همراه با امام خمینی در روزهای منتهی به انقلاب اسلامی؛ امروز ۲۱ بهمن، محکومیت حمله گارد شاهنشاهی

امام خمینی خطاب به ملت ایران: اعلامیه امروز حکومت نظامى، خدعه و خلاف شرع است و مردم به هیچ وجه به آن اعتنا نکنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه جی پلاس، به دنبال حمله گارد شاهنشاهی به نیروی هوایی در تهران، امام با محکوم کردن این عمل غیرانسانی، در پیامی به مردم ایران، آن را خدعه خواندند. متن این پیام در زیر آمده است:

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

ملت شجاع ایران! اهالى محترم تهران! به طورى که مى ‏دانید این جانب بنا دارم که مسائل ایران به طور مسالمت ‏آمیز حل شود لکن دستگاه ظلم و ستم، چون خود را به حسب قانون محکوم مى ‏بیند، دست به جنایت زده و در شهرهاى گرگان و گنبد کاووس به مردم شجاع مسلمان حمله کرده و کشتار نموده است؛ و در تهران لشکر گارد به طور ناگهانى به نیروى هوایى که به ملت پیوسته است حمله نموده؛ و نیروى هوایى به کمک مردم، شجاعانه آنان را شکست داده‏ اند. من این تعرض غیر انسانى و عمل گارد را محکوم مى‏ کنم.

اینان با این برادرکشى مى ‏خواهند دست اجانب را در کشور ما باز نگه دارند و چپاولگران را به موضع خود برگردانند.

من با آنکه هنوز دستور جهاد مقدس نداده ‏ام، و نیز مایلم تا مسالمت حفظ و قضایا موافق آراى ملت و موازین قانون عمل شود لکن نمى‏ توانم تحمل این وحشیگریها را بکنم؛ و اخطار مى ‏کنم که اگر دست از این برادرکشى برندارند و لشکر گارد به محل خودش برنگردد و از طرف مقامات ارتشى از این تعدیات جلوگیرى نشود، تصمیم آخر خود را به امید خدا مى ‏گیرم و مسئولیت آن با متجاسرین[۱] و متجاوزین است. من از مردم شجاع تهران مى‏ خواهم در صورتى که قواى متجاوز عقب ‏نشینى کردند، با حفظ آمادگى و هوشیارى از خدعه دشمن، آرامش و نظم را حفظ کنند ولى مجهز و مهیا براى دفاع از اسلام و نوامیس مسلمین باشند. اعلامیه امروز حکومت نظامى، خدعه و خلاف شرع است و مردم به هیچ وجه به آن اعتنا نکنند.

برادران و خواهران عزیزم! هراسى به خود راه ندهید که به خواست خداوند تعالى حق پیروز است. از خداوند تعالى پیروزى ملت اسلام را خواهانم. و السلام علیکم و رحمه اللَّه و برکاته.

روح اللَّه الموسوی الخمینى»

(صحیفه امام؛ ج ۶، ص ۱۲۱-۱۲۲)

 

نامه تشکر خطاب به اهالی بخش ملاوی استان لرستان در پاسخ به تبریک ورود امام نیز در این روز به وسیله ایشان صادر شده است:

«بسمه تعالى

‏ اهالى محترم بخش ملاوى لرستان- ایّدهم اللَّه تعالى‏

طومارى در مورد تبریک ورود این جانب به وسیله نمایندگان محترم آقایان واصل گردید. از اظهار محبتى که نموده بودید کمال تشکر را دارم. امید است به یارى خداى تعالى این همبستگى را تا پیروزى کامل حفظ فرمایید، و از تفرقه و اختلاف که وسیله تسلط دشمنان اسلام و بیگانگان است پرهیز نمایید. ادامه توفیقات همگان [را] از خداوند متعال خواستارم. سلام این جانب را به عموم آقایان محترم برسانید. و السلام علیکم و رحمه اللَّه و برکاته.

به تاریخ ۱۲ ربیع المولود ۹۹

روح اللَّه الموسوی الخمینى»

(صحیفه امام؛‌ ج ۶، ص ۱۲۳)‏

  1. کسی که اظهار جسارت کند.

دیدگاه تان را بنویسید