بارندگی شدید در 22 استان با هشدار سیل! + اسامی

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی هشدار داد: این شرایط جوی روز چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ در برخی استان‌ها ایران حاکم است؛ در این مدت در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاع رشته کوه البرز بارش برف داریم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ به گفته مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از 21 فروردین تا 24 فروردین در 22 استان بارندگی شدید، وزش بادشدید موقت، بارش برف در ارتفاعات و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

 

صادق ضیائیان‌ در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان و خوزستان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.


وی ادامه داد: این شرایط جوی روز چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، غرب اصفهان و سمنان حاکم است.
مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌در این مدت در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاع رشته کوه البرز بارش برف داریم.


ضیائیان افزود: روز پنجشنبه ۲۳ فروردین در نیمه شمالی کشور و روز جمعه ۲۴ فروردین در شمال شرق و شرق کشور، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق همچنین استان‌های ساحلی خزر بارش خواهیم داشت.
وی گفت: روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، لرستان، زنجان، قزوین، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، شمال و شرق خوزستان، برخی نقاط چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه بویراحمد خواهد بود.

 

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد روز پنجشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران، اردبیل، گیلان و گلستان و روز جمعه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و مازندران خواهد بود.

 

کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور

 

ضیائیان افزود: روزهای پنجشنبه تا شنبه پیشِ رو، کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور داریم.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۴ و ۱۶ درجه خواهد بود.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

نقشه باران سنگین در تهران و چند استان دیگر (22 فروردین) + عکس

هشدار به تهرانی‌ها برای وضعیت هوا/ در این مناطق توقف نکنید! (تا 23 فروردین 1403)

این 20 استان منتظر باران رگباری باشند (تا 23 فروردین 1403)

هجوم برف و سرما به ایران و کاهش دمای 6 تا 10 درجه ای در این مناطق

 

صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای ۲۲ استان

ضیائیان با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای ۲۲ استان توضیح داد: از سه‌شنبه ۲۱ فروردین تا جمعه ۲۴ فروردین به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و احتمال ریزش سنگ از کوهستان و کاهش محسوس دما به‌ویژه از چهارشنبه تا صبح شنبه پیش‌ِ رو داریم.

وی افزود: این شرایط جوی روز ‌سه‌شنبه ‌۲۱‌ فروردین در آذربایجان غربی و ایلام و روز چهارشنبه ‌۲۲ فروردین در لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، البرز، کرمانشاه، ایلام، کردستان، قزوین، مرکزی، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، چهارمحال و بختیاری، غرب و ارتفاعات مازندران، نیمه شمالی تهران و شمال و شرق خوزستان، حاکم است.
مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین روز پنج‌شنبه ‌۲۳ فروردین در استان‌های اردبیل، گیلان، گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و ارتفاعات‌ استان‌های تهران، البرز و شمال سمنان و روز جمعه ‌۲۴ فروردین در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شرایط جوی مذکور حاکم است.
ضیائیان ادامه داد: در این راستا لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا توصیه می‌شود فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف، در دستور کار باشد.

دیدگاه تان را بنویسید