قیمت خرما برای ماه رمضان، در روزهای پایانی سال 1402

عرضه خرما با قیمت ۳۸ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار انجام می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از عرضه خرما با قیمت هر کیلوگرم ۳۸ هزار تومان و میوه شب عید در بازارها و میادین میوه و تره‌بار خبر داد.

تسنیم نوشت: مهدی بختیاری‌زاده؛ سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام پایانی سال 1402 با آغاز ایام ماه مبارک رمضان، خریدهای مردم نیز از بازارهای میادین میوه و تره‌بار افزایش پیدا کرده و شور و حال مضاعفی در میادین میوه و تره‌بار برقرار شده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس امسال سازمان میادین میوه و تره‌بار برنامه‌ریزی ویژه‌ای را برای تامین اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان و همچنین ایام نوروز کرده است.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌ریزی این سازمان برای توزیع خرمای باکیفیت و مرغوب در سطح میادین میوه و تره‌بار افزود: توزیع خرما در سطح میادین میوه و تره‌بار آغاز شده است و دو مدل خرمای باکیفیت و مرغوب (مضافتی و کبکاب) در میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود.

بختیاری‌زاده ادامه داد: خرما به‌صورت کامل در میادین میوه و تره‌بار از قبل از کشاورزان و باغداران خریداری و تامین شده و هیچ مشکلی برای توزیع خرما در سطح میادین میوه و تره‌بار وجود ندارد و این اقلام تا پایان ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

وی درخصوص قیمت عرضه خرمای مضافتی و کبکاب تصریح کرد: هر کیلوگرم خرمای مضافتی 93 هزار تومان و هر کیلو خرمای کبکاب باکیفیت درجه یک و مرغوب با قیمت بسته‌بندی کارتنی از کیلوگرم 38 هزار تومان و بسته‌بندی سطلی هر کیلوگرم 54 هزار تومان عرضه می‌شود.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه قیمت عرضه خرما در سطح میادین این سازمان همراه باکیفیت و قیمت مناسب خواهد بود، گفت: بیش از 25 درصد قیمت خرما در سطح میادین میوه و تره‌بار با سطح شهر متفاوت است و شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به تمام بازارهای میوه و تره‌بار خرمای مورد نظر خود را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند.

بختیاری‌زاده ادامه داد: البته انواع دیگر خرما در سطح میادین بر اساس نرخ‌بندی تعیین شده عرضه خواهد شد.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: خرمای کبکاب از باغداران و کشاورزان بوشهر تهیه و بسته‌بندی شده و همچنین خرمای مضافتی از باغداران و کشاورزان بم و سراوان خریداری و عرضه خواهد شد و در واقع سازمان میادین میوه و تره‌بار بدون واسطه خرمای مورد نظر را تامین و عرضه خواهد کرد.

بختیاری‌زاده همچنین درباره تامین میوه شب عید در بازارهای میوه و تره‌بار گفت: هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و سیب و پرتقال به مقداری کافی خریداری و ذخیره‌سازی شده و در صورتی که قیمت‌ها در سطح شهر متلاطم شود میوه و سیب با قیمت و کیفیت مناسب عرضه خواهد شد.

وی گفت: 2500 تن سیب مرغوب و یک هزار و 200 تن پرتقال باکیفیت در میادین میوه و تره‌بار تامین شده و همانطور که گفته شد در زمان لازم مرکبات توزیع خواهد شد.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر قیمت سیب و پرتقال در میادین میوه و تره‌بار چقدر است، ادامه داد: سیب زرد هر کیلو 30 هزار تومان، سیب قرمز 29 هزار تومان و پرتقال مرغوب با قیمت 18500 تومان در سطح میادین توزیع می‌شود و در ارتباط با توزیع سایر میوه‌ها باید اشاره کرد که عرضه طبق روال انجام خواهد شد و 45 درصد ارزان‌تر است.

بختیاری‌زاده افزود: سازمان میادین میوه و تره‌بار اجازه نخواهد داد که قیمت میوه در ایام نوروز بالا برود و چنانچه نیاز باشد سیب و پرتقال تنظیم بازاری وارد میادین خواهد شد؛ وزارت جهاد کشاورزی یک مدل سیب تنظیم بازاری نیز با قیمت هر کیلو 26500 تومان تهیه کرده که این سیب به صورت سبدی در سطح میادین عرضه خواهد شد.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ارتباط با قیمت محصولات لبنی و عرضه آن در میادین تصریح کرد: قیمت محصولات لبنی 10 درصد نسبت به سطح شهر ارزان‌تر عرضه خواهد شد و یک بخشی از محصولات لبنی نیز با حاشیه 3 درصد سود در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. همچنین اقلام تعزیراتی نیز از جمله شیر کم چرب، ماست دبه‌ای کم چرب و پنیر سفید با تخفیف 5 درصدی در میادین میوه و تره‌بار عرضه خواهد شد.

بختیاری‌زاده همچنین در ارتباط با قیمت زولبیا بامیه در میادین میوه و تره‌بار گفت: طی یکی دو روز آینده قیمت این محصول مشخص خواهد شد اما قیمت آن از سطح شهر پایین‌تر خواهد بود.

وی در ارتباط با ساعت کاری بازارهای میادین میوه و تره‌بار اظهار کرد: در 6 ماهه ابتدایی سال 1403 ساعت کاری میادین از 8 صبح تا 13 و در ادامه از ساعت 15 تا 20 خواهد بود.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به افزایش ساعات کاری میادین میوه و تره‌بار در روزهای پایانی سال 1402 تصریح کرد: در روزهای 26، 27، 28 و 29 اسفندماه ساعات کاری میادین تا ساعت 21 خواهد بود و میادین از ساعت 8 صبح تا ساعت 13 و در ادامه از ساعت 14:30 تا ساعت 21 فعال خواهند بود.

بختیاری‌زاده با اشاره به اینکه تعداد میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به بیش از 300 بازار رسیده است، اضافه کرد: روزهای اول تا سوم فروردین همه میادین میوه و تره‌بار و بازارها تعطیل هستند و از 4 فروردین فقط میادین از ساعت 8.30 تا 13.30 فعالیت می‌کنند و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل هستند و از 5 فروردین تا 12 فروردین 8 تا  13.30 میادین میوه وتره‌بار فعال هستند. در روز 13 فروردین (روز شهادت حضرت امیرالومنین(ع)) نیز میادین تعطیل و از 14 فروردین ساعت کاری میادین روال کاری عادی خود را خواهند داشت.

وی درباره توزیع محصولات پروتئینی در بازارهای میادین میوه و تره‌بار گفت: در این ارتباط نیز با توجه به فعال بودن کشتارگاه از چهارم فروردین مشکلی بابت توزیع محصولات پروتئینی از جمله مرغ و گوشت نیست و در روزهای اخیر نیز سازمان میادین میوه و تره‌بار محصولات پروتئینی را در اختیار میادین گذاشته و در توزیع گوشت و مرغ مشکلی نیست و مردم می‌توانند در تمام طول روز با مراجعه به میادین محصولات را خریداری بکنند و گوشت منجمد نیز بدون محدودیت در میادین توزیع خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید