جی پلاس؛

فواید مصرف بادام که تابحال نمی دانستید

یک مطالعه اخیر نشان داد که خوردن بادام ممکن است احساس درد عضلانی را در طول ریکاوری پس از ورزش کاهش دهد و همچنین عملکرد ورزشی و بدنی را بهبود بخشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله تغذیه: این مطالعه که در مجله تغذیه مناسب منتشر شد، اشاره کرد که شرکت‌کنندگان غیرسیگاری کمی اضافه وزن داشتند و به ندرت ورزش می‌کردند یا از نظر بدنی فعال بودند اما ورزشکار نبودند.

به گفته یکی از محققان این مطالعه، الیور سی. ویتارد، یک مدرس ارشد در کینگز کالج لندن، بریتانیا، می‌گوید مصرف میان وعده بادام را می‌توان به عنوان یک غذای خوب به ورزشکاران توصیه کرد.

چرا بادام برای سلامتی مفید است؟

بر اساس این مطالعه، بادام به طور طبیعی مغذی است و حاوی پروتئین، چربی های خوب، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها است، همچنین بادام حاوی پروتئین، چربی های خوب و ویتامین E آنتی اکسیدان است و از این رو می تواند برای ورزشکاران مفید باشد.

در حین انجام این مطالعه، محققان دریافتند که 25 مرد و زن میانسال دارای اضافه وزن اندکی پس از هشت هفته خوردن روزانه 57 گرم بادام خام کامل، آزمایش دویدن در سراشیبی 30 دقیقه ای را انجام دادند.

محققان دریافتند که شرکت کنندگان در حین انجام تمرینات شدید مانند چالش پرش عمودی یا زمان بازیابی 72 ساعته ورزش، تقریباً 25 درصد کاهش درد عضلانی را تجربه کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید