گوشی هایی که بروزرسانی جدید اندروید را دریافت نمی کنند

به نظر می رسد بروزرسانی جدید اندروید که امکانات جدید چمدانی هم ندارد به برخی گوشی ها نمی آید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گوگل اعلام کرده این آپدیت صرفا برای رفع برخی نواقص و بهبود در عملکرد دستگاه است اما نکسوس 5اکس قابلیت Moves را دریافت کرده است که خبر خوبی برای نکسوسی‌هاست. خبر بد هم این‌که دو گوشی از دریافت آن محروم می‌مانند.

اندروید نوقا در کنفرانس Google I/O 2016 معرفی شد و تا چند روز پیش به نسخه 7.1.1 بروزرسانی شده بود. هنوز کاربران به این نسخه عادت نکرده بودند که گوگل اعلام کرد نسخه جدیدی با شماره 7.1.22 در راه است. این شماره احتمالا در یکی دو ماه آینده عرضه می‌شود و همان‌طور که از نامش پیداست تغییرات انقلابی‌ای در بر ندارد و احتمالا به رفع برخی باگ‌ها و افزودن امکانات جزئی بسنده کند. خبر بد برای کاربران این است که تعدادی از گوشی‌های نکسوس آخرین آپدیت نوقا را دریافت نمی‌کنند. در ادامه روند عرضه این نسخه را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

ابتدا خبر خوب این‌که اگر در پروژه آزمایش نسخه بتای اندروید ثبت نام کرده‌اید از امروز هم قادر به دریافت آخرین بروزرسانی هستید؛ اما همان‌طور که می‌دانید نسخه‌های بتا معمولا با مشکلات و باگ‌هایی همراه هستند که سر و کله‌زدن با آن‌ها از حوصله کاربران عادی خارج است. باید اضافه کنیم که نام گوشی‌های پیکسل، پیکسل اکس‌ال، نکسوس 5اکس، نکسوس پلیر و پیکسل سی میان گجت‌های واجد شرایط برای دریافت نسخه آزمایشی به چشم می‌خورد. همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید جای نکسوس 6پی در لیست بالا خالی است اما طبق اطلاعیه گوگل، برای این گوشی هم بزودی آپدیتی  عرضه می‌شود.

خبر بد این است که نام نکسوس 6 و تبلت نکسوس 9 در اعلامیه گوگل به چشم نمی‌خورد و احتمالا این آپدیت را دریافت نمی‌کنند. نکته عجیب این است که هردو آن‌ها نسخه پیشین یعنی 7.1.11 را دریافت کرده‌اند اما ظاهرا از پس آپدیت جدید بر نمی‌آیند! البته برای این کم‌کاری نمی‌توان به گوگل چندان خرده گرفت زیرا هردو این گجت‌ها در ابتدا با اندروید 5 معرفی شدند و این‌که تا 7.1.1 را دریافت کرده‌اند نشان از خوش‌قولی گوگل در آپدیت دیوایس‌هایش دارد.

گوگل پیش از عرضه آپدیت به این موضوع اشاره کرده بود که آپدیت 7.1.2 صرفا برای بهبود عملکرد و رفع برخی نواقع جزئی است اما کاربرانی که از نکسوس 5اکس استفاده می‌کنند با مورد عجیبی مواجه شده‌اند. در بخش تنظیمات گوشی گزینه جدیدی به نام Moves اضافه شده است که نام آن قبلا  لابه‌لای امکانات پیکسل به چشممان خورده بود. اگر خاطرتان باشد این بخش همزمان با معرفی پیکسل به محصولات گوگل اضافه شد و اعتراض کاربران را برانگیخت. انتقاد کاربران این بود که پیکسل‌ها از سنسور تشخیص اثر انگشت مشابه با نکسوس‌ها استفاده می‌کنند پس چرا قابلیت Moves برای  نکسوس نباید عرضه شود؟ خوشبختانه گوگل مثل همیشه انتقادات را با آغوش باز پذیرفته و این قابلیت را به نکسوس‌ها هم آورده است.

در صورت افزودن Moves به نکسوس 5اکس و 6پی، به کاربر این امکان را می‌دهد که با لمس سنسور تشخیص اثر انگشت به بخش‌های مختلف گوشی  برود و میانبرهای شخصی برای آن تعریف کند. البته همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید این قابلیت جدیدی نیست و از مدت‌ها پیش در گوشی‌های هوآوی و دیگر برندها حضور داشته است.

منبع: جی اس ام 

دیدگاه تان را بنویسید