از اعتراف برانکو تا اعتراض مربیان به داوری

سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست خبری پس از دیدارهای خود صحبت کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر عصر امروز (جمعه) با برگزاری چهار دیدار به اتمام رسید که طی آن ذوب آهن اصفهان در خانه خودش با یک گل سیاه جامگان مشهد را شکست داد و دو بازی پدیده و سپاهان و ماشین سازی تبریز و فولاد خوزستان با تساوی به پایان رسید. در آخرین بازی هفته هم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف سایپا رفت که این بازی با نتیجه  یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. 

** اما سرمربیان تیم ها در نشست های خبری مسابقات امروز چه گفتند:

برانکو: پیروزی مقابل سایپا مهم‌ترین برد ما بود

برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی خانگی تیمش مقابل سایپا گفت: قبل از هر چیز باید به بازیکنانم به خاطر نبرد جانانه‌ای که داشتند، آنهم در فضایی خوب تبریک بگویم. باید از هواداران‌مان هم تشکر کنم که یار دوازدهم ما بودند و این همبستگی ایجاد شده تا آخر فصل ادامه خواهد داشت. باید از همه هواداران تشکر کنم و امیدوارم آخر فصل قهرمانی را باهم جشن بگیریم.

پیروزی مقابل سایپا مهم‌ترین برد ما بود
 سرمربی تیم پرسپولیس با بیان اینکه می‌دانم سایپا روزهای خوبی پیش‌رو خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ما بازی‌های سایپا را دنبال می‌کنیم و این تیم در بازی قبل هم خیلی خوب بود. فرکی تیم خوبی بسته است و مطمئن هستم سایپا در جدول جایگاه بهتری پیدا خواهد کرد. امروز به جرأت می‌توانم بگویم به مهم‌ترین بردمان رسیدیم، چون همیشه اولین بازی به خصوص بازی خانگی سخت است. مقابل این هواداران کاری نمی‌توانستیم کنیم، جز اینکه آنها را با برد خوشحال کنیم.

داور باید روی جو بازی مسلط باشد
 برانکو درباره عملکرد داوری و اینکه در بازی مقابل سایپا اعتراض زیادی داشت، یادآور شد: در این بازی‌ها که ریسک بالایی دارد، باید داورانی بازی را قضاوت کنند که روی جو بازی مسلط باشند. بعضی وقت‌ها داور رشته بازی را از دست می‌دهد. داور به بازیکن ما کارت قرمز داد، اما به بازیکن سایپا نداد (مترجم سرمربی پرسپولیس در این بخش به اشتباه از بازیکن تراکتورسازی یاد کرد).

ورود علیپور به زمین برای حفظ حالت تهاجمی تیم بود
 وی در خصوص اینکه چرا پل یانسکی را پس از مصدومیت ربیع‌خواه به بازی نیاورد و این مدافع اوکراینی چه زمانی آماده خواهد شد، گفت: مسئله این نیست. مسئله این است که می‌خواستم همچنان حالت هجومی تیم را حفظ کنم و علیپور به عنوان مهاجم به زمین آمد و فرشاد احمدزاده به دفاع چپ رفت. ما چاره دیگری نداریم و دیدید که صادق محرمی هم به عنوان بازیکن جوان خوب کار خواهد کرد.

نخواستم زوج حسینی - انصاری را تغییر دهم
 سرمربی پرسپولیس در واکنش به این مسئله که یانسکی چه زمانی آماده خواهد شد و به بازی گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: در بازی‌های بعدی خواهیم دید. دیدید که تا به اینجا انصاری و سیدجلال خوب کار کردند و نخواستم آنها را تغییر بدهم.

رضاییان 20 روز است تمرین نداشته
 برانکو در پاسخ به این سؤال که رامین رضاییان آیا برای بازی با فولاد آمده خواهد شد یا نه، اظهار داشت: او کمر درد دارد و 20 روز تمرین نداشته است. نمی‌شود یک شبه به مرز آمادگی برسد.

هر تیمی به اهواز می‌رود، کار سختی دارد
 وی در خصوص دیدار روز چهارشنبه تیمش برابر فولاد در اهواز که ساسان انصاری، مهاجم سابق پرسپولیس را هم در اختیار دارد، گفت: این بازی برای ما سخت خواهد بود. به نظرم هر تیمی به اهواز می‌رود، کار سختی دارد، به خصوص اکنون که ما فرشاد احمدزاده و ربیع‌خواه را در اختیار نخواهیم داشت. باید ببینیم چه ترکیبی را می‌توانیم برای آن بازی آماده کنیم، اما از هدف‌مان دور نخواهیم شد. باید خودمان را به خوبی برای بازی با فولاد آماده کنیم. آنها ساسان انصاری را هم دارند که در حال حاضر آقای گل لیگ است.

بازیکنانم قهرمان‌های واقعی هستند
 برانکو در نشست خبری پس از بازی پرسپولیس - سایپا نیز گفت: بیشترین تبریک‌ها را به بازیکنانم می‌گویم که قهرمان‌های واقعی هستند. در تمام کارها و آماده‌سازی‌ها آنها مهم‌ترین مهره‌های ما هستند و آنها در زمین زحمت می‌کشند. کاملاً مستحق برد بودیم و بیشترین کمک هم از روی سکوها و از سمت هواداران به ما ارسال شد. باید از آنها به خاطر حمایتی که کردند تشکر کنم. همدلی خوبی بین بازیکنان، باشگاه و هواداران ایجاد شده و این می‌تواند ضامن بزرگی برای قهرمانی ما باشد.

برای بازی با فولاد مشکلات زیادی خواهیم داشت
 وی افزود: درباره بازی باید بگویم، سایپا تیم بسیار خوبی است. اراده آنها را دیدم که می‌خواستند ما را غافلگیر کنند، اما آنها را به خوبی کنترل کردیم. حتی بعد از 10 نفره شدن و خوب بازی کردیم که باید یک بار دیگر به بازیکنانم تبریک بگویم. ما چند موقعیت گل داشتیم و یک گل قشنگ زدیم. باید ببینیم وضعیت‌مان برای بازی بعدی با فولاد چطور خواهد بود، اما فکر می‌کنم مشکلات زیادی خواهیم داشت. مثل همیشه تکرار می‌کنم که اولین بازی بسیار بسیار سخت است، به خصوص وقتی که شما گزینه قهرمانی باشید و همه انتظار دارند شما بازی را با پیروزی پشت سر بگذارید و این برد خیلی برای ما مهم بود.

برای قهرمانی باید در هر بازی برای برد وارد زمین شویم
 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه پس از تعویض اجباری و زودهنگام پرسپولیس بهتر بازی کرد، خاطرنشان کرد: بعد از تعویض ربیع‌خواه و اینکه احمدزاده را به دفاع چپ بردیم، با این کار می‌خواستیم تهاجمی‌تر باشیم و عقب‌نشینی نکنیم. اگر بخواهیم قهرمان شویم برای هر بازی باید برای برد برویم و ریسک را بپذیریم و گزینه دیگری جز حمله نداریم.

هم فرکی و هم من از داوری انتقاد داریم
 برانکو در خصوص عملکرد داور اظهار داشت: فرشاد اخراج شد، اما ایراد ندارد. بازیکن ما اخراج می‌شود و بازیکن سایپا اخراج نمی‌شود. هم فرکی و هم بنده از داوری انتقاد داریم.

خبرنگاری قصد داشت در خصوص صحبت‌های کی‌روش علیه برانکو سؤالی بپرسد که مدیر رسانه‌ای پرسپولیس این اجازه را نداد.

با حضور سروش مشخص شد تیمم به خوبی تقویت شده است
 وی درباره فیکس بودن سروش رفیعی و اینکه چه برداشتی از هافبک‌های تیمش در این بازی داشت، اظهار داشت: ما سروش را آوردیم که تیم‌مان تقویت شود. متأسفانه او فقط دو تمرین با ما داشت و طبیعی است زمان مشخصی نیاز خواهد داشت و بازی امروز مشخص بود که تیم را به درستی تقویت کردیم و به نوعی برای بازیکنان دیگرمان هم این فرصت را ایجاد کردیم بازی‌شان بیشتر به چشم بیاید. ما تمایل داریم تعداد بازیکنان با کیفیت‌مان بیشتر باشد و همین بازیکنان برای همدیگر بازیکنان با کیفیتی باشند. خیلی وقت نداریم که بازیکن دیگری به تیم ما ملحق شود و باید همین بازیکنان را با بقیه تیم هماهنگ کنیم.

تیم ما پتانسیل بهتر شدن را دارد
 سرمربی تیم پرسپولیس در خصوص اینکه به نظر می‌رسد سروش رفیعی بسیار تاکتیک‌پذیر است و در اولین بازی بسیار هماهنگ نشان داد، گفت: بله، او بازیکن بسیار باهوش و خوبی است. به همین دلیل بود که نخواستیم بازیکنی بگیریم تا فقط بازیکن گرفته باشیم و خواستیم کسی را جذب کنیم که از او به خوبی استفاده کنیم. هم سروش، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا و حتی سامان‌نریمان جهان بازیکنان خوبی هستند و معتقدم تیم ما پتانسیل بهتر شدن را دارد، اما زمان زیادی برای تمرین کردن نداریم.

برانکو در پایان نشست خبری و درباره اینکه کی‌روش باز هم علیه او مصاحبه کرده است، اظهار داشت: علاقه ندارم در این باره صحبت کنم.

فرکی: از این هفته تیم‌ها قربانی کورس پرسپولیس و تراکتورسازی می‌شوند

حسین فرکی پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس گفت: ما دقیقاً مثل بازی قبل باختیم. در هفته‌های اول قرعه بدی روبه رو شده‌ایم که این مسئله کارمان را دشوار کرده است.

جو ورزشگاه و 10 نفره شدن حریف کار ما را سخت کرد
 سرمربی تیم فوتبال سایپا افزود: ما به مانند پرسپولیس دنبال برد بودیم و تلاش‌مان را کردیم. نفرات جدید را که پنج نفر بودند به میدان فرستادیم. آنها نیاز به زمان دارند تا هماهنگ شوند. جو ورزشگاه و 10 نفره شدن حریف کار ما را سخت کرد.

داور آرامش را از هر 2 تیم گرفت
 «داور با سوت‌های زیادش آرامش را از هر دو تیم گرفت»، وی با بیان این جمله تصریح کرد: بهتر بود داوری را انتخاب می‌کردند که بتواند بازی را بهتر کنترل کند. بازی خیلی توقف داشت و داور زیاد سوت زد تا  تمرکز تیم ما هم به‌هم بخورد.

حریفان پرسپولیس و تراکتورسازی کار سختی دارند
 وی همچنین خاطر نشان کرد: پرسپولیس و تراکتورسازی تیم‌های بالانشین هستند و حریفان این تیم‌ها کار سختی دارند. به این خاطر من اعتقاد دارم کمیته داوران باید با دقت بیشتری داوران بازی‌های این دو تیم بالانشین جدول را انتخاب کند.

به آنچه می‌خواستیم نرسیدیم
 سرمربی تیم فوتبال سایپا یادآور شد: ما لطفی را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشتیم، اما باید بگویم در کل تیم خوبی داریم. ما امروز هم خوب بازی کردیم، اما در نهایت به آنچه می‌خواستیم نرسیدیم.

فرکی با اشاره به وضعیت مصدومان تیمش خاطر نشان کرد: امیدواریم تا مصدومان‌مان زودتر برسند. ترابی قرار شده از پایش عکس بگیرد تا وضعیتش مشخص شود و لطفی هم هنوز وضعیتش نا مشخص است.

امروز تکرار دیدار رفت‌مان مقابل پرسپولیس بود
 سرمربی سایپا در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس نیز اظهار داشت: بازی امروز دقیقاً برای ما مانند دیدار رفت تکرار شد. ما در این دیدار با همان نتیجه‌ای که در بازی رفت شکست خوردیم مغلوب پرسپولیس شدیم و سه امتیاز را به صدر نشین لیگ تقدیم کردیم.

در مجموع از عملکرد بازیکنانم رضایت دارم
 وی ادامه داد: هدف ما در این دیدار پیروزی بود، اما با توجه به اینکه چند بازیکن جدید جذب کرده بودیم و فرصت کافی برای هماهنگی‌ آنها را نداشتیم، نتوانستیم به هدف‌مان دست یابیم. در مجموع از عملکرد بازیکنانم رضایت دارم. آنها تمام تلاش خود را در این دیدار صرف کردند.

بازی از دست داور در رفته بود
 فرکی تصریح کرد: ما در نیمه اول بازی را خوب کنترل کرده و راه‌های نفوذ پرسپولیس را بسته بودیم، اما در یک صحنه غفلت کردیم و گل را دریافت کردیم. در نیمه اول یک مورد مشکوک داوری داشتیم، اگر طارمی مرتکب خطای هند شده بود داور می‌توانست کارت زرد دوم را به او بدهد، اما این اتفاق نیفتاد. داور قضاوت خوبی داشت، اما فکر می‌کنم بازی از دست او در رفته بود.

سرمربی سایپا ادامه داد: من ندیده بودم داوری در یک همچین مسابقه این تعداد کارت زرد بدهد. اگر این تعداد کارت زردی که داده شده را محاسبه کنیم نصف وقت بازی صرف متوقف شدن بازی شده است.

اخراج احمدزاده کار ما را سخت‌تر کرد
 وی در خصوص اخراج بازیکن پرسپولیس عنوان کرد: اخراج احمدزاده کار ما را سخت‌تر کرد، چرا که پرسپولیس حالت تدافعی به خود گرفت و ما فضای کمتری برای ایجاد موقعیت داشتیم. هر وقت نیز ما بر بازی مسلط شدیم داور با سوت‌های خود بازی را متوقف کرد.

از این هفته تیم‌ها قربانی کورس پرسپولیس و تراکتورسازی می‌شوند
 فرکی با تبریک برد پرسپولیس یادآور شد: از این هفته لیگ بازی مقابل پرسپولیس و تراکتورسازی به عنوان مدعیان لیگ برتر سخت‌تر خواهد بود، حضور این دو تیم پرطرفدار در کورس قهرمانی باعث خواهد شد بعضی وقت‌ها تیم‌ها قربانی رویارویی با آنها شوند.

سوت‌های بیش از اندازه داور بازی را از جریان می‌انداخت
 سرمربی سایپا در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، در خصوص عصبانیتش در نیمه دوم عنوان کرد: من در یک صحنه به دلیل سوت‌های زیاد داور و همچنین خطای بازیکنم کنترلم را از دست دادم و بطری آب را به زمین کوبیدم. داور اشتباه تأثیرگذاری روی نتیجه نداشت، اما فکر می‌کنم سوت‌های بیش از اندازه او بازی را از جریان می‌انداخت.

مجبوریم روی حرکات در عمق از سرعت مهاجمان‌مان استفاده کنیم
 وی در پاسخ به این سؤال که مشکل گلزنی تیمش چه زمانی حل خواهد شد، تصریح کرد: ما مشکل گلزنی داشته و داریم. متأسفانه با وجود جذب بازیکن جدید هم این مشکل هنوز حل نشده است. ما برای ادامه فصل نیاز به جذب مهاجم داریم و در نقل‌‌وانتقالات نیم‌فصل حتماً یک بازیکن در این پست جذب خواهیم کرد. ما مهاجم نوک و سرزن نداریم و از طرفی هم بازیکنی نداریم که از کناره‌ها فرار کرده و روی دروازه ارسال داشته باشد. در این شرایط مجبوریم روی حرکات در عمق از سرعت مهاجمان‌مان استفاده کنیم.

سرمربی ساپیا با تأکید بر اینکه مدافعان پرسپولیس باتجربه هستند، خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را دارد و نفرات آنها در این پست از بهترین‌ها هستند. تجربه مدافعان پرسپولیس در بازی امروز به کار این تیم آمد در حالی که مهاجمان ما تلاش خود را برای عبور از این خط دفاع کردند.

حسینی: بردیم اما در ضربات آخر بی‌دقت بودیم

مجتبی حسینی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل سیاه‌جامگان اظهار داشت: همیشه بازی اول در نیم‌فصل دوم سخت است.  پیش‌بینی می‌کردیم با توجه به شروع نیم‌فصل لیگ و اینکه بازیکنان دو سه هفته بازی نکرده بودند دچار مشکل شویم. بازیکنان سعی کردند به نحواحسن آن چیزی را که به آنها گفتم در زمین پیاده کنند اما در ضربات آخر بی‌دقت بودیم. می‌توانستیم به گل‌های بیشتری نیز برسیم.

وی در خصوص سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا نبود تبریزی باعث شد تیم در این بازی مشکل گلزنی پیدا کند اظهار داشت: ممکن بود اگر تبریزی هم بازی می‌کرد او هم  موقعیت‌  خراب می‌کرد.

سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که چرا رضا شکاری در این دیدار دیر به بازی آمد تصریح کرد: شکاری دو هفته مصدوم بود و تنها دو روز با ما تمرین کرد آن 10 دقیقه هم که او را به زمین فرستادیم ریسک کردیم.

حسینی در خصوص قاسم حدادی‌فر خاطرنشان کرد: اگر زمان مربوط به پارگی رباط صلیبی طی شود و 6 ماهه به پایان برسد می‌توانیم پس از این مدت از حدادی‌فر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه گلزنی نیاز به تمرکز بیشتر بازیکنان دارد، گفت: از این خوشحالیم که موقعیت‌های زیادی را ایجاد می‌کنیم که نشان‌دهنده کار خوب بچه‌هاست امیدوارم این مشکل در بازی‌‌های آینده برطرف شود.

سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا فکر نمی‌کنید این مشکل گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا نیز به ذوب‌آهن صدمه بزند، گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد شروع کار برای هر تیمی سخت است امیدوارم بازیکنانمان در بازی‌های پیش رو عملکرد بهتری از خود نشان دهند و از موقعیت‌های بهتر استفاده کنند. ما اگر گلزنی تمام عیار می‌خواهیم باید بدانیم گلزن تمام عیار ساختنی نیست. همه تیم‌ها این مشکل را دارند و این مهاجمان هستند که بیشترین قراردادها و جایزه‌ها را می‌گیرند. دوست داریم بازیکنی با فاکتور تمام‌کنندگی بگیریم. فکر می‌کنم بچه‌های با تمرینات مستمر و تمرکز بیشتر روز به روز بهتر خواهند شد.

حسینی در خصوص نقل و انتقالات باشگاه ذوب‌آهن عنوان کرد: فیلم یک بازیکن لبنانی به نام ربیع‌ عطایا را دیدیم بازیکنی است که می‌تواند کیفیتی خوبی به تیم بدهد و همچنین در چند پست بازی کند. فکر می‌کنم جذب این بازیکن می‌تواند کمک زیادی به ما کند.

وی در خصوص اختلافات کی‌روش و برانکو و برنامه‌های تیم ملی بیان کرد: این مسائل زیاد به من ارتباط ندارد فکر می‌کنم این اختلافات گذشته است و خیلی‌ها راجع به آن صحبت کرده‌اند و بهتر است من حرفی در این باره نزنم. ان‌شاءالله همه دست به دست هم بدهند و تصمیمات خوبی برای تیم ملی گرفته شود.

عزیزی: آمده بودیم که از ذوب‌آهن شکست نخوریم

خداداد عزیزی پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل ذوب‌آهن در اصفهان اظهار داشت: بازی بیرون از خانه برای ما سخت است، چون وضعیت خوبی در جدول نداریم. ذوب‌‌آهن، حریف امروز ما جزو تیم‌های خوب ایران است. این تیم چهار الی پنج سال است که نتایج خوبی می‌گیرد و از امکانات لازم هم سود می‌برد. ما در این دیدار آمده بودیم که شکست نخوریم و تمرکزمان روی گل نخوردن بود. تا دقیقه 70 نیز به خوبی توانستیم حریف‌مان را کنترل کنیم، اما روی یک اشتباه که یکی از هافبک‌های ما انجام داد، گل خوردیم. به هر حال اشتباه جزئی از فوتبال است.

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان درباره مشکلات مالی این تیم گفت: این مسائل جزو بحث‌های حاشیه‌ای فوتبال است و نباید در این مورد صحبت کنیم. به طور کلی اگر بخواهیم اصولی صحبت کنیم باید تیم‌های ما یا خصوصی باشند یا دولتی. 70 درصد از تیم‌های ما اکنون دولتی هستند. تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس که دولتی‌اند و منابع مالی خوبی دارند. اگر نمی‌توانیم تیم‌ها را اداره کنیم باید آنها را دولتی کنیم. اکنون ما دو تیم در مشهد داریم که هر دو مشکلات مالی بسیاری دارند. در مورد مشکلات مالی باید بحث اساسی شود. اختلاف تیم‌‌هایی مانند ما و استقلال و پرسپولیس هم در این حد است. سقف قرارداد ما 400 میلیون است و به همین دلیل برخی از بازیکنان‌مان را در نیم‌فصل از دست دادیم. مابقی بازیکنان‌مان هم 250 میلیون قرارداد دارند، اما تیم‌های دولتی دو میلیارد قرارداد می‌بندند.

عزیزی در ادامه در خصوص اشتباهات خط دفاعی تیم سیاه‌جامگان و بحث مطرح شده در خصوص تغییر نام باشگاه سیاه‌جامگان گفت: طبیعی است ذوب‌آهن در خانه خودش تیم ما را تحت فشار قرار دهد. اشتباهات تیم ما از توپی شروع شد که حسین بادامکی لو داد. طبیعی است وقتی بازیکن حریف با دروازه‌بان ما تک به تک می‌شود احتمال دارد آن توپ را گل کند، به طور کلی دروازه‌بان ما عملکرد خوبی داشت. نیمه دوم نیز ذوب‌آهن چند موقعیت تک به تک داشت که گل نشد. بعد از آنکه ما عقب افتادیم یک بر صفر یا دو بر صفر فرقی نمی‌کند. ما سیستم را تغییر دادیم تا به گل برسیم. درباره نام باشگاه هم فقط ما در مشهد مشکل داریم و کل ایران با نام ما مشکل ندارند و فقط در شهر خودمان به ما گیر می‌دهند! در شهرهایی مانند تهران و اصفهان همه پشت هم هستند ولی در شهر ما مسئله فرق می‌کند.

وی در ادامه درباره استعفای کارلوس کی‌روش از سرمربیگری تیم ملی و اختلاف‌نظر او با برانکو تصریح کرد: متأسفانه ما حرف می‌زنیم، ولی اجرا نمی‌کنیم. به طور مثال اگر قرار باشد ذوب‌آهن بازیکنانش را در اختیار تیم ملی قرار دهد باید چهار روز قبل این کار را انجام دهد، اما در فوتبال ما بازیکن 20 روز در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرد. به نظرم صحبت‌های برانکو غیرمنطقی نیست و یکسری از خواسته‌های کی‌روش غیرمعقول است. به شخصه اعتقاد دارم موافقت با استعفای کی‌روش در این مقطع زمانی اصلاً درست نبوده است.

