آموزش و پرورش: 20 مدرسه وابسته به حوزه علمیه مهرماه در هرمزگان شروع به فعالیت می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بیان کرد: این مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم بوده و روحانیان و طلبه‌های حوزه علمیه به تدریس دانش آموزان می‌پردازند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ۲۰ مدرسه امین وابسته به حوزه علمیه در مهرماه سال‌جاری همزمان با بازگشایی مدارس در استان در مقاطع مختلف تحصیلی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

محمد قویدل روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح هم‌اکنون در دستور کار آموزش و پرورش هرمزگان قرار گرفته است که امیدواریم نقش تاثیرگذاری در ترویج بیشتر فرهنگ ایرانی اسلامی داشته باشد.

«اجرای طرح امین در مدارس در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز در مدارس است.»

وی بیان کرد: این مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم بوده و روحانیان و طلبه‌های حوزه علمیه به تدریس دانش آموزان می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای دست‌یابی به اهداف تعلیم و تربیت، حیاتی بوده و در واقع تاثیر مهمی نیز در تربیت اعتقادی و باورهای دینی دانش آموزان دارد.

وی اظهار کرد: همچنین در حال حاضر پنج مهدکودک و پیش دبستانی وابسته به حوزه علمیه نیز در استان مشغول فعالیت دارند.

قویدل یادآور شد: برای نخستین بار در کشور سهمیه‌ای خاص به منطقه بشاگرد و بوموسی اختصاص داده شده است و از بین جوانان تحصیل کرده این مناطق ۲۵۰ نفر معلم به بشاگرد و ۵۰ نفر به جزیره بوموسی اختصاص داده شده است.

آموزش و پرورش هرمزگان با ۲۳ منطقه آموزشی در ۱۳ شهرستان ه ۴۳۰ هزار دانش آموز خدمات آموزشی ارایه می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید