آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور (28 فروردین 1403)

سیلاب در سیستان و بلوچستان تاکنون ۳ کشته داشته و چند محور مواصلاتی در جنوب این استان مسدود شده است. وضعیت بارندگی‌ها در کرمان مقداری بحرانی‌تر است تا آنجا که روستای کروچان شهرستان جازموریان در حال تخلیه است و راه ارتباطی چهار روستای عنبرآباد مسدود شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ با توجه به وقوع سیل در چند استان‌ سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان و یزد و بروز خسارات مالی و جانی اخبار حاکی از آماده‌باش نیروهای امداد و نجات و مدیریت بحران است.

ایسنا نوشت: سیلاب در سیستان و بلوچستان تاکنون ۳ کشته داشته و چند محور مواصلاتی در جنوب این استان مسدود شده است. وضعیت بارندگی‌ها در کرمان مقداری بحرانی‌تر است تا آنجا که روستای کروچان شهرستان جازموریان در حال تخلیه است و راه ارتباطی چهار روستای عنبرآباد مسدود شده است.

 

مسدودی راه ارتباطی ۷ روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد

فرماندار ریگان گفت: بر اثر بارش شدید باران در ریگان راه ارتباطی هفت روستای شهرستان مسدود شده است.

 

اولویت با نجات جان و زندگی مردم است

استاندار با اشاره به بارش‌های جنوب کرمان گفت: اولویت با نجات جان، زندگی و کشاورزی مردم است، به لطف خدا تاکنون آسیب قابل توجهی به حوزه کشاورزی وارد نشده است.

 

سیلی در فارس رخ نداده است

 

مدیرکل ستاد بحران استانداری فارس با بیان اینکه سیلی در استان رخ نداده است، گفت: مشکل خاصی تاکنون گزارش نشده است.

 

بارش‌ها در لاوان به بیش از ۱۱۸ میلی‌متر رسید

بیشترین میزان بارش‌ها در استان تا بعدازظهر امروز با ۱۱۸.۴ میلی‌متر در جزیره لاوان به ثبت رسید و روند بارندگی همچنان ادامه دارد.

 

انسداد راه ارتباطی ۴ روستای عنبرآباد بر اثر جاری شدن سیلاب

فرماندار عنبرآباد گفت: در پی شدت بارش در بخش جبالبارز جنوبی و طغیان رودخانه فصلی گزآباد، راه ارتباطی چهار روستا مسدود شده است.

 

تدوام ناپایداری جوی در کرمان تا پنجشنبه

بارش‌های شدید در مناطق جنوب کرمان از اولین ساعات بامداد امروز ۲۸ فروردین ماه آغاز شده است و همه دستگاه‌های اجرایی با اهتمام ویژه‌ای در حال آماده‌باش هستند.

 

روستای کروچان شهرستان جازموریان در حال تخلیه است

فرماندار جازموریان از تخلیه روستای کروچان از توابع این شهرستان به خاطر خطرات احتمالی سیلاب‌های ناشی از بارش شدید خبر داد. 

 

تاکنون بارش‌ها در رودبار جنوب بدون خسارت بوده است/محور زهکلوت_دلگان مسدود شد

با توجه به آغاز بارش‌ها که بخش جنوبی استان کرمان را در برگرفته فرماندار جازموریان از مسدود شدن محور زهکلوت - دلگان در اثر جاری شدن سیلاب خبرداد و گفت: مسیر جایگزین جهت عبور و مرور محور بم-دلگان است.

 

احتمال سیلابی شدن راه‌های کرمان از عصر امروز/ لزوم لغو سفرهای غیرضرور به جنوب و شرق استان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: با توجه به پیش بینی‌ها شدت بارش‌ها در عصر امروز بیشتر خواهد شد و احتمال جاری شدن رواناب‌ها وجود دارد لذا همه نیروهای راهداری در محورها مستقر و آماده انجام هرگونه عملیات راهداری هستند.

 

توضیحات استاندار کرمان درباره وضعیت بارندگی در جنوب استان کرمان

استاندار کرمان به تشریح وضعیت بارندگی در جنوب استان پرداخت و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان جهت مقابله با خطرات احتمالی ناشی از سیلاب آمادگی لازم را دارند.

 

آغاز بارش‌های بهاری در کرمان

ناپایداری‌های جوی در استان کرمان به‌صورت افزایش ابر، بارش باران در مناطق مستعد استان شروع شده است و به گفته کارشناسان هواشناسی این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین، ادامه خواهد داشت.

 

شرایط جوی استان کرمان مناسب نیست، سفر نروید  

 

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به هشدارهای هواشناسی در زمینه بارش شدید باران به هم استانی‌ها و رانندگان توصیه کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی از انجام هر گونه سفر غیرضروری خودداری کنند.

 

بیشترین بارش‌ها امروز و فردا در جنوب و مرکز استان کرمان خواهد بود

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: بیشینه بارش‌ها امروز و فردا در نیمه جنوبی استان و مناطق مرکزی خواهد بود و با توجه به نوع و شدت بارش‌ها، جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در مناطق مذکور محتمل است.

 

آغاز بارش‌ها در جنوب کرمان

فرماندار جیرفت گفت: از ساعاتی پیش بارش رحمت الهی در جنوب کرمان شروع شده و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر باران‌های سیل آسا در منطقه دریافت نشده است.

 

آماده‌باش ۴۰ اکیپ راهداری استان کرمان برای مقابله با پیامدهای بارش‌های پیش‌رو

سرپرست اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تعداد ۳۵۰ نفر نیروی راهدار در قالب ۴۰ اکیپ راهداری بوسیله ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۲۵ راهدارخانه حوزه شمال استان به صورت ۱۰۰ درصد آماده باش کامل قرار گرفتند تا ضمن امدادرسانی به مسافران، از صدمات احتمالی سیل پیش رو به جاده‌ها و پل‌ها جلوگیری کنند.

 

جزییاتی از بارندگی در بوشهر

مدیرکل بحران استانداری بوشهرگفت: بارندگی‌های امروز در جنوب استان و شهرعسلویه هیچ مصدومی در برنداشته است.

 

آماده باش ۱۱۴ اکیپ آبفا در استان یزد/هشدار پس‌زدگی روان آب‌ها در شبکه فاضلاب

به دنبال هشدارهای سطح قرمز و نارنجی هواشناسی کشور در استانهای جنوبی و مرکزی و لزوم آماده باش تیم‌های عملیاتی، ۱۱۴ اکیپ عملیاتی و اجرایی در سطح استان آماده باش کامل قرار گرفت.

 

۲۵۰نیروی راهدار درحال بازگشایی راه‌های ارتباطی هرمزگان هستند

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و ورود موج بارشی جدید به تعدادی از استان ها از بامداد امروز در هرمزگان شاهد بارش باران بوده‌ایم که این باعث طغیان برخی از رودخانه‌ها، توقف رفت و آمد در بندر مسافربری شهید حقانی و قطع برق برخی از مناطق شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: درپی هشدار قرمز سازمان هواشناسی و وقوع سیلاب، ۷۲ اکیپ راهداری با ۲۵۰ نیروی راهداری و پشتیبانی در سطح محورهای مواصلاتی استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: باتوجه به اعلام شدت بارندگی در شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان، میناب، رودان، حاجی آباد و بندرعباس هماهنگی‌های لازم اندیشیده و راهدارخانه‌های این شهرستان‌ها جهت کمک به مسافران تجهیز شده است.

 

قطع برق برخی از مناطق شهرستان های بندرعباس، قشم و بستک

به دنبال بارش باران و تند باد، برق برخی از مناطق شهرستان های بندرعباس، قشم و بستک قطع شده است.

در این بارندگی برق مناطقی از بندرعباس از جمله گلشهر، اتوبوسرانی، خیابان مصطفی خمینی، بلوار دانشگاه، داماهی و بخشی از اسکله باهنر قطع شده است.

اکنون نیروهای امدادی در حال فعالیت بوده و برق این مناطق تا یک ساعت آینده وصل می‌شود.

تمام نیروهای عملیاتی در حالت آماده باش هستند و شهروندان در صورت قطعی برق و یا بروز حادثه موارد را از طریق شماره ۱۲۱ اطلاع دهند.

 

دسترسی به روستاهای تنگ دالان و دشت جیحون مسدود شد

بخشدار کهورستان گفت: بر اثر طغیان رودخانه های فصلی در بارندگی صبح امروز، سطح آب از روی آبنمای در مسیر ارتباطی به دو روستا بالا آمده و در حال حاضر امکان تردد از این مسیر فراهم نیست.

وی با اعلام این خبرافزود: پس از فروکش کردن آب و ایمن شدن مسیر، تردد از این جاده از سر گرفته می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اکنون محور جکدان به جاسک در محدوده رودخانه شریفی و محور گوهران به قلعه گنج در محدوده آبنمای گوهران مسدود است و تلاش برای بازگشایی این دو محور ادامه دارد.

به علت بارندگی، برق لاورمیستان بستک و غرب قشم نیز قطع شده است.

ماموران اتفاقات برق در حال رفع مشکل برق این مناطق هستند.

 

توقف رفت و آمد از بندر مسافربری شهید حقانی

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، به علت شرایط نامساعد جوی و دریایی، رفت و آمد از بندر مسافربری شهید حقانی در مسیرهای قشم ، هرمز و بالعکس از دقایقی پیش متوقف شده است.

 مسافران برای رفت و آمد به جزیره قشم می‌توانند از اسکله بندر پهل به بندرلافت استفاده کنند.

با ورود و فعالیت سامانه بارشی به هرمزگان مردم در مناطق مختلف از جمله پارسیان، بندرلنگه، بشاگرد، حاجی آباد و بندرعباس از ساعات بامدادی امروز شاهد بارش باران بودند.

دریا امروز با وزش بادهای شدید شمال شرقی تا جنوب شرقی مواج خواهد بود.

 بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲.۵ متر خواهد رسید.

به علت طغیان رودخانه شه بابک و دیگر رودخانه های فصلی در بخش مرکزی شهرستان بشاگرد اکنون تردد به شهرستان های جاسک و میناب مسدود است.

این جاده‌ها به علت آبگرفتگی در محدوده آب نماهای مسیر ،بسته شده و تا فرو نشستن جریان آب بسته است.

 

تجهیز راهدارخانه‌های تعدادی از شهرستان‌های هرمزگان برای کمک به مسافران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: باتوجه به هشدار قرمز هواشناسی و آغاز بارش‌ها در سطح استان، راهدارخانه‌های شهرستان‌هایی که بارش زیادی دارند برای حمایت از مسافران تجهیز شده‌اند.

 

مسدود شدن چند محور مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر بارندگی

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی گُشت به سراوان را بست

 

مرگ ۳ نفر در حادثه سیلاب سیستان و بلوچستان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، ضمن تایید مرگ ۳ نفر به علت سیلاب گفت: فوت این سه نفر مربوط به سیلاب‌هایی بود که دیروز در سیستان و بلوچستان داشتیم.

 

۱۲۴ نیروی راهدار در راه‌های شمال سیستان و بلوچستان مستقر شدند

۱۲۴ نیروی راهداری در قالب ۱۴ تیم در راه‌های شمال استان سیستان و بلوچستان در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی و احتمال بارش‌های سیل آسا و وقوع سیلاب مستقر شدند.

 

مدارس برخی شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد

پیرو هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی از امروز سه‌شنبه در سیستان و بلوچستان مدارس برخی شهرهای جنوب استان غیر حضوری شد.

این گزارش بروز رسانی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید