مرسدس بعد از رونمایی از جدیدترین نسل از کلاس E سدان خود، آماده است تا نسخه‌های متنوع‌تری از آن را وارد بازار کند.

به گزارش جی پلاس، در ابتدا ما شاهد نسخه‌های استیت و همچنین آل‌ترین خواهیم بود که پیش از این در سایت CAR.IR خدمت شما معرفی نمودیم. بعد از این نیز نوبت نسخه‌های کوپه و کانورتیبل خواهد بود. مدل‌هایی که جذابیت‌های زیادی با خود به همراه دارند.

معرفی نسل جدید مرسدس E کلاس کوپه

هنوز یک ماه تا رونمایی رسمی نسخه کوپه نسل جدید E کلاس در نمایشگاه دیترویت باقی مانده است که مشخصات و تصاویر رسمی این خودرو توسط مرسدس منتشر شده‌اند. نسل جدید از فضای جادار کابین در عین حفظ طراحی اسپرت خودرو سود می‌برد. E کلاس کوپه نه به اندازه S کلاس کوپه گران است و نه به اندازه C کلاس کوپه، جمع و جور و بنابراین می‌تواند به عنوان یک محصول متعادل و منطقی مورد استقبال طیف بیشتری از خریداران جوان قرار گیرد.

معرفی نسل جدید مرسدس E کلاس کوپه

طراحی E کلاس کوپه حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد و آن را می‌توان یک تغییر مقیاس از برادران بزرگتر و کوچکترش برشمرد. این شباهت زیاد به سایر خودروهای خانواده، از زبان طراحی جدید مرسدس ناشی شده و هرچند می‌توان انتقاداتی نیز بر آن وارد ساخت اما مزایایی چو یکپارچگی بصری همه اعضای خانواده و تثبیت چهره برند در هر زمان را به همراه می‌آورد. برای یافتن تفاوت‌های این مدل با سایر برادران کوپه باید به پنجره سوم پهلوها، چراغ‌های باریک‌تر و کشیده‌تر عقب، برجستگی‌های دوتایی روی درب موتور، حذف خطوط تند و تیز اطراف بدنه و نرم‌تر شدن طراحی جانبی و امتداد سقف تا صندوق عقب اشاره نمود.

معرفی نسل جدید مرسدس E کلاس کوپه

درون کابین تقریباً کپی کاملی از نسخه سدان E کلاس است اما دریچه‌های خروجی سیستم تهویه به شکل دریچه‌های موتورهای توربوفن درآمده و صندلی‌های عقب نیز به صورت انفرادی اجرا شده‌اند. نمایشگر دوقلوی 12.3 اینچی شامل سیستم سرگرمی و اطلاعات نیز مشابه نسخه سدان است.

ابعاد خودرو شامل طول 4826 میلی‌متری، عرض 1860 میلی‌متری و ارتفاع 1430 میلی‌متری می‌شود که از سلف خود به اندازه 123 میلی‌متر طویل‌تر و 74 میلی‌متر عریض‌تر و 32 میلی‌متر مرتفع‌تر است. فاصله بین دو محور جلو و عقب نیز 2873 میلی‌متر است که 113 میلی‌متر رشد را نشان می‌دهد. با این ابعاد هیچ کدام از سرنشینان کمبودی در فضای داخلی احساس نخواهند کرد. مرسدس ادعا می‌کند که نسخه کوپه جدید فضای بسیار بیشتری برای تمام سرنشینان ارائه می‌کند.

معرفی نسل جدید مرسدس E کلاس کوپه

معرفی نسل جدید مرسدس E کلاس کوپه

نسخه پایه کلاس E کوپه در اروپا مجهز به یک موتور دیزلی 181 اسبی با حجم 2.0 لیتر خواهد بود. مدل محبوب e300 نیز مجهز به موتور 2.0 لیتری بنزینی توربوشارژر با قدرت خروجی 242 اسب بخار می‌باشد. مدل E400 فورماتیک مجهز به موتوری 6 سیلندر V شکل 3.0 لیتری و توربوشارژر است که 328 اسب بخار نیروی خروجی آن به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد. در بازار آمریکا، مدل E400 در دو نسخه دیفرانسیل عقب و جفت محور ارائه می‌شود. تمامی مدل‌های ذکر شده با یک نوع گیربکس 9 سرعته خودکار G ترونیک جفت می‌گردند. در ادامه موتورهای 8 سیلندر با توربوشارژر دوقلو از سری AMG با قدرت 563 اسب بخار و یا یک مدل ضعیف‌تر با قدرتی بالای 400 اسب بخار نیز در دسترس خواهند بود.

معرفی نسل جدید مرسدس E کلاس کوپه

خریداران همچنین می‌توانند از سه نوع سیستم تعلیق دست به انتخاب بزنند که شامل فنرهای فولادی با کنترل مستقیم، مدل‌های تنظیم شونده با سیستم کنترل دینامیک بدنه و تعلیق بادی کامل می‌شوند. بعلاوه همانند برادر سدان می‌توان به فهرستی طولانی از تجهیزات ایمنی و رفاهی به صورت استاندارد یا آپشن قابل سفارش نیز دسترسی داشت. مرسدس E کلاس قرار است تابستان سال آینده و به عنوان مدل 2018 روانه بازارها شود.

معرفی نسل جدید مرسدس E کلاس کوپه


منبع: car.ir

دیدگاه تان را بنویسید