چانگان ایدو XT ؛ هاچ‌بک جدید سایپا برای رقابت با پژو 207

ممکن است از سال آینده، سایپا با هاچ‌بک جدیدش، که EADO XT نام دارد، بازار پژو 207 ایران خودرو را متلاطم کند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ایدو XT، هاچ­بک خانوادگی جمع ­و جوری است که سال 2013 با پلتفرم ایدو سدان ساخته شد و بعد از رونمایی در نمایشگاه شانگهای، از اوت 2013 نیز به بازار چین آمد.

اگرچه این خودرو نام ایدو را با خود یدک می­‌کشد ولی با نسخه سدان ایدو، که تولید ناموفقی در سایپا داشت، شباهتی ندارد و به مراتب جذاب­‌تر از آن است. ایدو XT نیز همچون مدل سدان، در مرکز طراحی چانگان در تورین ایتالیا طراحی شده است. برخلاف بدنه، کابین ایدو XTT کاملا مشابه نسخه سدان است و هرچند از پلاستیک­‌های سخت به وفور در آن استفاده شده است، می‌توان به کیفیت کابینش امتیاز خوب داد. ایدو XTT در فول‌ترین مدل امکانات  جالبی دارد مانند:

  • سنسور عقب
  • شش ایربگ
  • دی‌لایت / اتولایت
  • کمکی حرکت در شیب
  • تهویه اتومات / سانروف برقی
  • مانیتور 7 اینچی لمسی / نویگیشن
  • ترمز ضدقفل / توزیع نیروی ترمز
  • کروز کنترل / کنترل کشش / کنترل پایداری

چانگان برای ایدو XT دو پیشرانه مختلف درنظرگرفته است و از آنجایی که مدل سدانش با پیشرانه 1.6 لیتری در سایپا تولید می‌شد، احتمال عرضه ایدو XTT با این پیشرانه بیشتر است. جالب است بدانید نسخه‌ای که سایپا هفته گذشته در سیزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی کرده بود، مدل توربوشارژ XT بود!

پیشرانه گیربکس قدرت گشتاور مصرف ترکیبی
1.6L 4 سرعته اتومات - 5 سرعته دستی 123hp 160nm 6.6L-7.2L
1.5L-Turbo 6 سرعته اتومات 168hp 230nm 7.3L

 

چه قیمتی دارد؟
 

در بازار چین، قیمت پایه‌ای ایدو XT از حدود 80 هزار یوآن شروع می‌شود که یعنی در صورت تولید در ایران، حدود 55 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. همچنین مدل توربوشارژ آن نیز 110 هزار یوآن قیمت دارد که در ایران احتمالا حدود 65 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. برلیانس H320 و رنو  ساندرو مهم‌ترین رقبای این چانگان در آینده هستند ولی چون هرسه را یک نفر راهی بازار می‌کند، نمی‌توان این سه محصول را رقیب یکدیگر دانست. پژو 207 دیگر خودرویی است که اگر ایران خودرو مدل اتوماتش را وارد بازار کند، برای ایدو XT دردسرساز می‌شود.

منبع: جی اس ام 

دیدگاه تان را بنویسید