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان در پایان با تشکر از مسئولان باشگاه ذوب‌آهن به دلیل میزبانی‌ خوب‌شان اظهار داشت: دو باشگاه ذوب‌آهن و سپاهان از نظر سخت‌افزاری و مدیریت دچار مشکل نیستند. ثبات مدیریت در جایگاه ذوب‌آهن و سپاهان نقش زیادی داشته است.

قنبری: پنالتی پدیده درست نبود

کریم قنبری در نشست خبری بعد از بازی تیمش مقابل پدیده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عبدالله ویسی به دلیل اُفت فشار نتوانست در نشست خبری شرکت کند و من به جای او به اینجا آمدم. ما بازی را خوب شروع کردیم و موقعیت‌های خوبی هم نصیب‌مان شد اما یک صحنه کاملاً مشکوک را داور برای حریف پنالتی گرفت. من که آن صحنه را پنالتی ندیدم.

وی افزود: بعد از دریافت گل ما با تغییراتی که صورت دادیم توانستیم شرایط را به نفع خودمان تغییر داده و با زدن گل تساوی به بازی برگردیم، اما می‌توانستیم به گل‌های دوم و سوم هم برسیم که این اتفاق رخ نداد. ضمن اینکه وقتی حریف 10 نفره شد نتوانستیم بازی را به نحواحسن بازی را اداره کنیم.

مربی تیم فوتبال سپاهان راجع به قضاوت داور مسابقه عنوان کرد: بعد از اینکه داور یک صحنه مشکوک به پنالتی را به سود حریف سوت زد و یک کارت قرمز هم به محمدحسین مرادوند داد، به یک‌باره و بی‌دلیل جلال‌الدین علی‌محمدی بازیکن ما را سه کارته کرد. به نظر من کرمانشاهی می‌توانست بازی را بهتر از این اداره کند.

قنبری در پاسخ به این سؤال که از کسب نتیجه تساوی در خانه پدیده راضی هستند یا نه، خاطرنشان کرد: به هر حال ما باید این بازی را می‌بردیم که فاصله‌مان با صدر جدول زیاد نشود. جا دارد تشکر ویژه کنم از تماشاگران اصفهانی که برای حمایت ما به ورزشگاه آمدند و ما را همراهی کردند.

وی با اشاره به فحاشی‌های صورت گرفته به داور مسابقه از سوی تماشاگران اصفهانی خاطرنشان کرد: من توهین به داور یا هر کس دیگری را نمی‌پسندم. فرقی نمی‌کند این کار از سوی تماشاگران ما سر زده باشد یا تماشاگران حریف. به هر حال هر اتفاقی که در زمین می‌افتد نباید حرمت‌ها شکسته و به کسی فحاشی شود.

مربی تیم فوتبال سپاهان درباره اینکه آیا نتایج کسب شده توسط سپاهان در این فصل راضی‌کننده است یا نه، تصریح کرد: آنچه مشخص است ما در این فصل تغییر و تحولات زیادی داشته‌ایم و تیم را پنج سال جوان‌تر کرده‌ایم. در حال حاضر سپاهان فوتبال خیلی خوبی را در لیگ ارائه می‌دهد و رو به جلو بازی می‌کند، مخصوصاً در پنج شش هفته اخیر. در این چند هفته هر کسی بازی ما را دیده از عملکرد تیم راضی بوده است. ما نتایج‌مان روزبه‌روز بهتر می‌شود و ان‌شاءالله به بالای جدول هم می‌رسیم.

قنبری در پاسخ به این پرسش که آیا اینکه سپاهان بازیکن جدیدی خواهد گرفت یا نه، گفت: ما مسعود حسن‌زاده را جذب کرده‌ایم که به زودی به ما ملحق می‌شود.

مهاجری: سپاهان با زرنگی به ما گل زد

رضا مهاجری پس ار تساوی تیمش مقابل سپاهان اصفهان اظهار داشت: بازی مقابل سپاهان را به دو بخش تقسیم کرده بودیم. در بخش اول تفکر ما به این صورت بود که به گونه‌ای بازی کنیم که راه‌های نفوذ سپاهان را ببریم. در بخش اول تفکر ما به این صورت بود که به گونه‌ای بازی کنیم که راه‌های نفوذ سپاهان را ببریم.

وی ادامه داد: سپاهان نشان داده که در دیدارهای خارج از خانه بهتر نتیجه می‌گیرد و آخرین نمونه آن هم برد تراکتورسازی که در تبریز بود. ما در این بخش خوب عمل کردیم و راه‌های رسیدن به گل این تیم را بستیم و توانستیم به گل هم برسیم اما متاسفانه در ادامه تمرکز لازم را نداشتیم و گل تساوی را دریافت کردیم.

سرمربی پدیده مشهد تصریح کرد: سپاهان از تک موقعیت خود با زرنگی و موقعیت‌شناسی خود به گل تساوی دست یافت. ما باید روی نقاط ضعف خود کار کنیم تا وقتی در خانه به گل رسیدیم حداقل گل نخوریم.

مهاجری در خصوص وضعیت داوری گفت: داوری مشکل خاصی نداشت و من به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم.

سرمربی پدیده مشهد در خصوص جذب بازیکن جدید عنوان کرد: به دنبال بازیکن باکیفیتی هستم که حداقل از بازیکنان تیم خودم در سطح بالاتری قرار داشته باشد. ما به دنبال بازیکن رفتیم اما این بازیکن با پول بیشتر به تیم‌های دیگر پیوستند. اگر شما کسی را می‌شناسید که از بازیکنان فعلی ما بهتر است و با شرایط مالی تیم ما همخوانی دارد معرفی کنید تا من او را جذب کنم.

وی ادامه داد: باید با بضاعت خودمان به دنبال جذب بازیکن باشیم. وقتی بخواهیم بازیکنی را جذب کنیم که در حد بازیکنان فعلی ما باشند قطعا باعث بی‌انگیزگی بازیکنان خودمان نیز خواهند شد.

مهاجری در خصوص جذب سوبا، بازیکن ارمنستانی گفت: دو بازی این بازیکن را در ارمنستان دیدم و با توجه به توانایی که از خود نشان داد او را جذب کردم. این بازیکن 21 ساله است و ما با او قرارداد بلند مدت بستیم و قطعا در آینده به ما کمک خواهد کرد. اگر در این بازی نیز از او استفاده نکردیم به این دلیل بود که او به تازگی از تعطیلات برگشته بود. قطعا در ادامه فصل او می‌تواند کمک زیادی به ما کند.

کاظمی: پذیرفتم که تیموریان به استقلال برود

فرهاد کاظمی پس از تساوی تیمش مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: قبل از هر چیز از مسئولان استانی بابت حضورشان تشکر می‌کنم. زحمات زیادی برای آماده‌سازی زمین چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) کشیده شده است، اما متأسفانه این زمین فاقد کیفیت لازم برای انجام بازی بود. امیدوارم برای این زمین فکری اساسی شود، چون واقعاً حیف است. تیم‌های تبریزی اینجا بازی می‌کنند، اما کیفیت چمن برای مسابقه لیگ برتری کافی نیست. درباره بازی هم باید بگویم تقریباً به آنچه که می‌خواستیم، رسیدیم. در خط دفاعی توانستیم بهتر از گذشته ظاهر شویم و به فولاد که خط حمله خطرناکی دارد، اجازه نفوذ ندادیم.

«هنوز نیاز به بازسازی تاکتیکی داریم»، وی با بیان این جمله افزود: علی‌عسگری و قائدی‌فر در این بازی به ما کمک کردند، اما کاملاً آماده نبودند و از شرایط فیزیکی مناسب دور بودند. سعی می‌کنیم با شکل بهتری به بازی‌ها برویم. حرکت تیمی در نیمه دوم خوب بود و آن را به فال نیک می‌گیریم. مگر چند موقعیت برای یک تیم در یک مسابقه ایجاد می‌شود. با تمام احترامی که برای داور مسابقه قائلم فکر می‌کنم اشتباهات داوری در این مسابقه تأثیرگذار بود. اگر خطای عبدالله کرمی روی پیام صادقیان خطا نباشد فوتبال را کنار می‌گذارم، اما در کل از شرایط تیمم راضی هستم.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در خصوص جذب بازیکنان جدید تصریح کرد: در چند روز آینده دنبال جذب یک مهاجم شش‌دانگ هستیم. از عملکرد مهاجمانم راضی هستم، اما ان‌شاءالله یک مهاجم شش‌دانگ جذب خواهیم کرد. با یک مهاجم سوریه‌ای و یک مهاجم اردنی صحبت کرده و حتی برای آنها بلیت هم گرفته بودیم که سفر آنها به تبریز مهیا نشد، اما در هر حال به فکر جذب یک بازیکن دیگر هستیم.

کاظمی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه «چقدر به آینده ماشین‌سازی امیدوار هستید؟»، خاطرنشان کرد: نگران ماشین‌سازی نباشید این تیم قطعاً در لیگ برتر می‌ماند. ما پتانسیل موفقیت را داریم و می‌توانیم در ادامه مسابقات عملکرد بهتری داشته باشیم. پس از سه چهار بازی آینده استراحت داریم که قطعاً به ما کمک خواهد کرد که مشکلات تیم را بیشتر رفع کنیم. فکر می‌کنم تیم ماشین‌سازی خیلی راحت در لیگ برتر می‌ماند. فکر می‌کنم می‌توانستیم سه امتیاز بازی با سایپا و فولاد را کسب کنیم که اشتباهات داوری مانع آن شد. با این حال معتقدم با کمک مسئولان و هواداران استان این تیم در لیگ برتر خواهد ماند.

وی در خصوص ماندن یا رفتن آندرانیک تیموریان در ماشین‌سازی با بیان اینکه آندو بازیکنی متعصب است، اظهار داشت: او افتخار فوتبال کشور ماست. امروز پس از آبله‌مرغانی داشت آمد و در ترکیب تیم قرار گرفت که قابل تقدیر است. او در اختیار باشگاه است و باشگاه باید در خصوص او تصمیم بگیرد. آندو از لحاظ فنی خیلی تلاش می‌کند، اما کسی که می‌خواهد از ماشین‌سازی جدا شود باید برود. تیموریان دوست دارد به تیمی برود که برای او محبوب است و آن را دوست دارد. آندو با من صحبت کرده و من پذیرفتم ماشین‌سازی را ترک کند و به استقلال برود.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی با بیان اینکه به لطف مسئولان و هواداران استان، ماشین‌سازی می‌تواند نتایج بهتری بگیرد، گفت: قول می‌دهم در بازی‌های آینده سه تا چهار هزار هوادار به ورزشگاه خواهد آمد، چون ما به یاری این هواداران نیازمندیم. آنها دوست دارند ما خوب بازی کنیم و ما نیز می‌توانیم بازی‌های خوبی به نمایش بگذاریم. هواداران می‌دانند با حمایت از ماشین‌سازی در این فصل در حفظ ماشین‌سازی در لیگ برتر می‌توانند به قوی شدن تیم در لیگ آتی کمک کنند.

سعداوی: دیدار ماشین‌سازی - فولاد فقط گل کم داشت

نعیم سعداوی پس از کسب تساوی تیمش در خانه ماشین‌سازی اظهار داشت: از تمام دست‌اندرکارانی که چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) را آماده کردند، تشکر می‌کنم. در چنین فصل و چنین استانی نگهداری از این چمن کار سختی است و از همه کسانی که ورزشگاه یادگار امام (ره) را آماده استفاده کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما به دنبال این بودیم که بازی جذابی ارائه دهیم. فکر می‌کنم این اتفاق هم افتاد و تماشاگران شاهد بازی جذابی بودند، فقط این دیدار گل کم داشت. واقعیت این بود که دو تیم در ایجاد موقعیت خوب عمل کردند، اما به نظرم سهم ما بیشتر بود. به خصوص در نیمه اول که تیم ما موقعیت‌های گلزنی زیادی داشت و می‌توانستیم در همان نیمه کار را تمام کنیم، اما دروازه‌بان حریف بسیار خوب کار کرد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره عملکرد تیم ماشین‌سازی تصریح کرد: امروز چهره دگرگون شده ماشین‌سازی را دیدیم. فکر می‌کنم این تیم در آینده روزهای خوبی را با فرهاد کاظمی خواهد داشت.

سعداوی با اشاره به اینکه تیم فولاد به دنبال جبران شکست دور رفت بوده است، گفت: ما دنبال سه امتیاز بودیم، اما خوشحالیم که در نخستین دیدار دور برگشت توانستیم یک امتیاز را در حالی که میهمان بودیم، کسب کنیم. امروز دو تیم موقعیت‌های خوبی خلق کردند و واکنش‌های دروازه‌بان‌ها نشان داد که هر دو تیم به دنبال گلزنی بودند.

«استراتژی تیم فولاد برای هر بازی این است که فوتبال زیبایی را به نمایش بگذارد»، وی با بیان این جمله افزود: ما تلاش می‌کنیم هواداران‌مان از تماشای فوتبال لذت ببرند، اما امیدوارم این فوتبال زیبا با گلزنی هم همراه باشد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد در پاسخ به این سؤال که شرایط آب و هوایی شهر تبریز روی روند بازی تیمش تأثیر داشته است یا نه، گفت: بازیکنان ما به این شرایط جوی عادت ندارند، اما امروز بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و من از آنها راضی هستم.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید