جی پلاس؛

ورزش روزانه مانع از دیدن کابوس می شود

ورزش و فعالیت بدنی روزانه برای بدن مفید است و به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، کاهش فشار خون، درمان استرس و کاهش وزن کمک می کند، اما یک مطالعه جدید نشان داد که از کابوس های شبانه نیز جلوگیری می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی:محققان دانشگاه تگزاس دریافتند زمانی که افراد حداقل 60 دقیقه در طول روز فعالیت بدنی داشته باشند، شب ها بهتر می خوابند.

ورزش همچنین مدت زمانی را که افراد در خوابی که در آن رویاها اتفاق می‌افتد، سپری می‌کنند، کاهش می‌دهد که به آن حرکت سریع چشم یا REM، خواب می‌گویند.

به گفته دانشگاه جان هاپکینز، این دوره زمانی است که اکثر مردم کابوس‌های شبانه را تجربه می‌کنند.

این با توصیه هایی که قبلاً توسط پزشکان برای کاهش کابوس ها ارائه شده است، مطابقت دارد.

به گفته دانشمندان خواب در دانشگاه استنفورد، ورزش منظم، یوگا و مدیتیشن نیز ممکن است به کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب کمک کند، بنابراین کابوس های مزمن را کاهش می دهد.

این مطالعه در اوایل ماه مارس در مجله Scientific Reports توسط روانشناسان دانشگاه تگزاس منتشر شد.

نوع فعالیت بدنی از ورزش های شدید مانند دویدن و دوچرخه سواری تا ورزش های کم شدت مانند پیاده روی یا انجام کارهای خانه متغیر بود.

هر فعالیتی که ضربان قلب شرکت کنندگان را افزایش دهد در اهداف ورزشی روزانه آنها به حساب می آید.

مطالعات قبلی نشان داده اند که ورزش می تواند منجر به بهبود کیفیت خواب و کاهش زمان صرف شده در خواب REM شود.

دانشمندان از 82 شرکت‌کننده خواستند تا فیت‌بیت بپوشند تا جزئیاتی در مورد کیفیت خواب و مدت ورزش در یک دوره شش ماهه ثبت کنند.

آنها با استفاده از داده‌های مربوط به ضربان قلب و حرکات فیزیکی، مشخص کردند که شرکت‌کنندگان چه زمانی در مراحل مختلف خواب هر شب حرکت می‌کنند و چه مقدار ورزش در روز انجام می‌دهند.

هر مرحله از خواب با تغییرات فیزیولوژیکی در ضربان قلب و امواج مغزی مشخص می شود. در اینجا، محققان ضربان قلب شرکت کنندگان را برای تعیین اینکه چه زمانی وارد مراحل مختلف خواب می شوند، ردیابی کردند.

به طور کلی، ضربان قلب در مراحل اولیه خواب کاهش می یابد، اما در طول خواب REM به ریتم سریعتر تغییر می کند.

هر شب، بدن شما پنج مرحله خواب مختلف را پشت سر می گذارد که از نور شروع می شود و به تدریج عمیق تر می شود. مرحله آخر خواب، حرکت سریع چشم (REM)، زمانی اتفاق می افتد که رویا روی می دهد.

هر مرحله با تغییرات فیزیولوژیکی در ضربان قلب و امواج مغزی مشخص می شود که دانشمندان می توانند آن را اندازه گیری کنند.

محققان دریافتند در روزهایی که شرکت کنندگان ورزش می کردند، زمان کمتری را در خواب REM سپری می کردند، اما زمان بیشتری را در مراحل عمیق خواب که قبل از خواب REM رخ می دهد، سپری می کردند.

اعتقاد بر این است که این مرحله خواب عمیق زمانی است که بدن انرژی خود را از روز شارژ می کند. به گزارش دیلی میل، این مرحله ای است که در آن بدن بافت ها را ترمیم و رشد می کند، استخوان ها و ماهیچه ها را می سازد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

شاید به همین دلیل است که شرکت کنندگان از کیفیت خواب خود در شب بعد از ورزش احساس رضایت بیشتری داشتند.

شرکت کنندگان گزارش کردند که صبح بعد از جلسه تمرین احساس انرژی بیشتری داشتند و کمتر استرس داشتند و غمگین بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید