باید با ذوب آهن بازی کنیم. کوچک‌ترین امکانات یک تیم زمین تمرین تیم است. آن را هم نمی‌توانند تامین کنند. با این وضعیت این تیم در جدول دائما سقوط می‌کند. متولی فوتبال ما باید به این مسائل رسیدگی کند. روز گذشته هم در کنفرانس مطبوعاتی گفتم که فقط خارجی‌ها می‌توانند به حق و حقوق‌شان برسند. ما ایرانی‌ها اصلا نمی‌توانیم پول‌مان را بگیریم. به ما گفته‌اند فقط باید به کمیته انضباطی شکایت کنید که آن‌ها هم فقط رای صادر می‌کنند و قدرت اجرایی ندارند. الان هزاران رای صادر کرده‌اند اما اگر اجازه بدهند که به دادسرا برویم و در آنجا شکایت کنیم آن وقت ببینم آن‌ها می‌توانند به این راحتی قرارداد ببندند و به این راحتی 50 نفر را بدبخت کنند؟ باید فکری به حال این‌ها کرد. فیفا قدرت اجرایی دارد و باشگاه را تحت فشار قرار می‌دهد و به همین خاطر باید دیر یا زود بدهی‌شان را بدهند اما برای ما چنین کاری نمی‌کنند. وضعیت امسال ما واقعا اسفناک است اما تا دلتان بخواهد در تمرین ما خبرچین و گزارشگر می‌فرستند تا خبر ببرند و بیاورند و ببینند سر تمرین ما چه می‌گذرد و ما چه کار می‌کنیم.

دایی خاطرنشان کرد: مالکان باشگاه هیچ کاری تا به حال نکرده‌اند اما بازیکن را به خاطر مصاحبه در کمیته انضباطی جریمه می‌کنند و می‌گویند این بازیکن حق بازی کردن ندارد. چرا در این گونه مواقع همه هستند اما زمانی که باید به داد تیم برسیم  یا دستی به سر بازیکنان آن بکشیم حضور ندارید؟ باور می‌کنید کسی سراغ ما نمی‌آید؟ به جرات می‌توانم بگویم مالکان باشگاه را 4 ماه است که ندیده‌ایم. فقط آقای شهریاری بعضی وقت‌ها به تمرین‌ها می‌آید و قول می‌دهد.

دایی در پاسخ به این سوال که به چه دلیلی با این وضعیت استعفا نمی‌دهد و در نفت مانده است و آیا به خاطر حضور این تیم در فینال جام حذفی است گفت: نه فقط به خاطر بازیکنانم مانده‌ام. نه به خاطر فینال جام حذفی و نه به خاطر چیز دیگری است که مانده‌ام. اگر من هم بروم چه کسی می‌خواهد حرف بزند. کسی که می‌تواند حرف بزند من هستم. چه کسی می‌خواهد حق و حقوق این بازیکنان را بگیرد. این همه در فینال جام حذفی بوده‌آژام چه چیزی به من رسیده است که الان من با نفت قهرمان شوم، چه چیزی به من بدهند؟ تمام فکر و ذکرمان را برای این تیم گذاشته‌ایم اما هر روز با یک بهانه‌ای اعصاب‌مان خرد می‌شود. یک شرکتی پول بلیت هواپیما و هتل را می‌دهد. اگر پول آن را هم ندهند دیگر هتل و هواپیما هم نخواهیم داشت که البته مطمئنم پول آن را هم نمی‌دهند.

وی افزود: پول غذایمان را یک نفر دیگر می‌دهد که اگر پول قرارداد او را هم ندهند غذا هم نخواهیم داشت. یک نفر در تابستان به باشگاه ما یخ فروخته است الان در زمستان هستیم باز هم طلبکار است و پولش را نگرفته است. اگر نفرین یک نفر پشت سر تیم باشد تیم متلاشی خواهد شد. جالب است بدانید هیچ کدام از مالکان باشگاه هم جوابگو نیستند. بازیکن ما رباط صلیبی پایش را عمل کرده و فرد دیگری پولش را داده اما هنوز پول این عمل را نداده‌اند. در اردبیل اردو برگزار کردیم و هنوز 60 میلیون تومان بابت این اردو بدهکار هستند. مگر چنین چیزی می‌شود؟ من دیروز با آقای شهریاری صحبت کردم و گفتم من را اخراج کن تا کسی نباشد که صحبت کند. ما اول فصل به اردوی اردبیل رفته‌ایم اما فکر می‌کنم فقط 25 میلیون از آن قرارداد را پردخت کرده‌اند و 60 میلیون باقی مانده است. نمی‌دانم به خاطر چه مسئله‌ای وارد فوتبال شده‌ایم؟ اگر ندارید به خاطر چی آمده‌اید؟ دنبال چه مسئله‌ای بوده‌اید؟ چرا کسی جواب نمی‌دهد؟ فردی در کمیته انضباطی حاضر شده و من با او تماس گرفتم و گفتم چطور در کمیته انضباطی هستید؟ او به من گفت از زمانی که 4 ماه قبل با شما جلسه گذاشتم دیدم افکارم با این‌ها جور نیست و به همین خاطر کنار کشیدم اما برایم جالب است چطور این فرد در کمیته انضباطی حاضر می‌شود تا جریمه کند. متاسفانه مشکلات ما فقط یک یا دو مسئله نیست. با این گونه افراد مگر هوش و حواس برای ما می‌ماند. ما بعد از دیدار برابر ماشین‌سازی 8 روز تمرین نکردیم و این گونه مسائل هم پشت سر هم اتفاق می‌افتد. شما فکر می‌کنید به یک بازیکن توهین نمی‌شود وقتی به تمرین تیم می‌رود و او را به داخل راهش نمی‌دهند؟ شما می‌خواهید با این گونه مشکلات  پرسپولیس را آن هم 10 نفره شکست بدهیم؟ آدم باید واقع‌بینانه نگاه کند. من از شما می‌خواهم معمای ذهن من را حل کنید تا ببینم این افراد که هیچ کاری نمی‌کنند برای چه آمده‌اند و تیمداری می‌کنند.

در ادامه یکی از خبرنگاران خطاب به دایی گفت: به نظر می‌رسد به خاطر اینکه وزارت نفت تیم را به مالکان منتقل نکرده آن‌ها هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کنند که دایی پاسخ داد: شما بروید و حساب‌های این افراد را ببینید. این‌ها در حساب‌شان هیچ پولی ندارند. اگر وزارت نفت باشگاه را به این‌ها واگذار نکرده آن‌ها چگونه می‌خواهند باشگاه را به دیگری واگذار کنند؟ مگر می‌خواهند مال غیر را بفروشند؟ ما مگر بچه هستیم؟ بروید ببینید از قدیم چقدر بدهکار دارند و هر روز به بدهکاران جدیدشان اضافه می‌شود. شما از خیلی از مسائل خبر ندارید که علی دایی از آن‌ها خبر دارد اما نمی‌تواند بر زبان بیاورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید