برترین گوشی های بازار با قیمت زیر 500 هزار تومان

در این گزارش به بررسی بهترین گوشی های بازار با قیمت زیر 500 هزار تومان می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هنگام خرید گوشی همیشه باید اول نیازهای اصلی خود را مشخص کرد، سپس چندین گزینه متفاوت را مد نظر قرار داد و درنهایت با کمی تحقیق و پرس‌وجو (ترجیحا از طریق اینترنت و منابع موثق، نه فروشندگان) مناسب‌ترین محصول نهایی را انتخاب کرد.

گوشی‌هایی که با قیمت زیر ۵۰۰ هزار تومان در بازار هستند اغلب مشخصات سخت افزاری مشابه و یکسانی نسبت به یکدیگر دارند. همین موضوع باعث می‌شود انتخاب یک گوشی هوشمند با بودجه حداکثر نیم میلیون تومان کمی سخت شود. 

Huawei - Y6 Pro

 

اگر #مشاور خرید 6 گوشی با دوام باتری عالی (4000 الی 5000 میلی آمپر) را خوانده باشید با هوآوی وای ۶ باید پیش از این آشنا شده باشید. این گوشی میان رده هوآوی محصول سال ۲۰۱۵ است و هنوز هم حرفایی برای گفتن دارد! میان گوشی‌های همرده در این رنج قیمتی وای ۶ پرو از دوربین  ۱۳ مگاپیکسلی با لنر ۲۸ میلی‌متری و دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد که انصافا عکس‌های زیبا و با کیفیتی را  ثبت می‌کند. همچنین همان طور که قبلا گفتیم با کارکرد روزمره عادی نظیر گشت و گذار در اینترنت استفاده از وای‌-فای یا شبکه 3G، عکس‌ برداری، اجرای برنامه و بازی‌ تا ۲ روز نیازی به متصل کردن وای ۶ پرو با شارژر نخواهید داشت. وای ۶ پرو اگرچه مشخصات سخت‌افزاری چندان قوی و سیستم‌عامل به روزی ندارد اما با وجود قیمت بسیار مناسبش در این مطلب قرار گرفته است و مناسب کسانی است که استفاده سنگین از گوشی هوشمندشان ندارند و باتری با دوام، کیفیت دوربین مناسب و قیمت مناسب در الویت اول خریدشان قرار می‌گیرد.

مشخصات بارز Huawei Y6 Pro
صفحه‌نمایش  ۵.۰ اینچ - اچ‌دی - IPS LCD
پردازنده Mediatek MT6735P - چهارهسته‌ ۱.۳ گیگاهرتزی
رم ۲ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت +  پشتیبانی از MicroSD
باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپر
سیستم‌عامل اندروید ۵.۱.۱ لالی پاپ
وزن ۱۶۰ گرم
وای ۶ پرو را می‌توانید با قیمت ۵۱۰،۰۰۰ تومان با گارانتی هوآوی سرویس خریداری کنید.

 

 

کی ۴ به لطف صفحه‌نمایش ۴.۵ اینچی، طراحی مدرن و جنس قاب پشتی باعث شده یکی از خوش‌ دست‌ترین گوشی‌های بازار باشد. نسبت به مبلغی که برای خرید این گوشی می‌پردازید بهترین تجربه کاربری را با حداقل سخت‌افزار به کار رفته می‌کنید. اگرچه ممکن است سیستم‌عامل این گوشی کمی قدیمی به نظر برسد اما ال‌جی قابلیت‌هایی را در آن نهفته که تا حدودی جبران می‌کند. صفحه‌نمایش کی ۴ همانند برادر بزرگ‌ترش کی ۸ که در ادامه مطلب به معرفی آن می‌پردازیم نقش فلش دوربین سلفی را نیز ایفا می‌کند. همچنین می‌توانید با نشان دادن کف دستتان به دوربین اغدام به عکس‌برداری کنید.

مشخصات بارز LG K4 LTE
صفحه‌نمایش  ۴.۵ اینچ - IPS LCD
پردازنده Mediatek MT6735M - چهارهسته‌ ۱.۰ گیگاهرتزی
رم ۱ گیگابایت
دوربین اصلی ۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۲ مگاپیکسل
حافظه داخلی ۸ گیگابایت +  پشتیبانی از MicroSD
باتری ۱،۹۴۰ میلی‌آمپر
سیستم‌عامل اندروید ۵.۱.۱ لالی پاپ
وزن ۱۲۰ گرم
کی ۴ - ۴جی را می‌توانید با قیمت ۳۵۵،۰۰۰ تومان با گارانتی مدیا پردازش خریداری کنید.

 

 

کی ۸ را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های میان رده ال‌جی با طراحی زیبا و قیمت بسیار مناسب دانست. دکمه‌های پاور و صدا در پشت قاب پشتی همانند V20 قرار گرفته‌اند. پنل جلوی کی ۸ با طراحی 2.5D منحنی شکل ساخته شده تا آن را تبدیل به یک گوشی خوش دست تبدیل کند. صفحه‌نمایش ۵.۰ اینچی از نوع IPS تصاویر با کیفیتی را به نمایش می‌گذارد و همانند آیفون‌ هنگام عکس برداری سلفی نور نقش مشابه فلش LED را ایفا می کند. با کی ۸ می‌توانید تجربه فیلم‌برداری با کیفیت فول‌ اچ‌دی را نیز داشته باشید. امکانات خوب در کنار قیمت مناسب باعث شد این میان‌رده ال‌جی را در 4 انتخاب برتر برای 4 بودجه متفاوت (قسمت سوم: ال‌جی) نیز به شما معرفی کنیم. 

مشخصات بارز LG K8
صفحه‌نمایش  ۵.۰ اینچ - اچ‌دی - IPS LCD
پردازنده Mediatek MT۶۷۳۵ - چهارهسته‌ ۱.۳ گیگاهرتزی
رم ۱.۵ گیگابایت
دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
حافظه داخلی ۸/۱۶ گیگابایت +  پشتیبانی از MicroSD
باتری ۲،۱۲۵ میلی‌آمپر
سیستم‌عامل اندروید اندروید ۶.۰ مارشمالو
وزن ۱۵۷ گرم
کی ۸ را می‌توانید با قیمت ۴۸۰،۰۰۰ تومان با گارانتی مدیا پردازش خریداری کنید.

 

 

جی ۱ (۲۰۱۶) نسبت به مدل سال گذشته بهبودهای چشمگیری داشته است. افزایش اندازه صفحه‌نمایش، استفاده از فناوری SuperAMOLED به جای TFT LCD، افزایش رم، حافظه داخلی و دوام باتری از نکات برتر این گوشی هستند. جی ۱ (۲۰۱۶) عکس‌های روشن‌تر و شفاف‌تری ثبت می‌کند و به رادیو FM نیز مجهز است. به لطف مصرف انرژی بهتر و باتری ۲،۰۵۰ میلی‌آمپر با این گوشی می‌توانید تا ۱۲ ساعت را در حالت 3G به مکالمه مداوم بپردازید.

مشخصات بارز (Samsung - J1 (2016
صفحه‌نمایش  ۴.۵ اینچ -  Super AMOLED
پردازنده Spreadtrum SC9830 - چهارهسته‌ ۱.۳ گیگاهرتزی
رم ۱ گیگابایت
دوربین اصلی ۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۲ مگاپیکسل
حافظه داخلی ۸ گیگابایت +  پشتیبانی از MicroSD
باتری ۲،۰۵۰ میلی‌آمپر
سیستم‌عامل اندروید اندروید ۵.۱.۱ لالی پاپ
وزن ۱۳۱ گرم
جی ۱ (۲۰۱۶) را می‌توانید با قیمت ۴۹۰،۰۰۰ تومان با گارانتی همراه سرویس خاورمیانه خریداری کنید.

 

 

اگر به طراحی جی ۳ پرو دقت کنید متوجه خواهید شد سامسونگ زمان بیشتری را صرف ساخت و طراحی این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های همرده کرده است. کارکردن با صفحه‌نمایش ۵.۰ اینچی از نوع Super AMOLED این گوشی بسیار لذت بخش‌ است. جی ۳ پرو نسبت به اندازه‌اش وزن نسبتا سبکی دارد و کاربر به راحتی می‌تواند با یک‌دست با آن کار کند. رم ۲ گیگابایتی به کار رفته در این گوشی نیز باعث شده تا هنگام کار در محیط سیستم‌عامل کاربر احساس کندی یا لگ را تجربه نکند. اگر نگاهی به مشخصات این گوشی بیندازید و آن را با گوشی‌هایی مانند (J1, J1 Ace, J1 (2016 و J2 و دیگر گوشی‌های همرده مقایسه کنید متوجه خواهید شد جی ۳ پرو در جایگاه بالاتری قرار دارد و قیمت آن افزایش پیدا نکرده است.   

مشخصات بارز Samsung - J3 Pro 
صفحه‌نمایش  ۵.۰ اینچ -  Super AMOLED
پردازنده چهارهسته‌ ۱.۲ گیگاهرتزی
رم ۲ گیگابایت
دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت +  پشتیبانی از MicroSD
باتری ۲،۶۰۰ میلی‌آمپر
سیستم‌عامل اندروید اندروید ۵.۱ لالی پاپ
وزن ۱۳۹ گرم
جی ۳ پرو را می‌توانید با قیمت ۴۷۵،۰۰۰ تومان با گارانتی همراه سرویس خاورمیانه خریداری کنید.

 

 

دیزایر ۵۳۰ طراحی زیبا و ظاهر جسورانه‌ای دارد. اندروید نسخه ۶.۰ مارشمالو در قالب رابط کاربری HTC Sense با قابلیت‌های گوناگون باعث شده کارکرد با این گوشی راحت، نرم روان باشد.این گوشی میان‌رده خوش قیمت اچ‌تی‌سی در زمینه کیفیت صدا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. لازم به ذکز است دیزایر ۵۳۰ مجهز به یک آمپلی‌فایر قدرتمند است که صدای با وضوح‌تر و باس بیشتری بدون تحرف کردن صدا در اختیار کاربر می‌گذارد. مهم نیست چه هدفونی را به دیزایر ۵۳۰ متصل کرده‌اید به لطف تکنولوژی BoomSound کیفیت صدای دالبی به هدفون منتقل می‌شود که تجربه شنیدن موسیقی چندین برابر می‌کند. 

مشخصات بارز HTC - Desire 530
صفحه‌نمایش  ۵.۰ اینچ - اچ‌دی -  Super LCD
پردازنده چهارهسته‌ ۱.۱ گیگاهرتزی
رم ۱.۵ گیگابایت
دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت +  پشتیبانی از MicroSD
باتری ۲،۲۰۰ میلی‌آمپر
سیستم‌عامل اندروید اندروید ۶.۰ مارشمالو
وزن ۱۴۰ گرم

منبع: جی اس ام 

دیدگاه تان را بنویسید