گزارش جی پلاس

5 برتری گوگل پیکسل نسبت به آیفون 7

اگر این روزها در پی خرید یک اسمارت فون پرچمدار هستید و محدودیتی بابت پرداخت هزینه زیاد جهت خرید ندارید حتما به آیفون 7 پلاس و پیکسل ایکس ال فکر کرده اید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پیکسل ایکس ال گوگل و آیفون 7 پلاس اپل و گلکسی اس 7 اج سامسونگ را می توان تقریبا خاص ترین و بهترین پرچمدارهای فعلی بازار نامید که انتخاب از بین آنها دشوار است مگر اینکه به اولویت های خاص خود برای خرید یکی از آنها توجه داشته باشید. پیکسل ایکس ال را بسیاری قوی ترین گوشی اندرویدی فعلی در بازار می دانند. گوگل که برای نخستین بار خودش دست به ساخت گوشی زد نشان داد که می تواند در بالاترین سطح هم به رقابت با بزرگان این عرصه بپردازد. پیکسل ایکس ال با اینکه اولین گوشی از این رده است اما در برخی زمینه ها همچون دوربین از همه اسمارت فون های اندرویدی که سال ها است تجربه تولید دارند قوی تر عمل کرده است پس جای بررسی و تقدیر دارد!

از طرف دیگر آیفون 7 پلاس هم به طور واضح قوی ترین اسمارت فونی است که از اپل و با سیستم عامل آی او اس در بازار وجود دارد و در مقایسه با گوشی های اندرویدی هم از بسیاری از آنها سرتر است. آیفون 7 در حال حاضر پر فروش ترین گوشی در سرتاسر جهان است. هرچند گوگل پیکسل در زمینه محبوبیت به گرد پای آیفون 7 هم نمی رسد اما در زمینه دوربین، اندروید، بروزرسانی های مدام و سخت افزار چیزی از آن کم ندارد و شایستگی این مقایسه را دارد. این در حالی است که پرچمدار سامسونگ که قرار بود با این دو محصول رقابت کند یعنی گلکسی نوت 7 همچنان دارد در شعله های خودش می سوزد و پرچمدار قوی الجی یعنی الجی وی20 هم با وجود کامل بودن از همه جوانب نتوانسته است توجه علاقه مندان را به خود جلب کند شاید به این خاطر که الجی در زمینه تبلیغات محصولاتش ضعیف تر از رقبا است.

پس اگر سیستم عامل اندروید یا iOS برای تان مهم نیست و بین انتخاب گوگل پیکسل و آیفون 7 یا پیکسل ایکس ال و آیفون 7 پلاس گیر کرده اید، در این گزارش با جی پلاس همراه باشید تا 5 برتری پیکسل بر آیفون را بررسی کنیم. البته به زودی در گزارشی دیگر به بررسی 5 برتری آیفون بر پیکسل هم خواهیم پرداخت. حالا با توجه به این فاکتورها، قضاوت با خود شما است.

برتری های پیکسل بر آیفون 7 (پیکسل ایکس ال بر آیفون 7 پلاس)

  1. دوربین قوی تر

نمی توان به صورت قطعی گفت که دوربین پیکسل های گوگل از آیفون های اپل قوی تر هستند اما بدون تردید برتری های کوچکی وجود دارد. جالب است که گوگل در دوربین این پرچمدارهایش بر خلاف دیگر پرچمدارهای اندرویدی optical image stabilizing یا تثبیت کننده اپتیکال تصویر قرار نداده است اما با استفاده از برخی الگوریتم های خاص نرم افزاری آن را جبران کرده است تا عملکردی بهتر هم داشته باشد. به جای آن قابلیت HDR+ که بهتر است همیشه هم فعال باشد برای تنظیم رنگ و روشنایی بسیار خوب است و عکس های فوق العاده ارائه می دهد. در نبرد تن به تن، عکس های پیکسل در برخی شرایط با ایفون برابر بود و در برخی موارد هم از آن بهتر به چشم می آمد! این در حالی است که دوربین اصلی آیفون 7 تقریبا با پیکسل برابر است و هر دو 12 هستند البته پیکسل 12.3 است. دوربین جلوی آیفون 7 هم 7 مگاپیکسل است اما برای پیکسل 8 مگاپیکسل است.

  1. سایز و وزن کمتر

هرچند که آیفون 7 پلاس و گوگل پیکسل ایکس ال هر دو نمایشگرهایی 5.5 اینچی دارند اما نسبت نمایشگر به بدنه در پیکسل بسیار بهتر از آیفون است و در نتیجه جثه آن هم کوچک تر است. به این ترتیب پیکسل ایکس ال برای در دست گرفتن یک گوشی کمپک تر است و کار با آن ساده تر است هرچند که کمی ضخیم تر به نظر می رسد. در زمینه وزن هم اما پیکسل باز بهتر است و تنها 168 گرم مزن دارد. این در حالی است که آیفون 7 پلاس 188 گرم وزن دارد که برای یک پرچمدار بسیار به شمار می رود. در نتیجه پیکسل ایکس ال برای کار با یک دست هم از جهت وزن و هم ابعاد بسیار بهتر و راحت تر است. اپل همیشه برای کناره های اضافی زیاد در آیفون هایش مورد انتقاد بوده اما توجهی نکرده است اما به نظر می رسد در ایفون بعدی این مشکل رفع خواهد شد.

  1. سازگاری با لوازم جانبی صوتی

آیفون 7 اپل جک صوتی ندارد و این موضوع باعث می شود تا وقتی که فناوری ایرپدها به صورت کامل جا نیفتاده اند، این یک نقصان به شمار برود. جک 3.5 میلی متری نه تنها برای هدفون ها بلکه برای دستگاه های بسیاری همچون اسپیکرها، اتصال به خودرو و سیستم خانگی هم مورد استفاده قرار می گیرد. تاکنون فناوری جدید لایتنینگ آیفون چیز خاصی ارائه نداده است و با آن می توان فقط از ایرپدها استفاده کرد! این در حالی است که پیکسل های گوگل هنوز هم همان جک 3.5 را دارند تا چیزی از ارزش آنها کم نشود.

  1. حافظه ای بی نهایت

گوگل فوتوز یک سیستم بسیار مناسب و کاربردی به ویژه برای کسانی که عکس های زیادی با اسمارت فون خود میگیرند. کاربر می تواند عکس هایی با کیفیت بالا را به صورت بی نهایت روی آن ذخیره کند بدون اینکه فضای موبایل اش اشغال شود. اگر بخواهید عکس های خود را با کیفیت اصلی در گوگل درایو ذخیره کنید در سایر گوشیهای اندرویدی از یک میزان که بگذرید باید هزینه بپردازید ولی برای صاحبان گوشی های پپیکسل این میزان بی نهایت است و می توانید بی نهایت عکس و ویدئو و موسیقی را در سرویس ابری گوگل قرار دهید تا هیچ حجمی از گوشی تان اشغال نشود. این در حالی است که صاحبان آیفون 7 فقط 5 گیگابایت حافظه ابری رایگان iCloud دارند که از همان فضا برای بکاپ و نرم افزارها هم استفاده می شود.

  1. دستیاری هوشمندتر

گوگل در سال های اخیر تلاش زیادی کرده است تا گوگل اسیستانت را به یک دستیار هوشمند قوی کلامی تبدیل کند که بتواند با پیگیری دیالوگ های کاربر در خصوص زمان و برنامه ها، پیشنهادات خود را به صورت متناسب با نیاز کاربر ارائه دهد و کار کاربر را زودتر راه بیندازد. حالا این دستیار تا میزان زیادی هوشمند شده تا جایی که گاهی اوقات ممکن است شمار متعجب کند و یا حتی بترساند! اگر می خواهید با اسمارت فون خود صحبت کنید تا فرمان های تان را اجرا کند، بهترین گوشی اندرویدی پیکسل خواهد بود. به علاوه اینکه دستیار سیری اپل راه زیادی دارد تا به گوگل اسیستانت برسد.

در گزارش بعد، از 5 برتری آیفون 7 و 7 پلاس بر پرچمدارهای پیکسلی گوگل سخن خواهیم گفت. انتخاب با خود شماست.

برگرفته از phonearena

 

دیدگاه تان را بنویسید