فریاد الله اکبر در پادگان‌ها به گوش می‌رسد

بوی باروت و مواد منفجره، قسمتی از شهر را پوشانده بود و درگیری از داخل پادگان به خیابان کشیده شد... ساعاتی بعد سروصداها فروکش کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: شامگاه بیستم بهمن ماه بود و همافران با پخش تصاویر رهبر انقلاب از تلویزیون، فریاد الله اکبر سر دادند. این شادمانی به مذاق کارکنان ضد اطلاعات نیروی هوایی خوش نیامد و منجر به اخطار و سپس درگیری شد. دقایقی بعد برای کنترل اوضاع، گارد شاهنشاهی به پادگان حمله کرد. لحظه به لحظه بر درگیری ها افزوده می شد، کار بالا گرفت و مردم برای دفاع از همافران وارد عمل شدند. ساعت حدود ۳/۵ نیمه شب را نشان می داد که خودروهای نظامی وارد عمل شده و با شلیک هوایی به مردم حمله ور شدند. جمعیت پراکنده شد و خبر به گوش امام رسید. مردم تا صبح برای مراقبت از همافران در اطراف پادگان ماندند و امام در پیامی خطاب به ملت، حمله گارد شاهنشاهی را محکوم کردند.

در بخشی از این پیام آمده است: «در تهران لشکر گارد به طور ناگهانى به نیروى هوایى که به ملت پیوسته است حمله نموده؛ و نیروى هوایى به کمک مردم، شجاعانه آنان را شکست داده ‏اند. من این تعرض غیر انسانى و عمل گارد را محکوم مى‏ کنم.». (صحیفه امام؛ ج ۶، ص ۱۲۱)

ایشان از لشکر گارد می خواهد به محل خود برگردد و ادامه می دهد: «اخطار مى ‏کنم که اگر دست از این برادرکشى برندارند و لشکر گارد به محل خودش برنگردد و از طرف مقامات ارتشى از این تعدیات جلوگیرى نشود، تصمیم آخر خود را به امید خدا مى ‏گیرم و مسئولیت آن با متجاسرین و متجاوزین است.».(همان)

رهبر انقلاب از مردم تهران خواستند با حفظ آمادگی، نظم و آرامش را حفظ کنند.

دیدگاه تان را بنویسید