شدت منحنی «فقر غذایی» ایران کاهش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انواع فقر از جمله مسکن، آموزش، غذا و معیشت اظهار کرد: هرگونه برنامه‌ریزی برای زدودن فقرها بدون برنامه‌ریزی برای از بین بردن فقر پایه که همان فقر غذایی است، امکان پذیر نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علی ربیعی در اولین همایش تخصصی امنیت غذا، سلامت و توسعه که در مجتمع فرهنگی تلاش در حال برگزاری است با بیان اینکه سلامت و جنبه‌های متعدد آن برای دولت حائز اهمیت است اظهار کرد: تاب آوری جوامع در برابر تهدیدات به وجود امنیت غذایی بالا بازمی‌گردد.

وی افزود: لازم است تعریفی از توسعه ارائه کنیم؛ نظریه‌ای هست که رشد کشور ها و ثروت آنها را معیاری برای توسعه محسوب می کند اما نظریه کاملی نیست، اما بر اساس مفاهیم و نظریه جدید توسعه را به مفهوم زندگی بهتر مردم باید بدانیم و حتما رشد اقتصادی بزرگ باعث زندگی بهتر نمی‌شود و باید مداخلاتی انجام داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید توسعه را به مفهوم شادتر زندگی کردن در نظر بگیریم گفت: هدف توسعه باید فقرزدایی باشد. بر این اساس سیاست رفاهی لازمه یک جامعه است که می‌خواهد دینی بیاندیشد و بر مبنای اخلاق انسانی اداره شود.

ربیعی ادامه داد: خرسندم که در دولت یازدهم سیاست رفاهی نه به عنوان سیاست ضمیمه شده بلکه به عنوان سیاست اصلی دنبال شده است.

وی با اشاره به انواع فقر از فقر مسکن تا آموزش، غذا و معیشت اظهار کرد: هرگونه برنامه‌ریزی در زدودن فقرها بدون برنامه ریزی برای از بین بردن  فقر پایه که فقر غذایی است امکان پذیر نیست. در سال های اخیر از شدت منحنی فقر غذایی ایران در جهان کاسته شده و بیش از 11 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه همگانی بردیم که اینها نیازمند بودند که بر آنها متمرکز شده‌ایم.

وی افزود: تلاش کردیم در مناطق شناسایی شده یک وعده غذای گرم و لبنیات میان کودکان توزیع کنیم و دوسال است که آن را ادامه می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مقوله سلامت کودکان بویژه در هزار روز اول زندگی و اجرای طرح پرافتخار تحول سلامت در دولت اشاره کرد و گفت : باید از صنایع و دامداران حمایت کنیم و نباید تولیدات دامی دچار خلل شوند. نقد می شود که چرا صندوق ها، شرکت دارند و فعالیت اقتصادی می کنند در حالی که باید توجه کنند اگر حمایت های اجتماعی از صنایعی چون شیر پگاه نباشد بخشی از مردم از دسترسی به شیر محروم می شوند. این صنایع، صنایع اخلاقی هستند و درآمد اخلاقی و انسانی آنها بیش از درآمد پولی شان است.

ربیعی ادامه داد: خوشحالم ‌شاهد تنوع تولیدات در این صنایع هستیم. باید مردم بویژه کودکان را به سمت مصرف لبنیات به طرق مختلف ترغیب کنیم.

منبع: ایسنا

 

دیدگاه تان را بنویسید