کدام شرکت بروزرسانی های اندروید را زودتر عرضه می کند؟

بعد از گذشت نزدیک به ۵ ماه از عرضه اندروید 7 توسط گوگل، شرکت‌های مختلف سعی کردند پرچمداران خود را به این نسخه به‌روزرسانی کنند. اما کدام شرکت موفق‌تر عمل کرده است؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بیش از ۵ ماه از عرضه اندروید 7 نوقا توسط گوگل می‌گذرد و حالا می‌شود گفت اکثر شرکت‌های معتبر پرچمداران سال گذشته خود را به این نسخه به‌روزرسانی کرده‌اند. قصد داریم بررسی کنیم که کدام شرکت‌ها توانستند سریع‌تر کاربران خود را به نسخه جدید سیستم عامل اندروید مجهز کنند.

شرکت گوگل در تاریخ ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد) نسخه هفتم از سیستم عامل موبایل خود را با نام اندروید 7 نوقا عرضه کرد. هر چند یک ماه بعد در ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) همراه با معرفی گوشی‌های پیکسل اندروید 7.1 هم رونمایی شد، اما شرکت‌های سازنده تلفن همراه برنامه خود را برای عرضه اندروید 7 قرار دادند و به همین دلیل تاریخ عرضه این نسخه را بررسی می‌کنیم.

 

  سریع‌ترین شرکت: ال‌جی با ۷۸ روز
 

تنها ۷۸ روز بعد از عرضه اندروید 7، در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان) شرکت الجی گوشی جی 5 را در کره جنوبی به‌روزرسانی کرد. ۲ هفته بعد گوشی‌های آمریکایی الجی هم این به‌روزرسانی را دریافت کردند و یک ماه بعد از آن نوبت به کاربران کانادایی رسید.

شرکت الجی در زمان عرضه اندروید 6 مارشمالو هم سابقه خوبی داشت. در کمتر از ۲ ماه اندروید 6 برای الجی جی 4 عرضه شد و اولین شرکتی بود که توانست این به‌روزرسانی را حاضر کند. اگر شما هم به دنبال شرکتی می‌گردید که به‌روزرسانی‌های سریع و مطمئنی داشته باشد، باید اسفند ماه هم گوشه چشمی به معرفی گوشی الجی جی 6 داشته باشید.

 

موتورولا: ۸۸ روز
 

گوشی‌های سری Moto که حالا شرکت لنوو آن‌ها را تولید می‌کند نزدیک‌ترین رابط کاربری را به اندروید خام دارند. این محصولات هم معمولا با فاصله کمی از عرضه اندروید جدید، به روزرسانی خود را دریافت می‌کنند. گوشی‌های Moto Z و Moto Z Force اپراتور ورایزن اولین گوشی‌هایی بودند که در آمریکا به اندروید 7 به‌روزرسانی شدند و این اتفاق ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) دو روز قبل از عرضه به‌روزرسانی الجی رخ داد. دو روز بعد از آن هم کاربران کانادایی این نسخه از سیستم عامل گوگل را دریافت کردند.

 

اچ‌تی‌سی: ۹۵ روز
 

شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی چندین بار در کنفرانس‌های خود وعده به‌روزرسانی‌های سریع را به خریداران خود داده است. هر چند این شرکت نتوانست به وعده ۹۰ روزه خود عمل کند، اما در تاریخ ۲۵ نوامبر (۴ آذر)، ۹۵ روز بعد از گوگل، گوشی‌های غیرقراردادی اچ‌تی‌سی 10 در آمریکا به اندروید 7 مجهز شدند و ۱۰ روز بعد نیز پرچمدار قبلی این شرکت، اچ‌تی‌سی ام 9 نیز به‌روزرسانی شد. البته در این بین مشکلاتی نیز گریبانگیر این شرکت شد و به همین دلیل فعلا عرضه این به‌روزرسانی‌ها برای حداقل ۳ هفته آینده دچار تاخیر می‌شود.

 

سونی: ۹۹ روز
 

سونی که هنگام معرفی گوشی‌های خود وعده به‌روزرسانی زیر ۱۰۰ روز را به خریداران پرچمداران خود می‌دهد بعد از ۹۹ روز از عرضه اندروید 7 در تاریخ ۲۹ نوامبر (۸ آذر) گوشی ایکسپریا ایکس پرفورمنس را به اندروید 7 مجهز کرد. جدیدترین پرچمدار این شرکت، یعنی ایکسپریا ایکس‌زد، نیز بلافاصله و در روز بعد صاحب اندروید نوقا شد. دیگر گوشی‌های محبوب سونی یعنی ایکسپریا ایکس و ایکسپریا ایکس کامپکت نیز توانستند خود را در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) به‌روزرسانی کنند.

 

شیائومی: ۱۲۶
 

۱۲۶ روز بعد از عرضه اندروید 7 توسط گوگل و در تاریخ ۲۶ دسامبر (۵ دی) شرکت شیائومی گوشی‌های می 5 خود را به همراه رابط کاربری MIUI 8 به اندروید نوقا به‌روزرسانی کرد.

 

وان‌پلاس: ۱۳۱ روز
 

در ۳۱ دسامبر (۱۰ دی)، آخرین روز سال ۲۰۱۶ میلادی، شرکت وان‌پلاس بعد از ۱۳۱ روز و عرضه چند نسخه آزمایشی بلاخره سیستم عامل اندروید 7 نوقا را برای دو گوشی خود، یعنی وان‌پلاس 3 و وان‌پلاس 3 تی، عرضه کرد.

 

سامسونگ: ۱۴۳ روز
 

سال ۲۰۱۶ برای سامسونگ سال بسیار سختی بود. اما بلاخره بعد از گذشت چند دوره آزمایشی و عرضه نسخه‌های بتا بلاخره چند روز پیش دو پرچمدار خود، یعنی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج را به شکل رسمی به اندروید 7 به‌روزرسانی کرد. این نسخه از اندروید برای گوشی‌های سامسونگ بعد از ۱۴۳ روز و در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۳ دی) عرضه شد. البته باید این را هم در نظر گرفت که سامسونگ کار بسیار سخت‌تری نسبت به رقیبان خود دارد زیرا هم کاربران و فروش بسیار گسترده‌تری دارد و هم تغییرات زیادی بر روی اندروید خام اعمال می‌کند. هر چند به نظر می‌رسد مشکلاتی که گریبان اچ‌تی‌سی را گرفته بودند، سامسونگ را نیز بی‌نصیب نگذاشتند و فعلا این شرکت عرضه به‌روزرسانی را متوقف کرده است.

 

هوآوی: کماکان بدون نوقا
 

هر چند گوشی میت 9 هوآوی به شکل پیش‌فرض با اندروید 7 عرضه شد اما این شرکت چینی که بازار فروش خوبی هم دارد کماکان نتوانسته هیچ‌کدام از گوشی‌های خود را به اندروید 7 به‌روزرسانی کند. طبق وعده‌های هوآوی احتمالا این شرکت فردا گوشی آنر 8 را به عنوان اولین گوشی خود به اندروید 7 به‌روزرسانی می‌کند.

 

بهترین انتخاب برای به‌روز بودن کدام است؟
 

این نکته را فراموش نکنید که لیست و تاریخ‌های بالا فقط مربوط به به‌روزرسانی آخرین پرچمداران شرکت‌هاست و مشخص نیست گوشی‌های قدیمی‌تر یا میان‌رده چه موقع به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید به‌روزرسانی می‌شوند. کاربرانی که گوشی‌های میان‌رده تهیه می‌کنند معمولا با بی‌مهری شرکت‌های تولید کننده مواجه شده و از لحاظ نرم‌افزاری پشتیبانی نمی‌شوند.

شرکتی به بزرگی سامسونگ حتی گوشی‌های جدید میان رده خود مانند سری Galaxy A 2017 را نیز با اندروید 6 قرار است روانه بازار کند. طبق تجربه‌های گذشته شرکت‌های موتورولا، سونی و الجی به نسبت بیشتر از شرکت‌هایی مانند سامسونگ، اچ‌تی‌سی یا هوآوی به به‌روز بودن سیستم عامل کاربرانشان اهمیت می‌دهند.

 

منبع: جی اس ام

دیدگاه تان را بنویسید