ارتباط تجاری آمازون با ایران قطع می شود!

آمازون اعلام کرده است که برای جلوگیری از جریمه توسط نهادهای نظارتی آمریکا، ارتباط با ایران را قطع می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کمپانی آمازون اعلام کرد که بعد از انجام بررسی‌هایی دریافته است که ممکن است برخی از تحریم‌های مصوب ایالات متحده آمریکا بر ضد ایران را نقض کرده باشد و به همین دلیل نیز ممکن است توسط نهاد‌های حکومتی آمریکا متحمل پرداخت جریمه شود. این شرکت اعلام کرده است که بین سال‌های 2012 تا 2016 کالاهایی را به افراد و نهادهای ایرانی خارج از ایران که تحت تحریم قرار داشته‌اند فروخته است. آمازون گفته که این معاملات را به دفتر وزارت خزانه‌داری آمریکا و وزارت بازرگانی و صنعت گزارش داده است. آمازون همچنین اعلام کرده است که در انجام بررسی‌ها حاضر است با نهاد های ذی ربط همکاری کند. 

در سال 2012، باراک اوباما قانونی به نام ITRA را امضا کرد که هدف آن محدودیت کردن فعالیت‌های تجاری با ایران بود. براساس این قانون، شرکت‌هایی آمریکایی که با ایران ارتباطات تجاری برقرار کنند، متحمل جریمه خواهند شد. اما در ژانویه سال 2016، برخی از تحریم‌های اقتصادی وابسته به برنامه هسته‌ای ایران برداشته شد. 

آمازون در روز جمعه اعلام کرد که کالاها و محصولات متنوعی به افراد و نهادهای ایرانی و مراکزی که تحت کنترل ایران قرار دارند، فروخته است. از نمونه‌های این محصولات می‌توان به پوشاک، نرم‌افزار و محصولات مرتبط با حیوانات خانگی اشاره کرد. قیمت محصولات فروخته شده از 50 دلار تا 2400 دلار متنوع است. بدین ترتیب، فروشگاه اینترنتی آمازون در آینده هیچ محصولی را به این نهادها و اشخاص نخواهد فروخت. 

به گفته آمازون، این کمپانی هنوز در حال انجام بررسی‌ و طراحی فرآیندی‌هایی‌ست که بتواند معاملات مرتبط با افراد و نهادهای تحت پوشش قانون ITRA را مشخص کند. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید