وزیر آموزش و پرورش:

برنامه آموزش و پرورش برای حذف مدارس خشت و گلی در سیستان و بلوچستان

وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به مناطق محروم و برقراری عدالت آموزشی در استانها تلاش این وزارتخانه است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در سفر به سیستان و بلوچستان و درجمع خبرنگاران با اشاره به اولویت توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم کشور افزود: با بازدید میدانی از مدارس و شناخت بیشتر از وضعیت شاخص‌های آموزشی استان، برای چگونگی تقویت شاخص‌ها، توسعه و بازسازی فضاهای آموزشی سیستان وبلوچستان برنامه ریزی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه اولویت این وزارتخانه توجه به مناطق محروم و کم برخوردار کشور است نحستین سفر استانی‌ام را به سیستان و بلوچستان انجام دادم.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر با همکاری همکارانمان در سیستان و بلوچستان چگونگی تقویت مجموعه‌های آموزشی این استان بررسی می شود.

دانش آشتیانی با اشاره به حذف مدارس خشت و گلی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برای این کار برنامه‌هایی در دست اقدام داریم و با تعاملی که با خیرین مدرسه ساز برقرار شده تلاش می شود در جهت رفع محرومیت‌های فضاهای آموزشی این استان گام های موثری برداشته شود.

همچنین معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در سفر به خاش گفت: کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی در مدارس باید به بازسازی الگوی روابط درون مدرسه‌ای و آموزشهای لازم برای توانمندسازی دانش آموزان کمک کند تا دانش آموزان (توانمند، مستقل، خود رهبر، پژوهشگر و متدین) تربیت شوند.

زرافشان اظهار کرد: ما در مدارس علاوه بر فعالیت های علمی و آموزشی دانش‌آموزان را برای خوب زندگی کردن و با هم زندگی کردن در جامعه آموزش بدهیم.

وی تصریح کرد: اگر نحوه خوب زندگی کردن و پاکی در زندگی را به دانش آموزان یاد ندهیم جامعه با مشکلاتی از قبیل طلاق، زندان، خشونت و غیره روبرو می شود لذا مدیران مدارس فرصت‌هایی لازم را برای دانش آموزان فراهم کنند.

وی در ادامه در خصوص تولید کردن هنرستانها، هدایت تحصیلی، افزایش پوشش تحصیلی، ارتقاء کیفیت آموزشی و علمی و مدیریت آموزشگاهی مباحثی را مطرح کرد.

 حضور در گلزار شهدا، بازدید از مدارس شیر آباد در حاشیه شهر، شرکت در نشست مدیران مدارس سیستان و بلوچستان در مجتمع شهید عالی زاهدان و راه‌اندازی سه سامانه ویژه فرهنگیان، مدیران مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان، افتتاح باغ رستوران خانه معلم، کلنگ زنی چند طرح آموزشی در استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و شرکت در نشست توسعه شاخص های آموزشی مناطق کمتر توسعه یافته از جمله برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان است.

منبع: ایسنا

 

دیدگاه تان را بنویسید