گزارش جی پلاس

معرفی کامل پرچمدار جدید HTC U Ultra؛ مبارزی بدون سپر و شمشیر!

اچ تی سی پس از سال های خواب غفلت بالاخره تصمیم گرفت یک پرچمدار واقعی وارد بازار کند بلکه بتواند سهمی از بازار را مثل سابق به خود اختصاص دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اچ تی سی روز گذشته از دو اسمارت فون HTC U Ultra و HTC U Play رونمایی کرد که معرفی اجمالی آنها را انجام داده ایم. در این گزارش قصد داریم به معرفی دقیق و جامع تر یکی از این محصولات بپردازیم. با جی پلاس همراه باشید.

HTC U Ultra یک گوشی بزرگ، براق و قوی است که به آخرین سخت افزارها و نرم افزارها مجهز شده تا علاقه مندان به گوشی های قوی اندرویدی را تحت تاثیر قرار دهد.

پشت و جلوی این گوشی از جنس شیشه است که در چارچوبی فلزی روی بدنه سوار شده است. یکی از قابلیت های جالب و قوی این اسمارت فون هم HTC Sense Companion یا همان دستیار هوشمند است که کارهای بسیاری همچون ارائه ترفند برای کار با گوشی یا سایر موارد و غیره ارائه می دهد. این سیستم با 4 میکروفون قوی این گوشی هماهنگ است تا همیشه دستورهای صوتی کاربر را به سادگی دریافت و اجرا کند. اچ تی سی برای تقویت این قابلیت، یک نمایشگر ثانویه (همچون چیزی که در الجی وی10 و وی20 دیده ایم) در بالای نمایشگر قرار داده که پیام های ترفندی و هشدارها و پیشنهادها در آن نمایش داده می شود و مشکلی برای کار با گوشی برای مثال در حین تماشای ویدئو پیش نمی آید. جالب است که HTC U Ultra هیچ جک هدفونی ندارد بلکه هدفونش از طریق یو اس بی نوع سی به گوشی متصل می شود که این موضوع در کیفیت بالاتر صدا هم تاثیر دارد به علاوه اینکه از فناوری ultrasonic  هم برای ارتقای سطح آن بهره گرفته شده است. اچ تی سی اعلام کرده برای کسانی که به دنبال یک گوشی لوکس اندرویدی هستند یک نسخه 128 گیگابایتی از این گوشی مجهز به شیشه ای از جنس یاقوت کبود هم عرضه خواهد شد.

HTC U Ultra به نمایشگری 5.72 اینچی با وضوح 1440 در 2560 پیکسل، دوربین اصلی 12 و دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی، تراشه قوی اسنپدراگون 821 با فرکانس 2150 مگاهرتز، 4 گیگابایت رم، باتری 3000 میلی آمپر ساعتی، اسکنر اثر انگشت، 64 گیگابایت حافظه داخلی (با استفاده از میکرو اس دی می توان آن را ارتقا بخشید) و پشتیبانی از دو سیم کارت مجهز است.

این پرچمدار از ابتدا مجهز به اندروید 7 است و ابعاد آن هم 162.41 در 79.79 در 7.99 است که بسیار بزرگ به نظر می رسد و البته چندان باریک هم نیست. بدنه اصلی که از جنس شیشه و آلومینیوم است در رنگ های مشکی، صورتی، آبی (که البته یک رنگ خاص است) و سفید روانه بازار می شود. این گوشی البته در زمینه وزن هم کمی سنگین به نظر می رسد و 170 گرم است.

تراکم پیکسلی نمایشگر 5.7 اینچی این پرچمدار 513 پیکسل بر اینچ است که خبر از کیفیتی بالا می دهد. نوع نمایشگر هم S-LCD 5 است. البته در زمینه نسبت اسکرین به بدنه گوشی اچ تی سی انگار هنوز هم از قافله عقب است زیرا شاهد عدد ضعیف 69.19 درصد هستیم. این در حالی است که پرچمدار ها بالای 75 درصد هستند و برخی گوشی ها دیگر این روزها بدنه ای در کنار اسکرین ندارند اما اچ تی سی باز هم به عادت همیشگی خود پایبند مانده و میزان زیادی از بدنه در بالا و پایین نمایشگر وجود دارد!

نمایشگر این گوشی در برابر خط و خش مقاوم است (گوریلا گلس 5) و در بالای آن سنسور نور و فاصله هم وجود دارد. اما نمایشگر ثانویه هم 2.05 اینچ بوده و وضوحش 1040 در 160 پیکسل است و از نوع IPS LCD می باشد. این نمایشگر ثانویه و کوچک هم کیفیت خوبی دارد.

و اما به قسمتی می رسیم که اچ تی سی همیشه در آن ضعیف بوده و توانایی رقابت با دیگر بزرگان بازار اندروید را نداشته است و آن چیزی نیست جز دوربین! دوربین اصلی این اسمارت فون 12 مگاپیکسلی است و فلش دوگانه هم دارد. سایز سنسور این دوربین ½.3 اینچ بوده و اندازه هر پیکسل هم در آن 1.55 میکرون است. پوشش لنز دوربین از جنس یاقوت است تا امکان خط و خش روی آن را به صفر برساند. از قابلیت های این دوربین می توان به تثبیت کننده اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار (تشخیص چهره، لیزر)، سنسور BSI، قابلیت گرفتن تصویر خام، فوکوس دستی، تایمر، زوم دیجیتال، کنترل ISO، تنظیمات بالانس سفید، کنترل سرعت شاتر، حالت Burst، عکاسی پانوراما، افکت های مختلف و حالت HDR اشاره کرد. این دوربین می تواند ویدئو را با کیفیت 4Kهم ضبط کند.

نمی توان از اکنون راجع به این دوربین نظر داد. بدون تردید دوربین خوبی است اما اینکه بتوان آن را رقیبی برای دوربین پرچمدارهای سامسونگ و الجی باشد جای تردید دارد!

دوربین جلو که 16 مگاپیکسلی هم هست حالت واید داشته (تا بتوانید سلفی های دسته جمعی بگیرید) و از حالت HDR هم بهره می برد اما خبری از فوکوس خودکار و تشخیص چهره در آن نیست! دلیل بیشتر بودن پیکسل دوربین سلفی این گوشی نسبت به دوربین اصلی این است که همه تولید کننده های اسمارت فوندر 2 سال اخیر پا در راهی گذاشته اند که سامسونگ آغاز کننده آن بود و آن هم استفاده از دوربین هایی با پیکسل کمتر برای کیفیت بیشتر عکاسی در نور کم است. خوبی وجود دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در این پرچمدار اچ تی سی این است که حالا سلفی های تان به ویژ] در نور مناسب کیفیت بالایی دارند و هرچه بخواهید می توانید روی آنها زوم کنید.

تراشه اسنپدراگون 821 که تقریبا قوی ترین تراشه موجود در بازار است که در دل چند پرچمدار وجود دارد هم از جی پی یو گرافیکی آدرنو 530 بهره می برد که در ترکیب با 4 گیگابایت رم بدون تردید عملکردی روان برای گوشی به ارمغان می آورد و امکان انجام بازی های سنگین را هم فراهم می آرود. حافظه داخلی 64 گیگابایت است اما می توانید با استفاده از میکرو اس دی آن را تا 2000 گیگابایت افزایش دهید!!

متاسفاه باتری 3000 میلی آمپری HTC U Ultra را نیم توان تعویض کرد و هنوز هم نمی توان در مورد توانایی های آن نظر داد اما به نظر باید بهتر از باتری های ضعیفی باشد که همیشه در محصولات اچ تی سی شاهد بودیم. اچ تی سی مدعی شده که در حالت استفاده از اینترنت 4G این باتری 26 ساعت دوام دارد که اگر واقعا اینچنین باشد راضی کننده است.

بلوتوث 4.2، وای فای 802.11 a, b, g, n, ac, dual-band، یو اس بی 3.1 و همچنین USB Type-C از دیگر ویژگی های این گوشی است که در کمال تعجب خبری از شارژ بی سیم یا سریع در آن نیست! بر اساس اعلام اچ تی سی این اسمارت فون در ماه مارس سال جاری میلادی روانه بازار های جهانی می شود و قیمت آن هم 749 دلار است! البته نسخه ویژه این گوشی که راجع به آن توضیح داده شد 910 دلار قیمت خواهد داشت!

مزایا:

  • نمایشگر بزرگ با کیفیت بالا
  • رم بالا
  • پشتیبانی از دو سیم کارت

معایب:

اچ تی سی همیشه در سه مورد دچار مشکل بوده است: باتری، دوربین و نسبت نمایشگر به اسکرین. در این گوشی اشتباه آخر باز هم تکرار شده است و باتری هم با توان 3000 میلی آمپر ساعتی آن هم برای یک نمایشگر 5.7 و یک نمایشگر 2 اینچی با کیفیت بالا بعید به نظر می رسد راضی کننده باشد. در زمینه دوربین اما نمی توان فعلا اظهار نظر کرد. این اسمارت فون همچون رقبایش در زمینه های خاص قابلیت های ویژه و منحصر به فرد هم ندارد به علاوه اینکه چیزی راجع به ضدآب و غبار بودن آن هم منتشر نشده است. مواردی که ذکر شد از قابلیت های بدیهی پرچمدارهای این روزها هستند و جالب است که اچ تی سی بدون توجه به آنها چنین قیمت بالایی را برای پرچمدارش تعیین کرده است. با این اوصاف، بازگشت اچ تی سی به بازار و افزایش علاقه مندانش بعید به نظر می رسد!

برگرفته از phonearena

 

دیدگاه تان را بنویسید