جی پلاس: بهترین های 2016 در دنیای فناوری از دید فون آرنا

با توجه به اینکه سال میلادی به پایان رسیده است، نگاهی به سال اخیر و محصولات مختلفی که در زمینه های مختلف تولید شدند خالی از عریضه نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وبسایت فون آرنا در یک گزارش نگاهی انداخته است بر بهترین محصولات حوزه موبایل و فناوری در سال 2016. در این گزارش با جی پلاس همراه باشید تا این محصولات را معرفی کنیم. در برخی زمینه ها، تعیین بهترین محصولات کار زیاد سختی نیست زیرا بهترین ها بر همه عیان هستند.

بهترین گوشی های مقرون به صرفه 2016

در بازار شلوغ اسمارت فون که همواره به نسبت تقویت سخت افزاری و نرم افزاری قیمت آنها نیز بالا می رود، پیدا کردن محصولاتی که هم قیمت مناسب دارند و هم از همه نظر قوی و قابل قبول هستند کار دشواری است.

OnePlus 3T

این اسمارت فون که اکنون در بازار کشورمان با قیمت یک میلیون و 550 هزار تومان به فروش می رسد، از گزینه هایی است که نادیده گرفتن آن غیر ممکن است. این اسمارت فون هیچ گونه مشکلی ندارد و به آخرین فناوری های روز سخت افزاری هم مجهز است  قوی ترین تراشه اسنپدراگون ر بازار، حافظه داخلی زیاد، دوربین قوی و حتی شارژ سریع از ویژگی هایی است که آن را به یکی از بهترین پرچمدارهای بازار تبدیل کرده است. با توجه به همه نقاط قوت، قیمت این محصول در حد میان رده ها است!

ویژگی ها

این گوشی نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح 1920 در 1080 دارد. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، تراشه اسنپدراگون 821، 6 گیگابایت رم، باتری 2400 میلی آمپر ساعتی، حافظه داخلی 128 گیگابایت، پشتیبانی از دو سیم کارت و اسکنر اثرانگشت از ویژگی های این محصول است.

Moto Z Play Droid

این اسمارت فون ویژگی هایی دارد که از هر میان رده ای انتظار می رود اما در دو زمینه خاص بسیار قوی است: اول در زمینه باتری که با کار دائم می تواند 14 ساعت دوام بیاورد و ثانی در زمینه موتو مد! موتو مد می تواند چیزهای مختلفی همچون اسپیکر قوی، دوربین قوی، باتری اضافی و پروژکتور پرتابل به گوشی بیفزاید و نیازهایتان را برطرف کند.

ویژگی ها

این اسمارت فون به دوربین اصلی 16 و دوربین جلوی 5 مگاپیکسل، نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح 1920 در 1080 پیکسل، باتری 3510 میلی آمپر ساعتی، 32 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا با استفاده از میکرو اس دی)، تراشه اسنپدراگون 625، 3 گیگابایت رم و اسکنر اثر انگشت مجهز است. قیمت این محصول در بازار کشورمان اکنون دو میلیون تومان است.

بهترین گجت های پوشیدنی 2016

Samsung Gear S3

پس از محبوبیتی که گیر اس2 به دست آورد، منتظر بودم گیر اس3 هم یک انقلاب دوباره در بازار ساعت های هوشمند ایجاد کند که البته اینگونه نشد. با این حال این ساعت یکی از بهترین هایی است که می توان یافت. این ساعت هوشمند دو مدل دارد: classic  و frontier. هر دو این ساعت ها ظاهر خوبی دارند البته کمی هم زمخت به نظر می رسند. هر دو این مدل ها نمایشگرهای روشن، مقاومت در برابر اب، بند استاندارد 22 میلی متری و سیستم سامسونگ پی دارند. شایان ذکر است که این ساعت ها هنوز وارد بازار ایران نشده اند.

Apple Watch Series 2

دیگر ساعت هوشمندی که ارزش بررسی دارد سری دوم اسمارت واچ اپل است. این اسمارت واچ سریع است، ظاهری خاص و زیبا دارد و در برابر نفوذ آب مقاوم است. قیمت تقریبی این محصول در بازار کشورمان یک میلیون و 800 هزار تومان است.

Misfit Ray

بندهای فیتنس جذابیت کمتری نسبت به ساعت های هوشمند دارند اما به خاطر قیمت کمتر و کاربردهای ورزشی، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این بند که ظاهری بسیار شیک دارد، هر شش ماه یکبار نیاز به شارژ پیدا می کند و در زمینه فیتنس هم همه نیازهای تان را برطرف می کند.

Fitbit Charge 2

برای کسانی که در زمینه فیتنس و ورزش حرفه ای کار می کنند اما این دستبند عملکرد بهتری دارد. این بند را باید بیشتر شارژ کنید اما قابلیت های بیشتری دارد که یکی از آنها مانیتور ضربان قلب است.

Withings Activite Steel

ساعت های هایبرید در حال تبدیل شدن به محصولات محبوب هستند. این ساعت ها در واقع ترکیبی از ساعت های کلاسیک و قابلیت های هوشمند برای فیتنس هستند تا کاربر نیازی به دستبند یا ساعت هوشمند برای رفع نیازهایش نداشته باشد. این ساعت ها دوام باتری بسیار خوبی دارند (در حد چند ماه)، ظاهر کلاسیک دارند و در عین حال قابلیت های یک دستبند هوشمند فیتنس را هم در خود جا داده اند. Withings Activite Steel یکی از این ساعت ها است که به نسبت قیمت 150 دلاری، هم ظاهر زیبایی دارد و هم قابلیت های گوناگون.

بهترین تبلت های 2016

هرچند فروش تبلت ها در بازار کاهش چشمگیری داشته اما هنوز زنده هستند و مشتری های خاص خود را دارند. در این شرایط حداقل دو کاندید برای انتخاب به عنوان بهترین تبلت ها وجود دارند که البته انتخاب آنها کار دشواری نبود زیرا با فاصله بهترین ها هستند.

Apple iPad Pro 9.7

اپل همانطور که انتظار می رفت یک آیپد پرو بزرگ و قوی معرفی کرد که نمایشگری فوق العاده دارد و با همراهی قلم اپل پنسل به یک کامپیوتر تمام عیار و کاربردی تبدیل می شود. وضوح نمایشگر 9.7 اینچی این تبلت 1536 در 2548 پیکسل است. دوربین اصلی 12 و دوربین جلو 5 مگاپیکسل بوده و از تراشه A9X هم بهره می برد به این ترتیب این تبلت در زمینه سرعت عملکرد و همچنین توانایی دوربین با ایفون 7 برابری می کند. 2 گیگابایت رم، باتری 7306 میلی آمپر ساعتی و حافظه داخلی 256 گیگابایت در کنار اسکنر اثر انگشت و طراحی زیبا و باریک از ویژگی های این ابر تبلت اپل است.

Samsung Galaxy TabPro S

یک تبلت پرو دیگر که نمایشگر غو آسای 12 اینچی دارد و از تراشه قوی Core M  بهره می برد که در لپ تاب ها برای اجرای مناسب ویندوز 10 به کار می رود. این تبلت پک کامل لوازم کیبورد نیز به همراه دارد. وضوح نمایشگر بزرگ آن 2160 در 1440 پیکسل است و از دو دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت و جلو بهره می برد که قابل مقایسه با قدرت چشمگیر اپل نیست. 4 گیگابایت رم و باتری 5200 میلی آمپر ساعتی در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی از دیگر ویژگی های این تبلت است. بر خلاف آیپد پرویی که معرفی شد این تبلت سامسونگ اسکنر اثر انگشت ندارد و در زمینه باتری هم بسیار ضعیف تر است.

نامیدکننده ترین محصولات 2016

Samsung Galaxy Note 7

 

در حالی که غول بی شاخ و دم سامسونگ از طرف منتقدان هم امتیاز خوبی کسب کرده بود ناگهان با انفجار و سوختن و ایجاد مشکل برای بسیاری از کاربرها خبر ساز شد و یکی از بزرگترین فجایع تاریخ این کمپانی را رقم زد تا جایی که سامسونگ عذرخواهی کرده و مجبور به بازگرداندن گلکسی نوت 7 شد. دلیل اصلی اش هم این بود که سامسونگ هرچه در توان داشت و قوی ترین سخت افزارها و نرم افزارهای ممکن را در این جعبه کوچک گنجانده بود که گویا ترکیب خوبی از آب درنیامد! بدون تردید سامسونگ در پی جبران این شکست مفتضحانه خواهد بود پس منتظر گلکسی نوت بعدی باشید.

Super Mario Run

پس از سال های انتظار بالاخره بازی نوستالژیک ماریو هم پا به عرصه اسمارت فون گذاشت اما آن چیزی نبود که منتظرش بودیم! سوپر ماریویی که عرضه شده هیچ هیجان و کنترل مخفی ای ندارد فقط باید با یک انگشت روی اسکرین بزنید تا بدود و بپرد! شاید هدف نینتندو از عرضه این بازی مسخره این بود که کمی توجه ها را به خود جلب کند اما امیدواریم این بازی در اینده کمی اصلاح شود.

برگرفته از phonearena

 

دیدگاه تان را بنویسید