لحظه به لحظه با اخبار جشنواره فیلم فجر

رونمایی از کاتالوگ جشنواره فجر/ تقدیر ایوبی از کارگردان و بازیگر فیلم فروشنده

امروز سه شنبه دوازدهم بهمن ماه، سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به سومین روز کاری خود رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شامگاه دوشنبه یازدهم بهمن ماه محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، کاتالوگ این دوره از جشنواره را رونمایی کرد.

محمد حیدری در این مراسم گفت: از دوره سی و چهارم تصمیم گرفتیم تا برای طرحی کاتالوگ جشنواره از نشانه های سینمای ایران استفاده کنیم، در همین راستا کاتالوگ جشنواره در دوره قبل حلقه فیلم ۳۵ میلیمتری بود و در این دوره کاتالوگ جشنواره به صورت کلاکت طراحی شده است.

حیدری در پایان گفت: این تنوع و نفیس بودن کاتالوگ جشنواره به این دلیل است که تنها چیز مکتوبی است که از جشنواره فیلم فجر  باقی می ماند و امیدوارم که بتواند به خوبی در ذهن شرکت کنندگان در جشنواره باقی بماند.

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی شامگاه دوشنبه ۱۱ بهمن ماه با حضور در نشست خبری فیلم سینمایی «شماره ۱۷۷ سهیلا» از روند برگزاری این نشست ها بازدید کرد و در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه حمایت و همراهی فیلمسازان در جشنواره چگونه بود، گفت: خوشبختانه فیلمسازان بنا بر تمایلی که به همکاری با سینما و جشنواره دارند دلشان می خواهد فیلم هایی بسازند که دیده شود به همین دلیل این فیلم ها در چارچوب و قوانین ساخته می شود و شیرینی حضور در این جشنواره در بین فیلمسازان احساس می شود.

وی درباره اقدام ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی در قبال اسکار توضیح داد: به نظر من کار هر دوی این هنرمندان قابل ستایش است و این کار در همه جای دنیا مورد ستایش و تقدیر قرار گرفته است و ما هم به عنوان ایرانی از این حرکت احساس افتخار می کنیم.

روز دوم  جشنواره فیلم فجر با اکران مستند «انحصار ورثه» آغاز شد. اکرانی  که مخاطبان چندانی نداشت. البته این کمبود مخاطب تنها شامل این فیلم مستند نشد و روز گذشته هم از مستند آبی کمرنگ استقبال چندانی نشد.

اولین روز از اکران مردمی جشنواره فیلم فجر با استقبال تماشاگران از فیلم «سد معبر» همراه بود.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید