گزارش جی پلاس؛

چشمه آب گرم باداب سورت، شگفتی طبیعی مازندران + تصاویر

چشمه پلکانی باداب سورت دومین میراث طبیعی ایران پس از قله دماوند به حساب می آید که در نوع خود بی نظیر است.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار سبک زندگی جی پلاس؛ باداب سورت، مجموعه چشمه های پلکانی از جنس تراورتن است که در ارتفاعات کوهستانی روستای ارست بخش چهار دانگه شهرستان ساری در استان مازندران واقع شده و به عنوان یکی از شگفتی های نادر طبیعت به حساب می آید. نظیر این چشمه تنها در برخی نقاط روی کره زمین یافت می شود، اما رنگ نارنجی آن این چشمه را منحصر به فرد کرده است.

این رنگ نارنجی به دلیل وجود غلظت زیاد رسوبات اکسید آهن در این چشمه ها است. سورت نام روستایی است که سال ها پیش در نزدیکی چشمه های باداب قرار داشته، اما امروزه خالی از سکنه شده است. این چشمه های گرم استخرهای ایجاد شده را با آب شور و شفابخشی پر می کند که در درمان بیماری روماتیسم و بیماری های مختلف پوستی بسیار مفید است.

بازدیدکنندگان می تواند از پیاده روی در طبیعت بی نظیر اطراف این چشمه و حتی راه رفتن در استخرهای این چشمه ها لذت ببرند، اما برای این کار پوشیدن کفش های ضد آب توصیه می شود. گردشگران نیز می توانند در نزدیک این چشمه کمپ بزنند و از آرامش و زیبایی این طبیعت بکر و دست نخورده لذت ببرند. لازم به ذکر است که چشمه باداب سورت، توسط سازمان میراث فرهنگی کشور در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

زمستان های این منطقه معتدل و بارانی بوده و تابستان های آن گرم و خشک است که زمان سفر را می توانید با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب با روحیات خود که البته تعطیلات عید هم می تواند انتخابی خوبی باشد، تعیین کنید. 

دیدگاه تان را بنویسید