جی پلاس؛

تاثیر فیبر غذایی برای عملکرد مغز در افراد مسن

مشخص شده است که فیبر رژیمی فواید زیادی برای سیستم گوارشی دارد، همچنین به حفظ وزن و کاهش خطر ابتلا به دیابت و برخی انواع سرطان کمک می کند، اما یک مطالعه جدید همچنین نشان داد که مصرف مکمل های غذایی حاوی فیبر می تواند به بهبود عملکرد مغز در افراد مسن کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از وب سایت مدیکال اکسپرس: این مطالعه که در مجله علمی Nature Communication منتشر شد، نشان داد که مصرف مکمل‌های غذایی حاوی فیبر به "بهبود قابل توجهی در عملکرد حافظه" کمک می‌کند.

این مطالعه ارتباط بین میکروبیوم در سیستم گوارش و عملکردهای ذهنی و فیزیکی در افراد مسن را ارزیابی کرد. میکروبیوم به باکتری ها، قارچ ها و ویروس هایی اطلاق می شود که در داخل بدن انسان زندگی می کنند.

در چارچوب این آزمایش که در مدت 12 هفته انجام شد، داوطلبان به دو گروه تقسیم شدند که به گروه اول مکمل های غذایی حاوی فیبر و به گروه دوم دارونما داده شد و سپس به اعضا داده شد. از هر دو گروه برای اندازه گیری کارایی یادگیری، یک سری تست های دیداری با آزمایش هایی انجام شد.


الصورة:

 

این مطالعه نشان داد که خوردن غذاهای غنی از فیبر به فعال شدن میکروارگانیسم‌های داخل معده کمک می‌کند که منجر به تغییراتی در فیزیولوژی عضلانی و رفتار شناختی می‌شود.

وب سایت "Medical Express" که متخصص در تحقیقات پزشکی است، به نقل از محقق توماس ویدیچ از آکادمی نورولوژی آمریکا در ایالت ایندیانا، ایالات متحده، گفت که این نتایج "شگفت انگیز است" و افزود که مطالعات مربوط به ارتباط بین مغز و دستگاه گوارش هنوز جدید هستند.وی ادامه داد: در مورد این شاخه از علم هنوز در مرحله ابتدایی نیستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید