این گجت پوشیدنی صدای شما را ضبط کرده و می‌نویسد!

یک گجت جدید به نام Senstone معرفی شده که می تواند صدای کاربر را ضبط کرده و سپس نوشته ای مفهومی از آن ارائه دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بهترین ایده‌ها معمولا در زمانی نامناسب به ما الهام می‌شوند و پیش از آنکه فرصتی برای یادداشت آن‌ها داشته باشیم، از ذهن ما پاک و فراموش می‌شوند. یک ابزار پوشیدنی ضبط صدا که به تازگی معرفی شده، توانایی حل این مشکل را دارد.

ابزاری بانام Senstone اوایل این ماه در سایت کیک‌استارتر قرار گرفت. Senstone دیوایسی کوچک در اندازه سنجاق‌سینه است که برای ثبت افکار لحظه‌ای شما با یک تپ و انتقال آن‌ها به اپ مکملش روی گوشی هوشمند، طراحی شده است. قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ مهم‌ترین قابلیت این دستگاه، ویژگی رونویسی خودکار مفهومی است که صدای شما را دریافت می‌کند و آن را به متنی قابل‌ویرایش و اشتراک‌گذاری تبدیل می‌کند.

امکان اتصال این ابزار به یقه پیراهن، پوشیدن آن مثل گردنبند یا متصل کردن آن به بندی در مچ دست وجود دارد. روی این گجت تپ کرده و صحبت کنید؛ برای قطع کردن ضبط صدا، بار دیگر روی آن تپ کنید.

صداهای ضبط‌شده بلافاصله با اپ همگام‌سازی و در فضای ابری آپلود می‌شوند. سپس هوش مصنوعی صحبت‌های شما را به متن تبدیل می‌کند، کلمات کلیدی آن را استخراج و الگوی گفتاری شما را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و درنهایت ایده شما را ثبت می‌کند.

این گجت در ماه ژوئیه وارد بازار می‌شود. طبق ادعای سازندگان Senstone، این ابزار کاربران را قادر می‌سازد هر ماه 50 ساعت صحبت را در فضای ابری ذخیره کنند و 300 رونوشت مفهومی 1 دقیقه‌ای از صحبت‌های خود داشته باشند. با افزایش شناخت این ابزار و شرکت از عادات کاربران، اعداد ذکرشده احتمالا افزایش می‌یابد. این ابزار حتی با اپ‌های نوت برداری چون Everynote و Trello یکپارچه خواهد شد.

هنگام خارج از دسترس بودن گوشی، این گجت محدودیت عملکرد خواهد داشت. بدون گوشی شما می‌توانید 2 ساعت و 30 دقیقه افکار خود را روی آن ضبط کنید که روی خود دستگاه ذخیره می‌شود. این دیوایس هر زمان که به گوشی متصل شد، صداهای ضبط‌شده را با فضای ابری همگام‌سازی می‌کند.

Senstone ابزاری تک‌منظوره است بنابراین هیچ‌گونه قابلیت اضافه مثل شمردن تعداد قدم‌ها یا نمایش نوتیفیکیشن‌های گوشی، به آن اضافه نخواهد شد. این ابزار در ابتدا توانایی درک 11 زبان را خواهد داشت و تعداد زبان‌ها در ادامه افزایش خواهد یافت. با پرداخت حق اشتراک، کاربران قادر خواهند بود ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری همچون نقطه‌گذاری خودکار و تجزیه‌وتحلیل صدا را فعال کنند، ظرفیت فضای ابری خود، برای یادداشت‌های صوتی را افزایش دهند و به تعداد رونوشت‌های مفهومی بیشتری در یک ماه دسترسی داشته باشند.

طبق کمپین Senstone در سایت کیک‌استارتر، این ابزار در ماه سپتامبر نسخه‌ای آزمایشی عرضه می‌کند (اگر بودجه این ابزار تامین شود و به تولید برسد، سرمایه‌گذاران کیک‌استارتر، دو ماه قبل از عرضه نسخه آزمایشی یک عدد از آن را دریافت می‌کنند). به نظر می‌رسد تا آن زمان باید به یادداشت‌برداری به سبک قدیم بپردازیم و امیدوار باشیم هیچ ایده درخشانی را فراموش نکنیم.

منبع: جی اس ام 

دیدگاه تان را بنویسید