تولید آیفون در هند

هند به دلیل بالا بودن نیروی کار، پایین بودن دستمزد و سطح بالا در زمینه فناوری های روز گزینه خوبی برای همکاری با اپل به شمار می رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این کشور به دلیل جمعیت بالا و پتانسیل‌های اقتصادی هم‌اکنون به قطب آی‌تی تبدیل شده است. در همین راستا اپل به زودی خط تولید اختصاصی خود را در هند راه می‌اندازد که کمک شایانی به اقتصاد کشور می‌کند.

به دنبال مجموعه گزارشاتی که سال گذشته درباره راه‌‌اندازی خط تولید اپل در کشور هند شنیدیم، گفته می‌شود بالاخره کوپرتینویی‌ها متقاعد به تولید محصولات خود در این کشور شده‌اند و این وظیفه را به Wistron Corp محول کرده‌اند. این کمپانی زمانی شریک تجاری ایسر بود و دفتر اصلی آن در تایوان قرار دارد. به نقل از DigiTimes، رسانه کره‌ای، شرکت ویسترون مونتاژ کننده اصلی آیفون‌های امسال خواهد بود و تامین کنندگان قبلی مانندFoxconn و دیگران به عنوان گزینه‌های پشتیبان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به همین دلیل و همچنین تقاضای بالایی که همه ساله برای آیفون وجود دارد، ویسترون علاوه بر هند ظرفیت تولید گوشی‌هایش را در چین هم گسترش می‌دهد تا پاسخگوی نیازهای اپل برای تولید آیفون 88 باشد.

گفتنی است اواخر سال گذشته، اپل به منظور راه‌اندازی خط تولید از هندی‌ها درخواست معافیت مالیاتی کرد تا با سهولت بیشتری در این کشور فعالیت کند اما این تقاضا با مخالفت دولت مواجه شد. علت مخالفت دولت این بود که در صورت اعطای معافیت مالیاتی به اپل، این کار را باید برای 42 کمپانی دیگر هم در هند انجام دهند که ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌کند. ناگفته نماند که اپل با راه‌اندازی خط تولید اختصاصی خود در هند یا با همکاری با مونتاژ کننده محلی، می‌تواند اپل‌استورهای رسمی هم افتتاح نماید و عملا خرده‌فروشی را برای مشتریان هندی آغاز کند. با این کار حضور پررنگ‌تری در این کشور خواهد داشت و اتفاقا به طور جدی به این موضوع احتیاج دارد زیرا سهم بسیار کمی از بازار اسمارت‌فون‌ها را در هندوستان به خود اختصاص داده است.

منبع: جی اس ام 

دیدگاه تان را بنویسید