کدام کارت microSD مناسب گوشی شماست؟

اگر حافظه داخلی گوشی‌تان پر شده است و به دنبال خرید کارت میکرو اس دی برای آن هستید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا تفاوت انوع کارت‌های microSD را متوجه شوید و بهترین را برای خود انتخاب کنید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بیشتر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی بهره می‌برند که البته بخش زیادی از آن را سیستم عامل اشغال کرده است؛ درنتیجه اگر کاربری علاقه داشته باشد روی دستگاهش موسیقی و فیلم و عکس‌ ذخیره کند، خیلی زود با کمبود حافظه مواجه می‌شود. در گوشی‌های ارزان‌تر 8 گیگابایتی وضع از این هم بدتر است، درنتیجه باید به فکر خرید یک کارت حافظه microSD خوب برای گوشی خود باشید. اما کدام مدل از کارت‌های microSD به درد شما می‌خورد؟

کارت‌های microSD براساس سرعت و ظرفیت دسته‌بندی می‌شوند که هرچه سرعت و ظرفیت بالاتری داشته باشند، گران‌ترند.
کارت‌های (SD (Secure Digital تا 2 گیگابایت، کارت‌های (SDHC (SD High Capacity تا 64 گیگابایت و کارت‌های (SDXC (SD Extended Capacity تا 2 ترابایت می‌توانند ظرفیت داشته باشند. این‌ کارت‌ها همچنین براساس سرعت در 6 کلاس مختلف قرار می‌گیرند که کلاس 2، 4، 6، 10، UHS 1 و USH 3 نام دارند. در جدول زیر می‌توانید تفاوت این کلاس‌ها را مشاهده کنید.

اما برای انتخاب یک کارت میکرو اس‌دی با سرعت و ظرفیت مناسب نخست باید حداکثر ظرفیت کارت حافظه‌ای را بفهمید که گوشی شما از آن پشتیبانی می‌کند. برای این کار به صفحه گوشی خود در سایت جی‌اس‌ام بروید و در بخش مشخصات حافظه آن را بیابید.

معمولا اگر از گوشی‌تان زیاد استفاده نمی‌کنید و چندان به دنبال ذخیره فیلم و موسیقی روی آن نیستید، کارت‌هایی با ظرفیت 8 یا 16 گیگابایت برای شما مناسب‌اند. اما اگر عادت به گوش دادن موسیقی، دیدن فیلم و ذخیره کردن عکس در گوشی خود دارید، باید در پی خرید کارت‌هایی با ظرفیت‌ بالاتر از 16 گیگابایت باشید.
کاربرانی که عادت دارند تعداد زیادی اپلیکیشن روی گوشی خود نصب کنند بهتر است از کارت‌های Class 10 استفاده کنند. ولی اگر از گوشی‌تان بیشتر برای فیلم‌برداری HD و Full HD استفاده می‌کنید، کارت‌های Class 4 و Class 6 نیز کار شما را راه می‌اندازند.
پیشنهاد می‌کنیم کارت‌های Class 2 را، به‌علت سرعت کمی که دارند، خریداری نکنید و همچنین از خرید محصولات برندهای بی‌کیفیت خودداری کنید، چون علاوه بر سرعت پایین خواندن و نوشتن، ممکن است خیلی زود خراب شوند و اطلاعات روی آنها از دست برود.


منبع: جی اس ام

دیدگاه تان را بنویسید