آیا لیاقت رئیس بودن را دارید؟

معیارهای سنجش قدرت مدیریت شما خیلی هم ساده نیستند. با این حال بر اساس اظهار نظر کارشناسان و تحقیقات به عمل آمده نشانه‌هایی وجود دارند که اگر ویژگی‌های شخصیتی شما بر اساس آنها تعریف شوند یعنی اینکه شما قابلیت تبدیل شدن به یک مدیر و رئیس موفق را دارید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در این مطلب هفت نشانه از این فاکتورها ذکر شده که اگر با خصوصیات شخصیتی شما منطبق باشند یعنی شما لایق رییس بودن هستید؛

به طور کلی مثبت هستید

تحقیقاتی که در سال 2015 انجام شده نشان می‌دهد افراد شاد می‌توانند مدیران تاثیرگذارتری باشند.

این افراد به طور گسترده از تواناهایی تغییرات مدیریتی آگاه هستند و قدرت ارائه آنها را دارند . این بدان معنی است که آنها در دادن انگیزه به تیم تحت مدیریت خود توانا هستند و می‌دانند چطور افراد یک گروه را به لحاظ ذهنی برای فعالیت بهتر تحریک کنند و برای آنها الهام بخش باشند.

بر اساس این تحقیقات مثبت بودن فاکتور به مراتب تاثیر گذارتری نسبت به برون گرایی در مدیریت است. این یک ویژگی خاص است که ما به خصوص در مدیران موفق آن را می‌بینیم.

البته این بدان معنا نیست که شما اگر می‌خواهید مدیر لایقی باشید همواره در تیم کاری خود به همه لبخند بزنید ، اما به طور کلی مثبت بودن یکی از ویژگی‌هایی است که برای انتخاب یک مدیر می‌تواند کارآمد باشد.

از تغییرات نمی‌ترسید

به نظر می‌رسد مدیران جوان‌تر نسبت به هم ترازان مسن‌تر خود تاثیرگذاری بیشتری دارند.این موضوع بر اساس تحقیقی که بر روی بیش از 65 هزار مدیر توسط مشاوره توسعه مدیریت انجام و هدایت شده است (زانگر ، فولک من) به اثبات رسیده.
این تحقیق می‌گوید مدیران جوان‌تر به جهت تجربه کمتر خیلی بیشتر درباره تغییرات و پیشنهاد آنها خوش بین هستند. در واقع این مدیران جوان‌تر هستند که قهرمان تغییرات نامیده می‌شوند.

یک حوصله سر بر خوب هستید!

به لحاظ تکنیکی درباره بلوغ عاطفی صحبت می‌کنیم به این معنا که فرد به لحاظ احساسی به ثبات ، سازگاری و وظیفه شناسی رسیده‌ است.

در دنیا بهترین مدیران آنهایی هستند که بیشتر از اینکه هیجان داشته باشند ثبات دارند ، بیش از اینکه بی‌نظم باشند سازگار هستند و در عین حال مودب و متفکر هستند.

شاید به همین دلیل است که مدیرعامل گوگل ساندرا پیچای از موفق‌ترین مدیران دنیا به حساب می‌آید.

او مدیری است که مثلا در مقایسه با استیو جایز ،‌خودش کمتر در مرکز توجهات قرار گرفته و دور از هیاهو تیم تحت مدیریتش را کنترل کرده است.

شاید این افراد به جهت غلبه قدرت سازگاری بر هیجان کمی حوصله سر بر باشند اما قطعا مدیران موفق‌تری هستند.

درستی و راستی نشان می‌دهید

به گفته روانشناسان یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در قدرت مدیریت درستی و راستی است.رفتار کردن به روش غیر اخلاقی که ناخودآگاه ضد تولید و بازدهی است بالاخره یک مدیر و تیم تحت مدیریتش را به ورطه نابودی می‌کشاند.

آنالیز مدیران و بازدهی آنها در طول سال‌ها بر اساس نظر کارمندانشان نشان می‌دهد آن دسته از مدیرانی که طبق نظر کارمندان خود از درصد راستی بالایی برخوردارند طی چند سال بازدهی 9.4 درصدی داشته‌اند در حالیکه دیگر دسته مدیران که درصد راستی‌شان کم بوده است فقط 1.9 درصد برگشت داشته‌اند.

مدیران درستکار خودشان را در همه چیز شریک می‌دانند و می‌خواهند مورد سوال و انتقاد قرار بگیرند. آنها مو شکافی می‌کنند و البته به کارمندانشان این شانس را می‌دهند که کار خودشان را انجام بدهند به جای اینکه کار آنها را به نتیجه برسانند.

سخت کار می‌کنید

نتیجه سالها تحقیقات نشان می‌دهد وجدان کاری یا گرایش برای برنامه ریزی و سختکوشی یکی از فاکتورهای برجسته شخصیتی برای رسیدن به موفقیت است.

همچنین مروری بر مطالعات سال 2002 نشان می‌دهد بعد از برون گرایی ، وجدان یکی دیگر از فاکتورهای ظهور شخصیت مدیریتی است.

به این ترتیب مشخص است که برای تبدیل شدن به یک مدیر قابل وجدان کاری بیش از سایر شاخص‌های دیگر حائز اهمیت است.

قدرت ترسیم چشم انداز آینده را دارید

نتیجه دیگری از تحقیقات (زانگر_فولکمن) می‌گوید یکی از مهمترین شاخصه‌های تبدیل شدن به یک مدیر نوگرا و خلاق توانایی ترسیم چشم‌اندازی از آینده است با این حال توسعه و اجرای یک چشم‌انداز در حرف زدن بسیار راحت‌تر از عمل کردن است.

در مشاوره‌های مدیریتی ، یکی از مشکلاتی که برخی مدیران با آن مواجه هستند فقدان یک چشم‌انداز یا نمایی از آینده است. در واقع برخی از آنها این قدرت را ندارند که تصویری از آنچه که باید باشد برای کارمندان خود ترسیم و یا مجسم کنند تا آنها بتوانند شرایط را همانطور که هست درک کنند.

با این حال یکی از استراتژی‌هایی که مدیران بنا بر مشاوره کارشناسان می‌توانند از آن استفاده کنند "ایده بزرگ" نامیده می‌شود. در واقع یک مدیر باید یک بیانیه بلند با محتوایی پیچیده را به یک بیانیه فوری فوتی که حداکثر در 25 کلمه یا حتی کمتر خلاصه می‌شود ، جمع کند و چشم انداز خود را به این طریق به دیگران منتقل کند.

این بیانیه مختصر و مفید شامل سه بخش است: پیشنهاد، نتیجه و سود.

به همکارانتان احترام می‌گذارید

بر اساس تحقیقی بر روی نزدیک به 20 هزار کارمند در سرتاسر جهان مهمترین قابلیت مدیریت برای کارمندان "احترام" است.
این تحقیق (منتشر شده در هاروارد بیزنس ریویو) می‌گوید کارمندانی که به آنها احترام گذاشته می‌شود به نسبت آنهایی که از این احترام بهره‌مند نیستند ، 55 درصد بیشتر درگیر کار می‌شوند و 1.1 برابر بیشتر به ماندن و همکاری با سازمان خود تمایل دارند.

در همین تحقیق 54 درصد کارمندان گفته‌اند احترام همیشگی را از طرف روسا و مدیران خود دریافت نمی‌کنند. در همین راستا این تحقیق به مدیران پیشنهاد می‌کند فرهنگ احترام را به عنوان یک سابقه تمدنی خلق کنند تا از آن در طول فرایند استخدام کارمندان و ارزیابی و بررسی عملکردها بهره ببرند.(به عنوان یک فاکتور استخدامی)

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید