پیروزی "چاق ها" در فینال لیگ!

پرسپولیس 3 - تراکتورسازی صفر/ آتش بازی سرخ پوشان در آزادی و صدرنشینی با اختلاف 9 امتیاز

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال کشور با دیدار دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی پایان یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بازی پایانی هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران ساعت 15:00 در ورزشگاه آزادی با قضاوت بیژن حیدری و در حضور 65 هزار تماشاگر برگزار شد و پرسپولیس توانست با 3 گل تراکتور سازی تبریز را شکست دهد.

پرسپولیس در همان ابتدای بازی و در دقیقه دوم بازی توانست با گل مهدی طارمی پیش بیافتد.

رامین رضاییان در دقیقه 23 گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم این بار تراکتورسازی بازی را در دست گرفت و توانست حملاتی را روی دروازه پرسپولیس تدارک ببیند. اما برخلاف جریان بازی این پرسپولیس بود که توسط وحید امیری در دقیقه 63 به گل سوم خود دست پیدا کرد.

اگرچه پرسپولیس در دقیقه 86 با اخراج کمال کامیابی نیا 10 نفره شد اما توانست از دروازه اش محاظت کند و نهایتا این بازی را با با نتیجه سه بر صفر برد. فرزاد حاتمی مهاجم تراکتورسازی هم در دقیقه 91 اخراج شد.

پرسپولیس با این پیروزی اکنون با 47 امتیاز مقتدرانه در صدر جدول لیگ قرار دارد و تراکتورسازی 38 امتیازی و در جایگاه دوم باقی ماند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، رامین رضاییان، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی، مهدی طارمی و وحید امیری به این بازی گام نهادند.

ترکیب تراکتور سازی: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، محسن بنگر، محمد ایرانپوریان، محمدرضا مهدی‌زاده، سعید آقایی، محمد نوری، کرار جاسم، محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی(ادینیو 29) و فرزاد حاتمی به مصاف شاگردان برانکو رفتند.

دقایق حساس نیمه نخست:

دقیقه ۲؛ سروش رفیعی روی یک ضدحمله با پاس عمقی زیبا طارمی را صاحب توپ کرد و بهترین گلزن پرسپولیس در موقعیت تک به تک با اخباری او را دریبل کرد و دروازه خالی تراکتورسازی را گشود تا سرخپوشان تهرانی خیلی زود از حریف خود پیش بیفتند.

دقیقه ۱۰؛ بازیکنان تراکتورسازی بعد از چند حمله نصفه و نیمه بالاخره وارد محوطه جریمه پرسپولیس شدند اما مدافعان پرسپولیس شوت فرزاد حاتمی را دفع کردند.

دقیقه ۲۰؛ کرار جاسم از روی ضربه ایستگاهی توپ را روی دروازه پرسپولیس ارسال کرد که ضربه سر فرزاد حاتمی را مدافعان پرسپولیس دفع کردند و در ادامه توپ از محوطه جریمه دور شد.

دقیقه ۲۴، بازیکنان پرسپولیس ضد حمله‌ای روی دروازه تراکتورسازی طراحی کردند که وحید امیری در موقعیت تک به تک توپ را به محمد رضا اخباری کوبید؛ در ادامه ضربه مهدی طارمی هم با برخورد به بازیکنان تراکتورسازی به رامین رضاییان رسید اما ضربه دقیق این بازیکنان منجر به گل دوم پرسپولیس شد.

دقیقه ۲۸؛ سانتر بازیکنان پرسپولیس به روی دروازه تراکتروسازی به شکل خطرناکی توسط محمدرضا اخباری دفع شد.

دقیقه ۳۱؛ پاس در عمق سروش رفیعی در محوطه جریمه تراکتورسازی موجب تک به تک شدن مهدی طارمی با اخباری شد اما ضربه طارمی را دروازه‌بان تراکتورسازی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۳؛ فرزاد حاتمی در موقعیتی نامناسب به سمت دروازه پرسپولیس شوت زنی کرد که ضربه او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹؛ شوت محمد نوری از پشت محوطه جریمه پرسپولیس با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳؛ برخورد خطرناک هادی محمدی و سروش رفیعی موجب مصدومیت شدید هافبک پرسپولیس شد و رفیعی به وسیله برانکارد به بیرون از زمین انتقال یافت. در ادامه رفیعی پس از چند دقیقه به بازی برگشت.

دقایق حساس نیمه دوم:

دقیقه ۴۸؛ سروش رفیعی از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که ضربه او را محمدرضا اخباری دفع کرد.

دقیقه ۵۷؛ حمله بازیکنان رسپولیس از سمت چپ زمین تراکتورسازی با پاس در عمق خوب ماهینی به طارمی رسید اما او با یک پاس نه چندان دقیقه توپ را لو داد.

دقیقه ۵۹؛ خروج بی موقع علیرضا بیرانوند از دروازه برای جمع کردن توپ در هوا، موجب خلق موقعیت مناسب برای تراکتوری‌ها شد اما بازیکنان پرسپولیس به سرعت مانع از شوت زنی بازیکنان این تیم شدند.

دقیقه ۶۱؛ سانتر کرار جاسم از روی ضربه ایستگاهی روی سر سعید مهدی زاده فرود آمد اما ضربه سر او با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴، سانتر سروش رفیعی روی دروازه تراکتورسازی با ضربه سر فنی وحید امیری همراه شد تا پرسپولیس به گل سوم خود دست یابد.

دقیقه ۶۷؛ پاس در عمق مسلمان باعث فرار مهدی طارمی از سمت راست محوطه جریمه تراکتورسازی شد اما پاس در عرض طارمی با سرعت بالایی از مقابل وحید امیری عبور کرد تا این فرصت از دست برود.

دقیقه۷۲: ضربه ایستگاهی کات دار رامین رضائیان از پشت محوطه جریمه به شکلی خطرناک بعد از برخورد با تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه۷۶:‌ مهدی طارمی که با پاس پشت مدافعان صاحب توپ شد و دو مدافع او را تحت فشار گذاشته بودند، ضربه کم دقتی را با پای چپ روانه دروازه کرد که با فاصله زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۸۲: صادق محرمی جای سروش رفیعی را در ترکیب پرسپولیس گرفت.

دقیقه ۸۴: کرار جاسم با ارسال ضربه ایستگاهی هادی محمدی را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما ضربه سر این بازیکن توسط بیرانوند برگشت داده شد و در ادامه توپ با برخورد به پای بازیکن تراکتور راهی اوت شد.

دقیقه ۸۸:‌بازی به دلیل اخراج کمال کامیابی نیا برای دقایقی متوقف شده است. پرسپولیسی ها به این تصمیم داور اعتراض دارند. کامیابی نیا دربی را از دست داد.

دقیقه ۹۰: فرزاد حاتمی با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد تا تراکتورسازی هم ۱۰ نفره به بازی ادامه دهد.

** حاشیه ها:

* بازیکنان تراکتور ساعت ١٤:٠٨ دقیقه وارد زمین شدند و مستقیما به سمت حدود ٦ هزار هوادار خود رفتند و به ابراز احساسات آنها پاسخ دادند.

* محسن بنگر و محمد نورى از سوى هواداران پرسپولیس مورد تشویق قرار گرفتند و به سمت آنها رفتند.

* بازیکنان پرسپولیس یک دقیقه بعد بازیکنان تراکتور به چمن آمدند و مورد تشویق شدید هواداران خود قرار گرفتند.

* علیرضا بیرانوند بیش از سایر بازیکنان مورد تشویق قرار گرفت و در کنار رادوشوویچ به ابراز احساسات آنها پاسخ دادند. خواندن شعر بارو بارو براى تشویق دروازه بان خرم آبادى سرخپوشان از اتفاقات جالب توجه روى سکوها بود.

* دقیقه 24 هواداران پرسپولیس به تشویق هادی نوروزی، کاپیتان فقید خود پرداختند و یاد و خاطره او را زنده نگه داشتند.

* تشویق ایسلندی پرسپولیس 65 هزار نفره در دقیقه 70، فضای استادیوم را کاملا تحت تاثیر قرار داد.

* علیرضا بیرانوند با خروج‌های ریسکی خود یکی، دو باری خاطر هواداران پرسپولیس را مشوش کرد اما در نهایت با جبران اشتباهات مانع از فروریختن دروازه شد. 

* محسن بنگر کاپیتان سابق پرسپولیس که امروز با بازوبند کاپیتانی تراکتور به میدان رفته است، به قضاوت داور در نیمه دوم چندباری اعتراض داشت. 

* جدال حسین ماهینی و محمد ابراهیمی در سمت راست زمین پرسپولیس لحظات جالبی را خلق کرد. این دو بازیکن با سابقه رفاقت طولانی بارها یکدیگر را متوقف کردند. 

* تسلط سروش رفیعی در لحظه گل سوم پرسپولیس و پاس تماشایی او مثالزدنی و استثنایی بود. 

* داور مهدی طارمی را در شرایط تک به تک از به ثمر رساندن دومین گل در نیمه دوم محروم کرد این در حالی بود که مشخص بود طارمی به هیچ وجه در موقعیت آفساید قرار نداشته است. 

* صادق محرمی دفاع راست جوان قرمزپوشان اولین تعویضی این تیم بود. 

* در دقایق پایانی پرسپولیسی‌ها موقعیت‌های خوب فراوانی را با ساده‌انگاری از دست دادند. 

* جاسم کرار هافبک عراقی تراکتور بیشترین خطا را در میان بازیکنان این تیم متحمل شد و یک بار اعتراض شدیدی به داور بازی کرد. 

* دیگر موقعیت تراکتورسازی را هادی محمدی روی سانتر کرار به دست آورد که این توپ با شیرجه عالی بیرانوند بعد از برخورد به تیر دروازه به اوت رفت. 

* مهدی طارمی دومین قیچی تماشایی خود را در لیگ در این بازی به نمایش گذاشت اما این‌بار توپ او با اختلاف زیاد از کنار دروازه اخباری به اوت رفت. 

* باوجود حساسیت بازی ورزشگاه آزادی در این بازی هم پر نشد که البته به نظر می‌رسید تمهیدات شورای تامین علت این موضوع است.

* تماشاگران پرسپولیس بعد از پایان بازی ورزشگاه آزادی را ترک نکردند و به روش تماشاگران ایسلند سرخپوشان را تشویق کردند.

* تماشاگران پرسپولیس که از برتری مقابل نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود به شدت خوشحال بودند بعد از پایان بازی سرود قهرمانی سر دادند.

* بازیکنان پرسپولیس خوشحالی خود از برتری مقابل تراکتورسازی را با حضور مقابل جایگاه تماشاگران با آنها تقسیم کردند. 

*لیدر تراکتورسازی بعد از پایان دیدار این تیم مقابل پرسپولیس با بلندگو از تماشاگران تبریزی درخواست کرد به هواداران پرسپولیس توهین نکند. او در صحبت‌های خود به هواداران تبریزی اعلام کرد فوتبال 90 دقیقه است و بعد از سوت پایان بازی رقابت تمام شده است.

* بخشی از تماشاگران تراکتورسازی در فاصله چند دقیقه به پایان دیدار ورزشگاه را ترک کردند.

* دو صف متشکل از نیروهای یگان ویژه و پلیس  پس از پایان دیدار در مقابل تماشاگران تراکتورسازی قرار گرفتند تا مانع از پرتاب سنگ آنها به داخل زمین شوند.

** جدول لیگ تا پایان هفته بیستم:

برنامه (2)

** برنامه هفته بیست و یکم:

دیدگاه تان را بنویسید