تنها یک درصد از کابران اندروید، نوقا دارند!

با اینکه مدت زیادی از عرضه اندروید نوقا میگذرد اما هنوز درصد بسیار کمی از کاربرها از این نسخه بهره می گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش جی پلاس، در دنیای امروز که پیش‌بینی تکنولوژی‌های مختلف حوزه‌ی موبایل کمی سخت شده است، اینکه بفهمیم برخی از بخش‌های این حوزه تغییری نداشته‌اند، جالب و البته کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. در اینجا منظور ما عدم موفقیت گوگل در مجاب کردن شرکت‌های شخص ثالث تولیدکننده‌ی محصولات اندروید در استفاده از جدیدترین نسخه‌ از سیستم‌عامل موبایلی این کمپانی است.

باور کنید یا نه، اندروید نوقا هم‌اکنون دقیقا سهمی به اندازه‌ی سهم اندروید مارشمالو در سال قبل دارد. همچنین باید گفت سهم کنونی اندروید نوقا کمی پایین‌تر از میزان استفاده از اندروید آبنبات‌چوبی در فوریه‌ی  ۲۰۱۵ است. بنا به اطلاعات رسمی جمع‌آوری‌شده در ۷۷ روز منتهی به دوشنبه‌ی این هفته، ۶ فوریه (۱۸ بهمن)، فقط ۱.۲ درصد از بازدیدکنندگان فروشگاه گوگل پلی از اندروید نوقا بهره می‌برند. در این میان ۰.۹ درصد از اندروید نسخه‌ی ۷.۰ و ۰.۳ درصد از اندروید نسخه‌ی ۷.۱ استفاده کرده‌اند.

جای تعجب ندارد که در آمار مورد بحث، اندروید مارشمالو همچنان به‌عنوان محبوب‌ترین نسخه‌ی اندروید شناخته‌ می‌شود و در واقع سهم ۲۹.۶ درصدی این ورژن در ماه گذشته، حالا به ۳۰.۷ ده است. همچنین در صورتی که سهم نسخه‌های ۵.۰ و ۵.۱ اندرویدآبنبات‌چوبی را جمع کنیم، باید گفت سهم این نسخه در مجموع به ۳۲.۹۹ درصد خواهد رسید که نسبت به سهم ۳۳.۴ درصدی در ماه قبل، کمی کاهش داشته است.

افزون بر این، سهم اندروید ۴.۴ کیت‌کت همچنان به‌صورت ماه‌ به ماه در حال کاهش یافتن است. سهم این نسخه از اندروید در ماه گذشته ۲۲.۶ درصد بوده که حالا به ۲۱.۹ درصد رسیده است. بر اساس آمار جدید، تمام نسخه‌های اندروید جلی‌بین نیز در مجموع توسط ۱۱.۳ درصد از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندروید بستنی‌یخی و اندروید نان زنجفیل نیز هرکدام سهمی ۱ درصدی در این لیست دارند. در زیر می‌توانید تصویر آمار جدید توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را مشاهده کنید.

منبع: زومیت 

دیدگاه تان را بنویسید